Update : 424
Hallo allemaal,
Verder gegaan met de besturing van de pendelassen in het achterdek.
Een set M 3 linkse draadtappen en een M 3 linkse snijplaat aangeschaft, zodat ik spelingsvrije stuurstangen met een wartel/draadspindel L/R zelf op maat kan maken voor de Goldhofer dieplader.
Je kan ook standaard stuurstangen kopen en dan zelf op maat/lengte maken, maar zelf maken is veel leuker, dit geeft veel meer voldoening.
Bovendien weet ik zeker dat de stuurstangen en de kogelgewrichten spelingsvrij zijn.
Kant en klaar gekochte stuurstangen met kunststof kogelgewrichten zijn helaas niet spelingsvrij.
Zeskant 6 mm profiel aangeschaft voor de wartels, zodat de stuurstangen nauwkeurig kunnen worden afgesteld.
Het zeskant profiel (sleutelwijdte 4 mm) afgedraaid op 3 mm dikte over een lengte van 25 mm
Daarna M 3 snijplaat draad gesneden.
Om er zeker van te zijn dat de M 3 snijplaat recht draad snijdt op het 3 mm afgedraaide zeskant, maak ik gebruik van de losse kop van de draaibank met de boorkop en druk de snijplaat strak tegen het afgedraaide zeskant en draai ik de klauwplaat handmatig rond en draai de boorkop gelijktijdig verder naar voren en wordt het draad mooi recht op het afgedraaide zeskant gesneden.
Zie hier het resultaat : M 3 rechtse draad
Daarna het zeskant op lengte afgezaagd op 60 mm lengte en omgedraaid en op lengte gedraaid van 58 mm, daarna het zeskant weer afgedraaid op 3 mm dik en er M 3 linkse draad op gesneden met met de linkse M 3 snijplaat.
Helaas van het draadsnijden geen foto's gemaakt.
In het zeskant van 8 mm lang een groefje gedraaid aan de kant van de linkse M 3 draad.
Zo ziet de wartel/draadspindel M 3 L/R er dan uit, klaar voor gebruik.
Nog 7 stuks te gaan.
Wartel/draadspindel met M 3 borgmoeren links/rechts
De scherpe hoeken van het zeskant iets afgerond, zodat de steeksleutel 4 makkelijker op het zeskant past.
Tot zover deze update.
Wordt vervolgd.