Update : 305
Hallo Allemaal,
Er zal een wijziging gaan plaatsvinden bij de bouw van de Goldhofer Dieplader :
Vandaag met de Goldhofer 5 bij 3 breed diepbed dieplader naar Goldhofer in Memmingen geweest, voor de jaarlijkse TÜV keuring (APK keuring)
Nu is Memmingen niet naast de deur vanuit Haren (Ems) 717 km, 10 uur rijden. Gisteravond om 21.00 uur vertrokken uit Haren (Ems) (2 inval chauffeurs, i.v.m. maximale rij en rusttijden)
De hele nacht doorgereden, met de verplichte rustpauzes, lekker rustig op de weg.
Om 8.00 uur aanwezig zijn voor de TÜV keuring.
Tijdens de keuring, een rondleiding door de fabriekshallen gehad,van de bedrijfsvoorlichter van Goldhofer, helaas mocht ik geen foto's maken, een beetje kinderachtig, maar ja, ik was er als gast,
Ik kan het ook wel begrijpen, ze zijn waarschijnlijk bang voor (bedrijfs) spionage
De keurig duurde maar 2 uur, de keuring ging heel snel, geen problemen, 1 breedte LED lampje stuk, na vervanging, is de dieplader goedgekeurd, kunnen we weer een jaar vooruit.
Direct teruggereden naar de basis in Haren (Ems), dit ging iets minder snel, behoorlijk druk op de weg, ruim 11 uur over gereden, vanavond om 21.45 uur weer thuis.
De bedrijfsvoorlichter van Goldhofer vroeg, hoever ik was met de bouw van de dieplader, als deze klaar is, moet ik de dieplader laten zien bij Goldhofer, dit was de afspraak bij het verkrijgen van de tekeningen.
Tevens vroeg hij waarom ik alleen maar en smalbed dieplader ging maken en er niet een breedbed bij ging maken, zoals bij de 1:1 Goldhofer.
Ik zei : Tja, ik heb hier geen tekening van.(Ik heb eerlijk gezegd, eigenlijk ook geen zin om er een breedbed bij te maken)
Maar ja, de tekening was geen probleem, die kon ik wel krijgen. (wel tekenen, dat ik de tekening niet kopieer of uitleen/weggeef)
Dus ja, nu heb ik eigenlijk geen keus, dus ga ik ook maar een breedbed maken, zoals de 1:1 Goldhofer, waar he smalbed en het breedbed uitwisselbaar zijn.
Hij begon ook weer te zeuren, dat ik eigenlijk wel een dieplader moest maken met een 3 assige interdolly, in plaats van de 3 assige jeepdolly, want jeepdolly's worden in Duitsland niet toegepast.
Ik heb gezegd, dat ik dit te ingewikkeld vind en dit niet wringvrij krijg, zeker niet als het diepbed wordt uitgeschoven.
Krijg je als antwoord : Daar heb je een punt, maar ook bij de 1:1 Goldhofer wringt de interdolly, als de dieplader is uitgeschoven en zwaar beladen is.
Ik heb gezegd : Dat ik dit een heel zwak argument vond en dat ik dit een slechte zaak vind, dat de 1:1 interdolly ook wringt.
Antwoord : Dat alle interdolly' s wringen, ook van de concurrent/collega fabrikanten.
Wat een gelu...... zeg !
Ik heb gezegd dat ik geen interdolly ga maken, maar een jeepdolly, dit vond hij niet echt leuk !
Het is een heel verhaal geworden, maar nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte.
Tot zover deze update.