Volgende F5B wedstrijd: 7 Juli in Enkhuizen

Wordt nog druk daar. Maar gelukkig zie ik nu een geschikte werper op het lijstje staan dus ik kan de lucht in :-)

Bas,

Zelfde aandrijving als jij hebt, en zie daar, 165A in de log met 15x13, zoals voorspeld..
Ik heb nog weinig gelezen over de Sunrise ICE regelaars, en of ze het echt houden. Jij hebt gekozen om van de gebaande paden (GX200 etc) af te wijken, dus ben benieuwd wat je ervaringen zijn...

Gerben

Gerben... nog niets gekozen... weer veel opgezocht, gespit... gevonden.. teveel gelezen :)
Hoewel budget... trekt het behoorlijke stromen. Die Hi ICE moet niet de 120 zijn maar de 150... (GJVO)
Het staat ook overal verdeeld... :-)

Dit was het recept... RC-Network... 19TYPHOON73 Hawk:

Motor: Innenläufer KD36-60-08L 3000kv mit einem PG433 AXI Getriebe und 15x13 Aero Naut
Regler: YGE 120 LV
Akku: Turnigy 4S 3600mAh
Servos: Dymond D60 HT

Vandaar die 120 amp regelaar...

Het is hier het draadje niet voor... b.o.t.

Laatst bewerkt:
Bas,

Als je 10% van de tijd die je op inet besteedt aan bouwen en vliegen zou besteden, hadden de Enigma, Hawk en Sleper nu heel wat vluchtjes gemaakt ;)

Die aandrijving van de Duitsers is gebaseerd op de 50euro budget aandrijving die we destijds in de Hawk bedacht hebben, maar dan met de duurdere AXI Gearbox.

Groet,
Gerben

Die gearbox komt er juist aan. (is bij Hepf ook al uitverkocht... en hoop dat die laaste naar GJ is gestuurd... anders kan ik ook dat wel vergeten) wellicht alleen bij AXI zelf te verkrijgen.
Die motor heb ik al. De prop ook... bijna....
De regelaar nog niet. Om aan een regelaar te komen is ook een sport, want eveneens of uitverkocht, toko op vakantie...
Wilde graag een regelaar proberen met prog.card omdat de instelling iets eenvoudiger laat programmeren. De 200GX is uitverkocht bij RC-Technics. Dus vandaar nog even op zoek naar de HiModel 150 als alternatief. Hoopnog op 1 adresje... heeft em vast ook niet meer...
Verder verzin ik de recepjes niet zeluf... dus moek' ik ze weer opsnorren :) hoop ik dat ik nog goed zit... en het alsnog niet doorfikt :)
Dat de Enigma nog niet vliegt, is een kwestie weersfactoren, tijd en sociale verplichtingen... een vol bestaan... ojah... en een vakantie.... kan eigenlijk maar beter stoppen... kom er toch niet aan toe... heb het Odoorner veld nog niet eens bezocht... was al bij dat wellicht Enkhuizen zou lukken... wellicht het etentje achteraf, dat altijd top is...

Zo nu maar weer eens op onderdelenjacht voor dat andere project... auto...
Groet Bas

Laatst bewerkt:
Hoi Bas er zijn ook mensen die alleen maar bouwen bouwen bouwen en niet durfen vliegen ha ha, er zijn er op de club bij ons die dat doen en ALS ze vliegen OEPS dan gaat het verkeerd en gaan ze WEER BOUWEN

gr Andre

Wilde de Wilco opvoeren... budgetdrive leek me leuk... gezien de populariteit is alles uitverkocht... schiet niet op...
Wellicht maar alles Neu... Maar ook de zwaardere Castle regelaars zijn opperdepop...
Dat piloteren... ach... er is immers niets stuk...

Laatst bewerkt:
Bas, de gear is onderweg, verwacht ik dinsdag.
De Phoenix 125 en 180 regelaars zijn nog wel beperkt leverbaar, zeer beperkt.
De Himodel ICE regelaars doen het prima.

GJ

Ik was al bang voor een hangmattentaak aan het rak met een 150 meter lange pijplijn naar een vat Cola... een spastische duim omdat Gerben altijd op de lijn vliegt!
Gelukkig... dan heb jij vast de laaste weg gehaald!
Volstaat dan ook die 150A Sunrise/HiModel ICE?

Jij mag helemaal geen cola!
En ik zat op het rak in Almere, Gerben zit zeker nog 2 meter voorbij de lijn, dus het valt nog wel mee.
En ja, de laatste 125 en 180's komen in Nederlands bezit.
Maar de ICE150 is goed genoeg, heeft dezelfde trekjes als de YGE (raar he?).
Dus een trage opstart en een trage rem.
Een GX200 voldoet net zo goed alleen weet ik van een ICE150 dat ie ook op 6S 200A weg kan stoken.

GJ

Sip Cola noir. Water met een bijsmaakje... Gerben? Ik geloof je niet! Nee hoor... op de draad... hij gaat het weer doen!

Net even loeren waar ik nog in de NL de 200 regelaar te pakken kan krijgen.
Heb bij een progkaart van de ICE een wat safer gevoel. Dat is het em meer.
Het afregelen van een Jeti Spin met een Jetibox gaat immers meest voortreffelijk en safe.

Ik zal de handleiding van de 200 nog even doornemen... Manuals uit m'n hoofd is nooit m'n sterkste kant geweest. Ik hoop dat ik m'n draden voor de Enigma goed gesoldeerd heb voor de draairichting... merk het wel. Test het nog... gras is vrij lang... kan wat korter...

Ik dacht ook al aan de CC ICE... uitleesbaar... budget gedachte was voor de sport... en ook alleraardigst voor de Hawk gezien de gebruikssporen. Waarom niet.
Zulks high end regelaar aan schaffen is eigenlijk geen punt. Maar CC staat droog... Duitsland is leeg gekocht... houd het op...

Bas, haal wel je prop eraf voordat je gaat testen!!
Loshangend stukje tape op de as en je ziet perfect de draairichting.
Scheelt je weer een tafel of stukje laminaat.

De Castle ICE regelaars zijn wel te koop maar de vroegere importeur in Duitsland is er mee gestopt, voor de BeNeLux is het nu Promodels in Belgie geworden.
Dus je hebt meer kans in Belgie, Aerobertics bijvoorbeeld.

De Himodels ICE heb je waarschijnlijk binnen een week via Himodel in huis.

GJ

Even je schakelaar aanraken en je ziet meteen welke kant hij opdraait.
Hij hoeft niet eens op toeren te komen.

GJ

phoenix 125 is nog op voorraad maar Phoenix 180 niet meer en ook niet meer leverbaar, word vervangen door ICE200

Back