Hallo Jos.
Ik gebruik een messing buisje van 1,5mm buiten ,en 1 mm binnen diameter.
Ik laat die vlak voor het voorste lager, dus achter de compressor uitkomen, en ik heb het leidinkje achter een plaatje zitten zodat de olie niet terug kan achter de compressor langs.
Ik heb in dat zelfde plaatje een groef zitten die uitkomt achter de diffussor .
Dat is een lucht kanaal die de astunnel koelt , en dan tegelijk de olie meeneemt door het voorste lager heen ,naar het achterste lager.
De olie die te veel is verbrand gewoon , je ziet dit aan af en toe een blauw rook pluimpje.
Dit zelfde principe kun je dus ook toepassen met mengsmering.
Meng 8 procent olie met een liter kero , en dan is het vet genoeg.
De hoeveelheid smering word als volgd bepaald.
Er komt een hoofd leiding van de pomp naar de motor , en die splitst zich in twee.
Er zit dan een y verbinding tussen, en de ene kant gaat dan naar de brandstof ring, en de andere kant gaat naar de lagers.
tussen dit stukje zit een drossel ,of restrictor ,die gemaakt word van een injectie naaldje 0.6 mm binnen diam.
Als je dit gebruikt ,dan moet de hoeveelheid olie brandstof voldoende zijn.
iK hoop dat het gieten gaat lukken Jos.
Mvg,
Martin.
Ik gebruik een messing buisje van 1,5mm buiten ,en 1 mm binnen diameter.
Ik laat die vlak voor het voorste lager, dus achter de compressor uitkomen, en ik heb het leidinkje achter een plaatje zitten zodat de olie niet terug kan achter de compressor langs.
Ik heb in dat zelfde plaatje een groef zitten die uitkomt achter de diffussor .
Dat is een lucht kanaal die de astunnel koelt , en dan tegelijk de olie meeneemt door het voorste lager heen ,naar het achterste lager.
De olie die te veel is verbrand gewoon , je ziet dit aan af en toe een blauw rook pluimpje.
Dit zelfde principe kun je dus ook toepassen met mengsmering.
Meng 8 procent olie met een liter kero , en dan is het vet genoeg.
De hoeveelheid smering word als volgd bepaald.
Er komt een hoofd leiding van de pomp naar de motor , en die splitst zich in twee.
Er zit dan een y verbinding tussen, en de ene kant gaat dan naar de brandstof ring, en de andere kant gaat naar de lagers.
tussen dit stukje zit een drossel ,of restrictor ,die gemaakt word van een injectie naaldje 0.6 mm binnen diam.
Als je dit gebruikt ,dan moet de hoeveelheid olie brandstof voldoende zijn.
iK hoop dat het gieten gaat lukken Jos.
Mvg,
Martin.