VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

Update : 307

Hallo Allemaal,

Even bekeken hoe het eruit gaat zien met een uitschuifbaar smalbed en een uitschuifbaar breedbed.

Uitschuifbaar smalbed 100 mm breed.
Ingeschoven : 570 mm lang (1:1) : 8 meter lang
Uitgeschoven : Totaal :1000 mm lang (1:1) : Totaal : 14 meter lang
Maximaal uitschuiven : 428 mm (1:1) 6 meter.

Ja, ja, jullie zien het goed, het diepbed wordt van staal gemaakt en niet van messing !
IMG_3635.jpg

IMG_3636.jpg

IMG_3637.jpg

Het breedbed : 196 mm breed (1:1) 2.75 meter breed
IMG_3642.jpg

IMG_3646.jpg

IMG_3647.jpg

IMG_3648.jpg

IMG_3649.jpg

IMG_3653.jpg

Zowel als bij het smalbed en het breedbed kunnen nog verbredingsstukken gemonteerd worden van :
428 mm lang en 52 mm breed. (1:1) 6 meter lang en 70 cm breed bij het smalbed.
428 mm lang en 25 mm breed. (1:1) 6 meter lang en 35 cm breed bij het breedbed.

Wordt vervolgd.

Tot zover deze update.

Hallo Allemaal,

Even Off Topic.

N.B.
Ik ga geen reclame maken of namen van de bedrijven noemen !

Maar ik wil dit toch met jullie delen :

Ik heb gedurende 2 jaar frezen en draaibeitels uitgetest om te bekijken of er verschil zit in de "dure" en "goedkope" HSS frezen en HSS draaibeitels.
De uitslag is opmerkelijk, zo niet verbijsterend te noemen.

Ik kocht altijd mijn HSS frezen en HSS beitels bij een gerenommeerd bedrijf in Utrecht.
Niet goedkoop, maar ik ga altijd voor goede kwaliteit.
Voorbeeld : 10 mm HSS vingerfrees 23,= Euro per stuk.

Nu heb ik 2 jaar geleden op aanraden van een modelbouwvriend een aantal HSS frezen en HSS draaibeitels bij een bedrijf in Rotterdam gekocht, waar ik zelf niet zo gecharmeerd van was.
Voorbeeld : 10 mm HSS vingerfrees : 7.99 Euro per stuk

Nu zou je verwachten dat de "dure" HSS vingerfrezen veel langer mee zullen gaan dan de "goedkope" HSS vingerfrezen.
Niets is minder waar, beide vingerfrezen gingen allebei even lang mee, voordat ze "bot" waren en bramen aan de werkstukken veroorzaken

Dit geldt ook voor de HSS draaibeitels, geen verschil.
Maar dit geldt ook voor de draaibeitels met een Widia (gesoldeerde) tip op de draaibeitel.
Voordeel van deze Widia beitels, is dat je deze beitels heel makkelijk weer zelf scherp kan slijpen.
Dit geldt ook voor de HSS draaibeitels, die kan je ook zelf heel makkelijk scherp slijpen.

Voor frezen is dit een stuk moeilijker, ik beheers dit niet, sommige modelbouwvrienden kunnen wel zelf de frezen slijpen.
Overigens gebruik ik de "botte" vingerfrezen als draaibetel, ik slijp 3 snijtanden weg en maak 1 snijtand scherp en slijp een gedeelte van de schacht weg, ik gebruik deze vingerfrees dan als binnen draaibeitel.

CONCLUSIE :
Jarenlang VEEL te VEEL voor HSS frezen en HSS draaibeitels betaald. :( :hammer: :hammer:

Dit wilde ik even kwijt !
Mogelijk/hopelijk kan ik hiermee andere (modelbouwers) van dienst zijn.

P.S.
Vandaag een nieuwe partij HSS Vingerfrezen en HSS Spiebaanfrezen binnengekregen uit R...

Nu weer On Topic !

Dat wordt een zware dieplader als ik naar die stalen profielen kijk, knap hoor als je zelf je velgen kan maken.

Update : 307

Hallo allemaal,

Zo, maar weer eens verder gegaan het frezen van de bovenarmen.

De bovenarmen in de machineklem vastgezet om de voorkant af te frezen. (vlak en haaks gefreesd op de bovenkant)
Een snelspantang op de bovenarm geklemd.
Helaas geen foto's van gemaakt.
IMG_2940.jpg

IMG_2942.jpg

Twee snelspantangen op de 20 bovenarmen geklemd, om te voorkomen dat de 20 messing bovenarm plaatjes tijdens het frezen losgaan/lostrillen.
IMG_2947.jpg

Eerst vlak gefreesd en daarna de ronding aan de 20 bovenarmen gefreesd.
IMG_2952.jpg

De 3 binnenkanten van de 20 bovenarmen afgefreesd.
IMG_2954.jpg

IMG_2961.jpg

De 20 bovenarmen geheel netjes afgefreesd.
IMG_2964.jpg

IMG_2965.jpg

IMG_2975.jpg

De 20 bovenarmen precies op maat gefreesd van de proefopstelling mal.
IMG_2982.jpg

Tot zover deze update.

Laatst bewerkt:
Hier nog paar tekeningen van die Broshuis. Ik kan hem ook niet terug vinden op die site, maar blijf zoeken voor je.
Broshuis_11er_01.jpg
Broshuis_11er_02.jpg

Update : 308

Hallo allemaal,

Verder gegaan het frezen van de onderarmen.

De 20 onderarmen in de machineklem vastgezet om de onderarmen mooi glad en op maat af te frezen. (vlak en haaks)
Snelspantangen op de 20 onderarmen geklemd.
IMG_3324.jpg

IMG_3327.jpg

IMG_3333.jpg

IMG_3335.jpg

IMG_3336.jpg

IMG_3342.jpg

IMG_3349.jpg

De kopse kanten va de 20 onderarmen moeten nog vlak en haaks worden afgefreesd.
IMG_3353.jpg

IMG_3359.jpg

IMG_3360.jpg

Tot zover deze update.

Back