Volgende F5B wedstrijd: 7 Juli in Enkhuizen

Ik heb net even contact gehad met de club in Enkhuizen.
We zijn nog steeds welkom.
Zondag ga ik even kijken of er nog ruimte is in de koelkast (Jan is jarig geweest en we willen wel taart).
Eten en drinken wordt verzorgd, steun de club door lekker veel te consumeren!

Helpers zal lastig zijn, het is een kleine club en we moeten even kijkeb wie er komen.

Er is 12 Volt uit zonnepanelen en 230V uit een generator.

Na zondag zal ik bekendmaken hoe we gaan vliegen (links of rechtsom) en wat foto's van het veld maken.

GJ

Hey mannen, allemaal veel plezier en succes in Enkhuizen!

Ik kan er helaaas niet bij zijn, hoop dat jullie een super-dagje hebben in het Noord-Hollandse :)

Gerben

Ik heb net de schakelaar van het zonnetje ook gerepareerd, hij blijft nu aan staan.

GJ

Ja, ik pakte even snel een gele bus bij de supermarkt met Niveau.
Blijkt het cremespoeling te zijn.
Ach, mooi haar is ook belangrijk, dan maar een zonnebrand met mooi haar!

Ik moet het belangrijkste nog doen... een restaurant in de buurt zoeken!

GJ

Ik ben net even bij het veld geweest.
Makkelijkst is om in de navigatie in te voeren
Kruizing Oosterdijk / Elsenburg.
Dan sta je 100 meter van de inrit van het veld af.
Als je de inrit met het bord PEGASUS inrijdt dan het gemaaide paadje blijven volgen.
Dus, inrit, meteen links, dan een stuk rechtdoor en dan weer links.
Je bent dan op het veld (wat van de weg gewoon te zien is).
Ik probeer er om 9:30 / 9:45 te zijn.
De spullen liggen bij Jan/Anja en Johan, dus ik heb alleen mezelf om mee te nemen.

Even ter herinnering, Jan is jarig!!
Er komen vlaaien mee begreep ik.

Tot morgen!

Gert-Jan

ben erg druk met de verbouwing en verhuizing volgende week woensdag. Betekent dat ik niet zeker weet of ik de eerste ronde haal!, en, heeeel jammer, niet mee ga eten 's avonds (er staat deuren verven op het programma!)

Ronald

We kunnen komen helpen verven...
Als jij daarna de BBQ regelt.

Maar we zien je wel verschijnen, zorg dat je accu vol en warm is.

GJ

Hey, mannen, veel plezier vandaag, ik zal op die bruiloft vandaag wel een pintje extra drinken............... Jan, gefeliciteerd via deze weg.

Zo ook net weer terug uit de haven van Enkhuizen. Nog even heerlijk gegeten aldaar.
De stand hieronder klopt geloof ik. Morgen zal ik de spullen wel naar Mark sturen voor de website, heb ik nu even geen zin meer in.

Dat is ook wel begrijpelijk. Ik zou er ook ziek van zijn. Voor diegene die er niet waren: bij het landen moest over een sloot gevlogen worden om binnen te komen......

Zo ik heb de uitslagen net naar Mark doorgestuurd. Ze verschijnen wel op de site binnenkort. Bij Marcel is inderdaad op A een keer niet gedrukt bij het invliegen, dat is nu gecorrigeerd.

Tja, helaas sta ik er niet op.
Iedereen wel plezier gehad?
Ik zie volgens mij ook een paar gesneuvelde persoonlijke records.

Johan, Jan en Anja en vliegclub Pegasus, BEDANKT!

Foto's hoef ik niet te zien :-)

Klaas heeft overigens ook z'n Zweef-C brevet gehaald, zal ik aanvragen aan 't eind van het seizoen. Als je nog geen zweef-A mocht hebben, haal dat dan even in Kampen of geef het de volgende wedstrijd bij ons aan.

Verder heeft iedereen volgens mij een prima dag gehad. Het was in het begin behoorlijk zoeken hoe we de rakken neer konden zetten, maar dat is uiteindelijk gelukt. Rakken stonden scheef, maar mijn indruk was dat men daar niet heel veel last van had. Starten was even lastig met de wind (werpen van A naar B) en het met een S weer indraaien in het parcours maar ja.

Zo ik ben ook weer wakker.. schor, stijf en prikogen van het winderige, stoffige B rak. Voor vliegen was het weer uitmuntend. Ondanks de wind. Moest er af en toe een stormrondje worden gevlogen om de kist weer in het ritme te krijgen.

Voor zover ik kon inschatten, werd er behoorlijk goed gevlogen naar mijn smaak. Het enthousiaste team Kampen was goed aan het werk, Klaas en Frans goed op dreef, stuurden behendig hun rakken. Joris vloog buitengewoon strak met de Raketenwurm. Zat op het B rak met regelmaat met het keren op de lijn. Strakker dan ik hem bij het A rak heb zien keren.
Ook Mark zat een aantal keren prachtig op de lijn.
Ronald en Johan vlogen gewoon goed tot aan het tragische dipje in de sloot. Marcel haalde alles wat er uit de Enigma te halen viel. Onder het schelle zonnetje was zijn kist af en toe maar moeilijk te volgen. (neem een grijze dag en dan keert dat om...)

En dat alles onder de strakke edoch relaxte regie van Jan en Anja op het bijzonder gastvrije veld van Pegasus. Klasse! GJ we hebben je moeten missen. Baalden er allen weer van! Beterschap.

Ik zal de foto's die ik heb gemaakt voorbereiden...
Mark.. even je email up-to-date... via mbf-PB?... mocht ik hem niet meer hebben!

De foto's zijn onderhoudend te noemen... ook die van de tragiek... ja Johan stik zonde! Devies is... electronica snel spoelen in aquadest... goed drogen... uithuilen en tot tien tellen! Oplappen waar dat kan... en weer gaan.
Het is immers geen schaalkist waar je twee jaar aan hebt zitten bouwen. Ha! Ik maak er zo een vakantiezwever van.!!! (en ach al mijn F5B kisten hebben tot nu toe een lui vakantie bestaan, vertroeteld en gepoetst... en af en toe een snoepreisje in den lande...)
Gr Bas

Back