Volvo F89 en aanhanger

Ook moeten de schuif pennetjes die de kleppen vast houden er nog in, en verder met de verlichting en dissel moet nog zwart worden.
Jammer dat men er geen langere pennetjes heeft bijgeleverd voor de opbouw., moet nu gaan kijken wat ik daarvoor kan gebruiken.

spijkers of las electroden of messing staf etc etc Als je de diameter hebt kun je eigenlijk al wat rond is gebruiken?
 
Ik weet de diameter 1 a 2 mm het moet zeker iets van 2,5 cm lang zijn. Spijkers in deze diameter en de kop afzagen, denk dat messing in deze diameter te zacht is.
 
Vanmiddag weer verder aan de Volvo F89, onderrij beveiliging in elkaar gezet, watertank houder gemonteerd, gereedschapskist gemonteerd, op de cabine gaten voor de luchthorens gemaakt.
Gaten geboord voor de gereedschapskist en tank gemaakt, zodra deze er op zitten kunnen de assen eronder gezet worden.

Heb alleen bij de gereedschapskist van rcbrmin dat gekke montage punt verwijderd, en M3 gaatje er in gemaakt en deze vast gezet met een M3 schroefje.
En bij de watertank inbus schroefjes er in gezet met moertjes.
IMG_1365.JPG
IMG_1366.JPG
IMG_1367.JPG
IMG_1368.JPG
IMG_1369.JPG
IMG_1370.JPG
 
Hoi,
Vraagje, waar heb jij het draaipunt van de aanhanger van gemaakt is dat met een kogellager.
lk ben n.l. ook bezig met een aanhanger.
mvg Jitse
 
Hoi,
Vraagje, waar heb jij het draaipunt van de aanhanger van gemaakt is dat met een kogellager.
lk ben n.l. ook bezig met een aanhanger.
mvg Jitse

Draaipunt, ik heb een complete aanhanger gekocht van JX Models. Misschien heeft Wetronic een compleet draaipunt. Of modellbau-fechtner.de
 
Laatst bewerkt:
Komt goed Bertus misschien het weekend al de assen en velgen met banden eronder.

Bij modellbau-niepelt.de nog wat dingetjes besteld voor de Volvo.
20181007_152243 niepelt.jpg
20170430_052919 (1)_799_0.jpg
 
Ik dacht verder te kunnen gaan niet dus, krijg de M3 draad voor de achteras ophanging er niet in. Dus boren en nog eens boren nou niet dus, M3 draad wil er nog steeds niet in.

Dan andere optie metalen ophanging verwijderen en plastic ophanging er in hier gaat het stukje M3 draad er wel in, dat komt morgen wel chassis deels demonteren en onderdeel wisselen en alles weer in elkaar zetten.
Toevallig had ik de plastic ophanging nog bewaard C1 en C2 crossmember.
 
Begrijp je probleem niet, M3 draad past niet in schroefdraad m3, maar kunststof wel? En moeten wij hulp geven, maar ik zie geen foto's.
:hammer:

Ik zal het even anders formuleren ter verduidelijking, ik heb een metaal chassis deel met bovenaan twee gaten hier moet een stukje draadeind M3 in om de bovenste veerdelen aan het chassis vast te zetten.
Helaas zijn de gaten in het metalen chassis deel niet door en door, dus past het stukje M3 draad er niet door heen, heb geprobeerd dit op te lossen met het door te boren zonder enig resultaat.
Heb nog een plastic chassis deel C1 en C2 deze zet je in elkaar en vervolgens stop je er een stukje M3 draad door heen waarmee je de bovenste veer delen aan het chassis vast zet,
aan deze veer delen komen de achterassen.

Het gaat om dit onderdeel alleen deze is van metaal, heb nu de plastic versie deze ga ik er in zetten.
9952.jpg
 
Ik zal het even anders formuleren ter verduidelijking, ik heb een metaal chassis deel met bovenaan twee gaten hier moet een stukje draadeind M3 in om de bovenste veerdelen aan het chassis vast te zetten.
Helaas zijn de gaten in het metalen chassis deel niet door en door, dus past het stukje M3 draad er niet door heen, heb geprobeerd dit op te lossen met het door te boren zonder enig resultaat.
Dus je hebt geprobeerd dat blinde gat van M3 door te boren? Als je de schroefdraad daarin wilt behouden, dan heb je dat ws gedaan met een boor van 2,5 mm; dan lijkt het me duidelijk dat je daar geen schroef, of draadeind van M3 doorheen kunt krijgen. Als je dat wilt doen, dan zal je dat gat van 2,5 mm moeten op-tappen naar M3, dan gaat de schroefdraad daar wel doorheen. Als alternatief moet de in plaats van na-tappen, het geboorde gat van 2,5 na-boren vanaf de achterkant met 3 mm of groter, bv. 3,5 mm, als je vanaf de achterkant wèl kan boren tenminste.
 
Dus je hebt geprobeerd dat blinde gat van M3 door te boren? Als je de schroefdraad daarin wilt behouden, dan heb je dat ws gedaan met een boor van 2,5 mm; dan lijkt het me duidelijk dat je daar geen schroef, of draadeind van M3 doorheen kunt krijgen. Als je dat wilt doen, dan zal je dat gat van 2,5 mm moeten op-tappen naar M3, dan gaat de schroefdraad daar wel doorheen. Als alternatief moet de in plaats van na-tappen, het geboorde gat van 2,5 na-boren vanaf de achterkant met 3 mm of groter, bv. 3,5 mm, als je vanaf de achterkant wèl kan boren tenminste.

In het metalen onderdeel heb ik dat geprobeerd, heb nu het plastic onderdeel C1 en C2 zie foto hier boven gebruikt. Hier kan het stukje draadeind wel door heen om de twee veer delen vast te zetten.
Als je het volgens de bouwtekening wil doen hoort daar een lange schroef met moertje door heen. Deze heb ik helaas niet, vandaar stukje M3 draadeind met aan beide zijde twee moertjes.
 
En weer verder metalen onderdeel vervangen voor plastic deel, nu kunnen we de assen monteren, alleen van de week even wat schroefjes halen kwam er een aantal te kort.
En twee plaatjes maken voor de onderrij beveiliging dat hij wat lager komt te zitten.

Volgend weekend weer verder en de aandrijfas tussen beide achterassen er op zetten en de wielen.

Wordt vervolgd.
IMG_1371.JPG
IMG_1372.JPG
IMG_1373.JPG
IMG_1374.JPG
 
Ook bezig met bedenken hoe ik het kopschot wil gaan maken denk deels met hout zie paar voorbeelden. Ook de laadvloer wordt van hout, als men ideen heeft hoe dat ik het beste kan doen zijn welkom.
Ook nog ideetje om paar jerrytanks onder de Volvo te hangen. En foto interieur cabine.
1975-01-30-2.jpg
1976-12-16-3.jpg
1976-12-16-4.jpg
DSC0217-1024x683.jpg
DSC0188-1024x683.jpg
 
Die dubbele tanks en jerrycans zijn mooi inderdaad. Hout doet het bij een dergelijke truck altijd zou ik zeggen.
 
Ook bezig met bedenken hoe ik het kopschot wil gaan maken denk deels met hout zie paar voorbeelden. Ook de laadvloer wordt van hout, als men ideen heeft hoe dat ik het beste kan doen zijn welkom.

Kijk eens bij het verslag van de mijn EU trailer, latjes heb ik bij de bouwmarkt gehaald, zijn strips van 2.60m als ik me goed herinner,
 
Massieve plinten of verfroerhoutjes zijn zo wat mogelijkheden. Als je iemand in je omgeving kent met een vlakvandiktebank kun je ze ook zelf maken.

Ik heb latjes essen en beuken van 3 mm dik geschaafd en dat ziet er meer dan fraai uit.
 
Back
Top