Volgende stap in vliegen.

Inderdaad, dit zal niet voor dit seizoen op het veld zijn. Piro flips op de sim lukken thans al redelijk. Ik heb alleen nog wat extra plaats nodig :-)

Met de mcpx Bl zit ik in de helft. Dus halve flip met volle rotatie. De andere helft ben ik nog niet aan begonnen.

Ik heb zijn andere filmpjes ook eens gekeken en ze zijn wel erg duidelijk uitgelegd.

idd handig die films , de trainings video's op phoenix gaan mij te snel
stap voor stap leer je veel sneller

ga me hier ook eens in verdiepen :p

Nick

hallo, wat ik me nu afvroeg, op de simulator lukt het vliegen nose in zeer goed en ondersteboven lukt ook wel wat. maar in het echt durf ik met mijn 450 nog maar juist 8jes vliegen. het is gewoon de angst van dat draaien dat je moet durven overwinnen hé. nu zit ik wel al enkele weken met de drang om eens te willen een korte looping te trekken. wat denken jullie? zou ik dit eens doen of is dit te ver gezocht al? ik zou dit natuurlijk wel hoog in de lucht doen.

graag zou ik eens jullie mening weten of dit doenbaar zou zijn haha.

Toen ik voor die stap stond zei mijn vriendin "op de sim kan je het toch ook"

Ik trok achterover naar inverted. Verloor controle en draaide terug. 2 maal ging het goed. 3 de maal crash in het hoge gras. Bij mij was het gelukkig wel met de mcpx anders was ik er nog niet aan begonnen toen.

Het is volgens mij belangrijk dat je 1 oriëntatie hebt waar je op de sim zonder nadenken naartoe kan. Bij mij is dat tail in inverted geworden en natuurlijk tail in rechtop.

In mijn geval was rechtsom flippen het makkelijkste omdat dan de staart voor mij ook in mijn vertrouwde oriëntatie bleef.

hallo, wat ik me nu afvroeg, op de simulator lukt het vliegen nose in zeer goed en ondersteboven lukt ook wel wat. maar in het echt durf ik met mijn 450 nog maar juist 8jes vliegen. het is gewoon de angst van dat draaien dat je moet durven overwinnen hé. nu zit ik wel al enkele weken met de drang om eens te willen een korte looping te trekken. wat denken jullie? zou ik dit eens doen of is dit te ver gezocht al? ik zou dit natuurlijk wel hoog in de lucht doen.

graag zou ik eens jullie mening weten of dit doenbaar zou zijn haha.

Als je het op sim 5 x achter elkaar kan zonder brokken te maken moet het in het echt ook lukken. Zo gauw als je die eerste loop hebt gemaakt gaat er ineens een hele wereld voor je open.

Als je een stall turn beheerst is een looping niet zo ver weg meer.

Dus gewoon aan vliegen als een stall turn je elevator door sturen en zorgen dat je op de top van de loop als je inverted hangt je op 0 graden pitch zit, midstick dus. Kom je uit de loop langzaam weer pitch geven en door vliegen.

Ik neem even voor het gemak aan dat je de heli hebt afgesteld op zero pitch op midstick en een curve hebt van minimaal -10 to +10 in idle???

Het zit meer tussen je oren hoor, eenmaal een keer rond geweest en je bent over je angst heen kun met een gerust hart wat varieren en staionaire flips proberen.

Gewoon broekspijpen dicht binden, schone onderbroek mee en op zijn kop met dat ding ;)

Het zit inderdaad tussen de oren,

maar oriëntatie is echt belangrijk,

mijn eersten 10 loops gingen goed,
en dan bij wat wind draaide hij weg en

....bang in het gras,
het gras was niet te hoog voor de heli, grote schade,
omdat hij op de zijkant neer kwam en de hek-servo ook stuk ging.

Dus SIM .. oriëntaties, kijken voor min mogelijk wind en hopppaaaa

suc6 @harrishawk:

groetjes van Heli-Uwe

en afstand...
van jezelf, en van de grond..

vaak kom je de eerste keren OF heel hoog uit, of juist een stuk lager dan je begon
Ook de eerste keren wil het nog wel eens ene haar scheef gaan, dus begin de loop niet 5 meter voor je neus, maar liever 10 of meer

verder, als je twijfelt, gewoon beginnen met een stall turn om aan de beweging te wennen.
zodra je daaraan gewend bent, maak je een stall turn voor je, en trek je hem door.

Zo is eigenlijk de roll zelfs simpeler
kwestie van op hoogte aan komen vliegen met een stevige gang, en vol aileron geven.
en vasthouden tot de pootjes weer beneden zijn.
Liefst ook met de pitch een beetje meewerken zoals bij de looping

zolang je maar niet met negatieve pitch gaat spelen...
bij mijn eerste looping vloog de heli inverted recht omhoog :mrgreen:

mijn eerste looping was ook meer een stall turn met een backflip aan het einde.

Dit was de laatste actie van een pack, heb de heli toen aan de grond gezet en als een klein kind staan springen dat ik durfde en het gelukt was.

Toen verse pack erop geknoopt en ben toen de hele vlucht alleen maar aan het loopen en flippen geweest, ik kan je zeggen toen was de angst echt weg en begon de fun part ;)

Wat ik telkens voor fout maak, dat ik de rudder naar rechts duw als ik invert ga, alleen vanwege de spanning.

Ik moet heel bewust de throttle rustig naar beneden zetten, zo werkt helivliegen helaas niet, het moet onbewust ook lukken.
Bij mijn kameraad op de sim blijf ik flippen en gekdoen, zelfs al is het niet goed zichtbaar in beeld, lukt het nog feilloos met die throttle ( geen crashangst spanningen ).

Ik ken het en wat ik er wel tegen deed was de zender verstellen zodat er op rudder iets meer veer-weerstand is; die stick spanning zegmaar. Je kan ook iets (meer) expo op rudder instellen, als je dan per ongeluk rudder stuurt valt het minder of niet op ;)
Op een gegeven moment zal het wel gewoon worden en kun je de instellingen weer terugzetten.

Oei, dat word dus de DX6i openmaken, moet ik daar dan wat aandraaien ?, ik ga het zo bekijken.
Inelkgeval handige tip, thnx.

Expo instellen zou niet eens helpen, die rudder stick zat helemaal rechts in de hoek dat ik weet.

hey hallo,

ik heb gisteren gevlogen en wou dus de looping proberen, ik dacht dat ik er wel klaar voor was, maar op het moment dat ik het wou doen begon ik te trillen en dacht nee :D blijkbaar ben ik er nog niet klaar genoeg voor.

dus voorlopig zal het nog wat meer trainen worden tot ik er wel klaar voor ben

Als je erg twijfelt wacht je inderdaad beter nog even.

Bij mij zit de bibber er ook regelmatig in maar de dingen die ik op sim echt beheers duw ik er op zeker moment toch door :-)

De mcpx Bl heeft me ook erg geholpen om de sim ervaring om te zetten in de praktijk.

Overhaast niets, ik weet wat de meemaakt. Ik heb ruim een jaar tegen die looping en roll aangehikt. Elke keer weer naar het veld met in mijn achterhoofd dat ik een looping zou gaan maken en elke keer weer twijfelde ik.

Toen ineens tijdens het maken van een stall turn de heli laten door vliegen en mijn looping was een feit. Daarna viel er een last van mijn schouder en vlieg ik ze probleemloos. Een week later deed ik ook zonder na te denken de roll, oke deze is wat lastiger en gelukkig had ik genoeg hoogte en ging het maar net goed. Sindsdien is de angst weg en vraag je jezelf af waarom het zolang duurde.

Nogmaals ......geduld, dan komt het goed.

Succes.

@molen:
In de sim trek je vaak een beetje lukkraak aan de hendels, en komt het vanzelf goed
maar probeer nu eens een langzame flip.
Dus dat je er echt 1 a 2 secondes over doet voor je inverted in hoover hangt.
als dat lukt, heb je de timing in je vingers.

als je domweg vol elevator doorduwt, is de timing van de pitch wat minder van belang
doe je het langzaam, wordt het kritisch

De loop en roll had ik wel redelijk onder de knie voor ik een stallturn kon maken. Die heli hoog en verticaal even stil laten hangen om dan de staart 180 graden te laten draaien vond ik veel lastiger :)
De snelheid er in houden, tegen de wind in wat elevator, op de kop en daarbij pitch minderen en vervolgens weer pitch bijgeven vond ik gemakkelijker maar erg gaaf toen dat voor het eerst wel aardig ging.

M'n 450 lag met een roll ook eens op de grond voor ik er erg in had, gewoon de timing niet goed. Een groter model lijkt dan wat meer tijd te geven en kan je daarvoor wat hoger vliegen. Onlangs ben ik meer gaan oefenen op aileron en elevator flips om die timing beter onder de knie te krijgen. Toch vlieg ik het merendeel van de sticktime maar wat rond, gewoon leuk vliegen met die heli, erg serieus met oefenen ben ik ook weer niet :)

Back