Volgende stap in vliegen.

Trouwens, als je de loop een beetje doorkrijgt, probeer eens een roll
ook leuk, wel goed op je pitch letten
 
bedankt @Student:
dat was wel de fout, dat ik dat manouvre niet goed doordacht heb,
zou nog intensiev op SIM oefenen,
een roll ga ik ook oefenen, om meer gevoel voor min pitch te kregen,
gelukkig is het zonder grote schade gegaan,
bedankt voor de steun !!
gr. Uwe
 
Klinkt spannend allemaal ha ha, veel suc6 Uwe en houdt hem heel he :p.

Als het lukt wil ik wil eens een filmpje zien :-) !!
 
Hoi hoi,
ben weer terug van vakantie,
:cool: ik ben van plan, verschillende manoeuvres en figuren
op de SIM te oefenen
en dan met een kleine 450er heli in real te vliegen,
en veel later dan starten met 600er en 700er.
:rolleyes: Dus het word 1 figuur / manoeuvre op de SIM,
en dan met de 450er.
:rolling:Als dat perfect gaat, de volgende figuur / manoeuvre,
dan de 450er.
:arrow:Later, later dan, als het een automatisme geworden is, verder met 600 en 700.
Hoop dat het lukt!
 
Goede vakantie gehad hoop ik Uwe, het weer hier wordt alleen wat minder om te vliegen :rolleyes:. Ik ben benieuwd, succes iig !!!
 
Ja, was heel mooi weer @schiksie:
in 2 weken 1 x regen, anders 30 graden over dag en 27 'nachts.

Hier moet je echt kijken voor het weer,
ben ook tevreden met 0 regen, wind max 20 km/h en min. 10 graden, en niet te laat, als het donker is.

vandaag ma even weer wat doen, bedankt,
Uwe
 
Hoi hoi,
ben weer terug van vakantie,
:cool: ik ben van plan, verschillende manoeuvres en figuren
op de SIM te oefenen
en dan met een kleine 450er heli in real te vliegen,
en veel later dan starten met 600er en 700er.
:rolleyes: Dus het word 1 figuur / manoeuvre op de SIM,
en dan met de 450er.
:rolling:Als dat perfect gaat, de volgende figuur / manoeuvre,
dan de 450er.
:arrow:Later, later dan, als het een automatisme geworden is, verder met 600 en 700.
Hoop dat het lukt!

Even een rare opmerking: veel dingen zijn juist makkelijker met de 600/700 te leren, dan met zo'n gifkikker van een 450

kwestie van 3 vergissingen hoog zitten, dan heb je ook geen problemen met de grond als het misgaat :mrgreen:
Juist omdat die grotere dingen wat zwaarder zijn, gaan ze ook minder snel afwijken in een nieuwe manouvre
en als je dan corrigeert, is het niet meteen teveel

bij een 450 is een kleine correctie al snel teveel nl..
 
Even een rare opmerking: veel dingen zijn juist makkelijker met de 600/700 te leren, dan met zo'n gifkikker van een 450

Is zeker GEEN rare opmerking, ik heb zelf ook een 600 en een 700 en deze vliegen idd veel gemakkelijker dan een 450. Alleen waar ik, en waarschijnlijk vele andere, moeite mee hebben is de angst om nieuwe (onbekende) figuren met een big size heli uit voeren met in het achterhoofd de eventuele "crash kosten".

Ik probeer nu alle nieuwe figuren met mijn Trex 600, het is een oudje maar vliegt perfect en kan zowaar de gedachten betreft de crashkosten op de achtergrond houden. Het is wel weer een grote stap om de nieuwe figuren met mijn 700 uit te proberen :rolleyes:.

Maar ik moet zeggen een 600 size is veel gemakkelijker te corrigeren dan zo'n klein gifkikkertje. Ik heb ook heel even een 250 gehad maar dat is helemaal een bloedsnel ding,...nix voor mij. Ik hou van rustige bewegingen , die kunnen mijn hersencellen tot op zekere hoogte nog bijhouden :rolling:.
 
ja bedankt,
het gaat alleen kijken, hoe het in real voeld,
mijn 450er Rex heeft een paddelstang en is dus erder rustig,
het heck is ook perfect met GY401 en futaba 9257 servo,
van da,
maar ik zou het toch moeten probeeren met mijn 600er.

bedankt @Student:
bedankt @SuperJohn:

en die hoogte vergeet ik niet!
 
Laatst bewerkt:
Dat van die flybar is een beetje onzin uwe..
Een flybar heli kan ook verdraaid agressief afgesteld worden, iig een stuk agressiever dan ik bij kan houden

Gewoon vanwege zijn maat is het gewoon een gifkikker, flybar of niet

Alleen die crashkosten in je achterhoofd :mrgreen:

Ik heb voor de bijzondere dingen een mcpx gekocht, met als idee dat ik daarmee inverted zou kunnen leren vliegen.
Puntje bij paaltje ben ik met mn 600 inverted aan het oefenen, terwijl de mcpx netjes aan de grond staat
Met de 450 doe ik het tegenwoordig ook, maar dan moet ik echt even 2x zoveel aandacht hebben..

Gewoon goed hoog gaan zitten, zodanig dat je de heli nog goed kunt zien, en dat je niet bij de eerste fout in de grond zit..
 
thanks @Student:
die mCPX heb ik trouwens ook,
die kan inderdaad mal verkeerd om, in het gras landen, throttle hold,
niks aan der hand, meest, hihi
(en die 450, ik vlieg hem al heel lang en hij is vertrouwd ook)
 
Vandaag toch een grotere kaliber naar buiten gehaald,
ik was bij behoorlijk wind met de T Rex 600n bezig,
en hij blijft rustig hangen en vliegen, zelfs grotere buien doen hem niks,
alleen snelle bochten moest ik opletten,
:rolleyes: dus ben toch nu serieus van plan met zo'n maat heli (600) verder te oefenen,
dat betekend ''de knoop doorhakken'' en beginnen met ...
- looping
- invert
- rol (maar da heb ik nog steun nodig)
 
Begin de 700 beter te kennen. Nog steeds geen lef om verder te gaan dan alleen een beetje rond te vliegen . Wanneer komt hobbymaniac nou met de onderdelen voor de 700e dfc??
 
@pizmo75:
het zou toch wat duren, tot dat je met een 700er verder gaat,
ik doe het ook heel voorzichtig (en ook nog met de 600er),
met de 450 is dat makkelijker,
en een heel verschill naar de mCPX, die kan je blind vliegen
 
Volgende stap in vliegen


Volgende stap in vliegen,


zo heet die discussie toch?
Wat gaan we doen buiten,
rustige rondjes vliegen lijkt me bij dit weer (en koud)
veiliger dan loopings en roll oefenen,

Of iemand nog wat nieuws wat hij gaat doen ??
 
Back
Top