VOLVO F16 470 pk Zwaar Transporttrekker 8x6/4 met Goldhofer Smalbed Dieplader met Interdolly (5x3 )

HAAAAAAAAA Piet!
Spoorverbreders???Dat wordt een lastige zaak als je onderweg schade rijdt aan derde.Je verzekering gaat niets uitkeren met spoorverbreders op de auto.
Dan kun je nog beter zonder APK rondrijden hahahahaha

super hoor!Staat inderdaad wel netjes.

Als jij niets zegt over mijn APK verloop,dan zal ik m'n mond houden over je spoorverbreders als we op de baan rijden.
gr Marcel.

hallo rottierood
daar heb je wel gelijk in,hahaha
maar pas op voor piet,
die pakt je gerust wel terug hoor,
straks rijd hij jouw vieze mercedes nog door de wasstraat heen,hihihi
groeten markioo

ik ben er best tevreden over, al zeg ik het zelf !!

BEST TEVREDEN JAAAAA !!!!!!!!!!!!!!!1

dit is gewoon weer super echt mooi piet
weer jaloers zijn en genieten voor ons

mvg bertus

De spatborden staan mooi.
Ik vind wel dat de banden iets meer naar binnen zouden mogen zitten maar dat is een kwestie van smaak en zoals je weet, over kleur en smaak... ;)

Hallo Beemerke,

Je hebt helemaal gelijk de spoorverbreders zijn iets te breed, deze worden nog aangepast, ze zijn nu 5mm breed per kant, dit moet 3,5mm breed per kant worden, dat zal vast veel beter staan !!!

Maar dat betekent dat ik de naven van de 2 voorwielen ook 1,5mm moet afdraaien, want anders blijven deze 2 voorwielen te breed staan.

Maar het komt goed hoor, blijf vooral kijken !!!

Tjonge Piet,
Wat een meester werk maak je er toch weer van. Eigenlijk zou je hem in de blanke lak moeten zetten zodat je de mooie messing kleur blijft zien. Is niet zoals orgineel, maar wel heel mooi.

Hallo Stefan,

Tja, dat zou wel mooi zijn, want als het gespoten is zie je niets meer van al dat mooie messing, maar ja, het is niet anders !!

Trouwens mijn Volvo bakwagen met aanhangwagen is nog steeds niet gespoten, dus hier kan men het messingwerk nog wel zien !!

HAAAAAAAAA Piet!
Spoorverbreders???Dat wordt een lastige zaak als je onderweg schade rijdt aan derde.Je verzekering gaat niets uitkeren met spoorverbreders op de auto.
Dan kun je nog beter zonder APK rondrijden hahahahaha

super hoor!Staat inderdaad wel netjes.

Als jij niets zegt over mijn APK verloop,dan zal ik m'n mond houden over je spoorverbreders als we op de baan rijden.
gr Marcel.

Hallo Marcel,

Hmmmm, niks zeggen, dat gaat helaas niet met dat gebakje van jou, want dit kan echt niet meer hoor, zeker niet als die benzine-bom er achter hangt !
En ja, zonder APK rondrijden betekent automatisch niet verzekerd !!!
Trouwens ik heb de brandblusser op het sterretjes ook nog niet gezien.
De chauffeur mag wel schoenen hebben van hazenleer.
Bij brand hard weglopen !!! hahahaha !! :cool: :cool: :cool:

Wat de sporverbreders betreftop de VOLVO, dat is geen probleem hoor, want dit wordt vanaf fabriek geleverd en gelijk meegenomen bij de eerste type goedkeuring, dus ik zie geen problemen bij de verzekering TVM !!!
Ook gaat de VOLVO fluitend door de APK keuring !!!

Hallo allemaal,

Allemaal weer bedankt voor de complimenten !!

Vandaag helemaal niets gedaan, een beetje slecht in orde vandaag.

Het volgende wat nu moet gebeuren is het hulpchassis vast monteren op het chassis en daarna de Wedico koppelschotel (Sättelkopplung) verbouwen, want die past niet op het chassis !!
Trouwens de verhoudingen/maten van deze Wedico koppelschotel (Sättelkopplung) kloppen voor geen meter met de 1:1 !!
Bovendien werkt zo'n Wedico koppelschotel (Sättelkopplung) niet echt lekker, dus ook het binnenwerk aanpassen !!

Laatst bewerkt:
Update : 0040

Hallo allemaal,

Alweer update 40 van de Volvo F 16 Zwaartransporttrekker :

Vandaag even gekeken wat voor achterlichten op de Volvo F16 moeten komen.

In de jaren 70 en 80 waren de achterlichten meestel rond !
Nu is de Volvo F16 begin jaren 90 en toen kwamen de rechthoekige achterlichten in zwang.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden welke achterlichten ik moet monteren !!

1 rond achterlicht vind ik zelf wat magertjes staan.

HPIM1814.jpg

HPIM1815.jpg

2 ronde achterlichten staan al wat beter.

HPIM1798.jpg

HPIM1808.jpg

HPIM1806.jpg

3 achterlichten vind ik zelf het mooiste staan !!

HPIM1800.jpg

HPIM1810.jpg

Rechthoekig 4 kamer achterlicht.

HPIM1823.jpg

HPIM1824.jpg

Nou ik ben benieuwd naar jullie reacties, want de meeste stemmen gelden in dit geval !!!

Laatst bewerkt:
hallo piet
links 3x ronde + 1x ronde mistlamp,
rechts 3x ronde lamp +1x ronde achteruitrijlamp,
dus totaal 4 x ronde lampen per kant maakt 8 totaal,
groeten markioo

Update : 0040

3 achterlichten vind ik zelf het mooiste staan !!

HPIM1800.jpg

HPIM1810.jpg

Nou ik ben benieuwd naar jullie reacties, want de meeste stemmen gelden in dit geval !!!

Hoi Piet,
gezien het model van je truck, zou ik voor de drie ronde achterlichten gaan.

Denk dat deze het beste in de stijl van de truck passen en vullen de ruimte waar ze gemonteerd worden ook heel mooi op.
Net niet te veel of te weinig, precies goed. :p

De rechthoekige kamerlichten vind ik persoonlijk net even iets te modern voor deze truck.

Kzou ook gaan voor de ronde, en dan 3 stuks.

Vind die vierkant op zich ook wel mooi staan maar die ronde passen beter aangezien je ook ronde koplampen heb.

HPIM0027.jpg

HPIM1800.jpg

HPIM1810.jpg

Hallo Piet,

Kan het betreffende de achterlichten alleen maar eens zijn met de rest. Zoals je zelf al aangeeft, past beter bij het type wat je aan het bouwen bent.

Mag ik nog een vraagje stellen over update 29, hierin gaf jij aan;
"Alleen de vangmuilkoppelingen die ik maak zijn een verbeterde versie van Gerdmodellbau.
Want de vangmuilkoppeling van Gerdmodellbau werkt met een elastiekje !!

De vangmuilkoppeling 3 keer gebruiken en hij werkt niet meer, elastiekje is dan al gebroken !!!"
Ik weet dat jij hem helemaal zelf gemaakt heb. Maar op basis van die van Gerd, is jou modificatie een ingrijpende of simpele aanpassing? (zou die van Gerd eenvoudig te verbeteren zijn?)

Back