Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Pieter,
Laat de azijnzeikers in hun stront gaarkoken...99,9999% van de volgers van je bouwverslagen zitten bij iedere update te smullen van je bouwkunsten en leren van jouw ervaring / kunde.
Please!!!!!1 gewoon doorgaan met je verslagen en leuke smileys
Laat de azijnzeikers in hun stront gaarkoken...99,9999% van de volgers van je bouwverslagen zitten bij iedere update te smullen van je bouwkunsten en leren van jouw ervaring / kunde.
Please!!!!!1 gewoon doorgaan met je verslagen en leuke smileys
+1
...zo is het ! ...
...er zijn altijd mensen die wat te zeuren hebben,laat ze zelf maar eens proberen wat te maken, meestal hoor je ze daar niet over......
Groetjes, Charlotte.![]()
Erfolg ist: Weiter, wo andere afhören.
Hey Pieter,
Je krijgt je petje terug.
Prachtig werk, alweer.
![]()
De 1.5. mm gaatjes dieper (15 mm) geboord op de kolomboormachine.
Geen kritiek op het bouwen, dat vind ik prachtig.
Alleen een advies voor het tappen van M2 schroefdraad.
De schroefdraad is M2 x 0,4. De spoed is 0,4mm en de kern diam. 1,6mm.
Je dient dus een boor te gebruiken van 1,6mm. De tap hoeft dan niet het gat te ruimen en wordt dus minder belast, kleinere kans op breuk.
Ik ben zéker die modelbouwer niet, maar ik heb al wel meerdere malen het gebruik van spiritus hier gepromoot, maar krijg dan steeds opmerkingen in de trant vanEen tip gekregen van een gerespecteerd modelbouwer.
Aluminium moet je met de draairichting van de frees mee frezen, sindsdien gaat dit nu wel goed.
Ook het gebruik van Spiritus heb ik van deze modelbouwer ontvangen.
Dee laatste tijd gebruik ik bij het boren en tappen Spiritus, dit werkt perfect.
Dit gebruik ik nu ook bij het draaien en afsteken van aluminium en bij het frezen, dit werkt ook perfect.
Ik ben zéker die modelbouwer niet, maar ik heb al wel meerdere malen het gebruik van spiritus hier gepromoot, maar krijg dan steeds opmerkingen in de trant van
"maar spritus is toch brandbaar". Pfffff
Ja, als je er een lucifer bij houdt, dan wel inderdaad, maar voor het genoemde gebruik echt niet; en er zijn wel gevaarlijker zaken in de modelbouw, zeker als je draaibanken en freesbanken gebruikt!
En ik ben het helemaal met je eens dat je een prima oppervlakte krijg als je mee-lopend freest bij aluminium; bij een stabiele bank is dit niet zo spannend; voor staal ben ik een beetje terughoudender met meelopend frezen.
Cor