@Herman.
Ik denk dat je een 'klein' foutje maakt.
Deze axiale compressor zal onderin weinig druk opbouwen echter zal deze druk zeer progressief oplopen, veel steiler dan b.v. de pikkie poelie radiaal comp die wij gebruiken.
Reden? de lucht verliest heel weinig energie in de axiale comp terwijl de radiaal veel druk vernietigd in plaats van alle druk opbouwd, komt door de wiggen. kammen en leischoepen.
De uitdaging zal mijnsinziens zitten in het verwerken van de gigantische druk die komt bij, schat ik, 80K, hierdoor moet het turbinewiel een heel goed rendement krijgen om die axiale comp de benodigde energie te geven, misschien wel een groter turbine wiel dan welke Jos nu gebruikt.
Veel winst valt uiteraard te behalen in de lay out van de verbrandingskamer, echter zal hierin ook veel geexperimenteer in gaan zitten aangezien ik op een hoge huisdruk reken van 3 bar bij 100K.
Ook het toeren gebied waar deze turbine , axiaal/axiaal, in zal draaien zal mijnsinziens totaal afwijken van de gangbare radiaal/axiaal turbines.
Misschien wel idle op 50K en max op 100K en daarbij een trust van 20 kilo.
Zijn een beetje mijn gedachten spinsels, en misschien zit ik er naast, benader dit meer gevoelsmatig dan zuiver berekenend.
Ger.