Volvo F89 en aanhanger

Waarom niet van aluminium. Is veel degelijker prijs is ook niet onbetaalbaar.
Matriaalprijs is ongeveer €15,- bij metaalwinkel

Laatst bewerkt:
Maar misschien maak ik een laadbak van 2 mm stryleenplaat is veel goedkoper en zonder zijschotten, en enkel met kop en achter schot.

Zeker een optie. Was ik eerst ook van plan in combi met Alfer profielen. 2mm is voor de bodem wel wat dun denk ik of je moet er een frame onder maken maar de mogelijkheden zijn legio. Ik heb de Carson bak voor € 100,00 kunnen scoren en dan gooi je de eigenbouw plannen al gauw overboord.....

Zeker een optie. Was ik eerst ook van plan in combi met Alfer profielen. 2mm is voor de bodem wel wat dun denk ik of je moet er een frame onder maken maar de mogelijkheden zijn legio. Ik heb de Carson bak voor € 100,00 kunnen scoren en dan gooi je de eigenbouw plannen al gauw overboord.....

Hallo Rolf,

Als ik een stryleen plaat van 2 mm gebruik maak ik gebruik van de bak frame, deze past op de bevestigingspunten van de Volvo FH16 750, zie bijlage.
tamiya-14305673-hilfsrahmen-links-rechts-fuer-volvo-fh16.jpg

Die ken ik inderdaad. Die zijn van de bomenbak maar daarmee ben je er nog niet. Je zult de hele vloer moeten ondersteunen. 2MM styreen alleen kun je niet zelfdragend gebruiken denk ik.

Die ken ik inderdaad. Die zijn van de bomenbak maar daarmee ben je er nog niet. Je zult de hele vloer moeten ondersteunen. 2MM styreen alleen kun je niet zelfdragend gebruiken denk ik.

Ga geeen zware spullen laden op de laadbak, en anders 3 mm laadbak vloer. Er komt alleen een kopschot op en eventueel achter schot.

Vanmiddag begonnen aan de laadvloer snijden 3 mm stryleen plaat, en hulp chassis gemaakt met gaten voor bevestiging onder chassis. Zaterdag wel paar foto,s maken.

Die lichtbakjes lijken me wel mooi toch of is dat te weinig?

Hallo Rolf,

Die 3 led lichtbalkjes zijn goed en koppelbaar, alleen ik wil spotje plafond vervangen voor een led tl balk, niet alleen meer licht maar ook zuiniger.
Van de middelste plank moet strook af dat de 3 led lichtbalkjes ook op werkblad schijnen, plank is even tijdelijk tot ik een smallere heb.

Gistermiddag en vandaag verder met de aanhanger scharniertjes en licht er op gezet en draai schamel en kopschot. Morgen achterdeel op de bak zetten en de wielen er op zetten. Zal morgen wat foto,s maken en plaatsen.

Vanmiddag verder met de JX aanhanger hij zit in elkaar, alleen moet er iets aangepast worden aan de spatborden deze lopen aan, en iets verzinnen voor der onderrij beveiliging gaten zijn te groot. En de laatste twee kleppen nog monteren.

Ook bezig geweest met de opbouw hier ook tegen een probleem aangelopen, de pennetjes die de zij steunen moeten vast houden zijn veel te kort. Daar ook iets op verzinnen anders kan de opbouw er niet op.

Nu de aanhanger grote deels in elkaar zit, kunnen we verder met het chassis van de Volvo F89 bakwagen, deense kist en tank monteren en bepalen waar de trekhaak moet komen en de watertank.

Wordt vervolgd.
IMG_1354.JPG
IMG_1355.JPG
IMG_1356.JPG
IMG_1357.JPG
IMG_1358.JPG
IMG_1359.JPG
IMG_1360.JPG
IMG_1361.JPG
IMG_1362.JPG

Ook moeten de schuif pennetjes die de kleppen vast houden er nog in, en verder met de verlichting en dissel moet nog zwart worden.
Jammer dat men er geen langere pennetjes heeft bijgeleverd voor de opbouw., moet nu gaan kijken wat ik daarvoor kan gebruiken.

Back