voerboot met loodaccu

• Topicstarter Topicstarter gurdje
  • Startdatum Startdatum
... Gelijkstroom: 0.053 ...
NOOIT MEER DOEN!!! Bij stroommeting heeft de meter een zeer lage weerstand. Je sluit de accu kort en er gaat een hoge stroom lopen. Zeer kortstondig, je meter is vrijwel meteen kapot. Gelukkig was in dit geval je accu verrot.
... wisselspanning: 02.8.
Accu's, batterijen leveren gelijkspanning, wisselspanning komt uit wandcontactdoos en is 230Volt (gevaarlijk!).

hoe kan het dat we al 62 berichten nodig hebben om iemand ervan te overtuigen dat die aan een nieuwe accu moet?

graag een beetje respect cheeta, niet iedereen heeft overal verstand van. Ik wil gewoon alles zeker weten en wat leren.
inmiddels heb ik al een nieuwe accu....

gaat niet om respect.
gaat om het feit dat de antwoorden meermaals gegeven zijn. En dat hier niks mee gedaan werd. Dat vind ik dan altijd zo jammer.

daar ben ik weer.
De accu is binnen en paste precies.

De boot deed het meteen. Echt vet.
is de accu altijd een beetje op geladen.

hebben jullie nog tips om de accu in top conditie te houden.

ja zeker zorgen dan je een druppel lader aanschaft zoals ik je in die link van conrad heb gegeven.

een lood accu kan er niet tegen om helemaal leeg te raken, en ook lang niet gebruiken.
als je die lader hebt kan je die erop laten zitten als je hem niet gebruikt zodat de accu in conditie blijft.
of gewoon veeeel vissen haha

mvg Hans

die laat je dan continu in het stopcontact zitten.
En je accu blijft dan in top conditie

nu nog even wachten op volgende salaris

Lood-accu's niet op koude vloer zetten. Door temperatuurverschil tussen onder en bovenkant van de cellen, is de spanning ietsiepietsie verschilend (elektro-chemie) en loopt de accu langzaam inwendig leeg.

Hoe staat het inmiddels met je elektro-kennis :mrgreen: ?

Back