voerboot met loodaccu

• Topicstarter Topicstarter gurdje
  • Startdatum Startdatum
hallo,

Ik heb de accu met een multimeter gemeten ik wist niet welke ik moest meten dus heb ik drie gegevens.
gelijkspanning: 1.71.
Gelijkstroom: 0.053.
wisselspanning: 02.8.

Een 12 Volt accu geeft een gelijkspanning. Die meet je in het 20 Volt gelijkspanningsbereik (DC) van je meetinstrument. Het meetbereik moet altijd groter zijn dan de maximale spanning die je verwacht te meten.

Meet nooit maar dan ook nooit met het meetinstrument ingesteld op in het gelijk-of wisselstroom bereik met de meetpennen direct op de accu. Je veroorzaakt meteen een kortsluiting die je meetinstrument kan beschadigen of ten minste de zekering in het instrument laat doorbranden.

Stroommeting doe je in het circuit, dus met een op de stroombron aangesloten verbruiker.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet wat lipos zijn. Ik heb de ballen verstand van dit soort dingen.

Tot nu toe heb ik deze accu gekozen hij is alleen 0.07mm te groot. Maar hij is denk ik wel goed, misschien kan ik wat verbouwen in mijn bootje zodat hij precies past??

Loodaccu 12 volt 5,2 Ah

Tussen lood-gel accu's zitten niet veel wezenlijke verschillen. Zou kiezen voor een accu met grootst mogelijke capaciteit (dat is de waarde in Ah) die in je boot past en wat betreft gewicht geen probleem is.

ongeveer 1.3kg

die ik uit gezocht had zijn: 1.1kg en 1.8kg
Die van 1.1 kgpast denk ik ook precies, maar er is wel een groot prijs verschil.

Bij conrad vind ik alleen duurdere dan bij quartel.
Die van quartel is denk ik wel de beste om te bestellen.
En deze past het best ook qua gewicht.

Hans: wat denk je ervan??

dus je bedoelt dat een accu van 1,8kg ook wel kan...
Ik ga dan voor de 12v 5,2 ah.

Laatste advies graag van hans: is dit denk je een goede keus of zou jij voor de andere kiezen. Wat is jou mening....
Ik vind het moeilijk een keuze te maken, ik wil niet te veel gezeur krijgen..

Kijk eerst eens hoe diep de boot in het water door 0,5 kg ballast toe te voegen. Hou er ook rekening mee dat een grotere diepgang meer weerstand oplevert bij het varen. De grotere accucapaciteit hoeft dan niet tot extra vaartijd te leiden.

ik ben zelf ook karpervisser en de boot kan 2 kilo voer meenemen, dus met de zwaardere accu maar 1,5 kilo, je kan toch maar 1 lijn tegelijk uitvaren en dan is 1,5 kilo goenoeg hoor zelfs 1 kilo al.

goede accu gewoon erin plaatsen, 7mm kan je wel oplossen hoop ik.

mvg Hans

super bedankt. Ik heb veel geleerd van jou en jullie.
Jullie horen nog van mij of alles is gelukt.

top.

als reserve ofzo.....
hoelang moet ik nu opladen met mijn adaptor(zie eerste bericht)

Back