Volvo F89 en aanhanger

Met 'vastlopen' bedoel je, denk ik, dat de banden tegen de veerbladen aankomen; maar dat is alleen maar erger gemaakt doordat je vulstukjes tussen de veerhanden en de zijkant van de chassisliggers hebt geplaatst.
Ik snap wel waarom je dat gedaan hebt, want die nokken op de veerbladen komen anders niet overeen met de gaten in het aslichaam.
Je kunt de wielinslag van een stuuras veel vergroten door de veren onder de chassisbalken te zetten, eventueel door aanpassingen te maken aan het aslichaam, en de veerstroppen over de as te plaatsen, ipv er langs.
Zomaar een paar tips hoor, je hoeft er niks mee te doen.
Cor

Hallo Cor,

Het probleem was wat anders de velgen kwamen tegen het onderdeel waar de stuurstang aan zit daardoor draaien de velgen niet vrij..
Om speacers te nemen en deze te monteren werkt niet, de velgen blijven tegen het onderdeel waar de stuurstang aan zit komen.

Heb dit opgelost door een andere vooras te nemen, nu draaien de velgen wel vrij.

Groet, Marceline
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag even verder met de kisten, kwam er alleen achter bij de kleine kist dat er iets niet paste. Dit onderdeel voorzichtig los gehaald morgen andersom in elkaar zetten, laatste foto zodat dit onderdeel wel past.
415653732_2315219708681063_7931601681134457720_n.jpg
415678068_2315219758681058_3767863271664913109_n.jpg
415692611_2315219635347737_8554199881282265236_n.jpg
415431727_2315219668681067_7130736929880157212_n.jpg
 
Vanavond even begin gemaakt met de laadbak van de Volvo F89, triplex plaat om maat laten zagen bij de gamma, alleen zelf ingekort.
We hergebruiken het kopschot van fineline stukje ingekort en dat stuk gebruiken we voor de achterkant.
Met aluminium omlijsting aan de zijkanten en achterkant. We hebben nog bamboe latjes van Aliexpress misschien kopschot en achterstuk mee bekleden.

Morgen en van de week weer verder en de onderrij beveiligingsbalk er op zetten
419435117_2323934111142956_7516254626371237301_n.jpg
419443646_2323934031142964_7701142689244252158_n.jpg
419456470_2323933977809636_1594964812737692624_n.jpg
419461050_2323934067809627_5004193929001911727_n.jpg
419728555_2323933844476316_1303221970956977999_n.jpg
, want er is even geen werk infra in februari pas weer, dus tijd om in huis te rommelen.
 
Die uit het voorbeeld van @Leon1965 lijkt wel kippengaas. Is dat niet iets om dat raamwerk mee te maken? Qua 1:1 maat klopt het wellicht niet helemaal, maar oogt denk beter dan die plat geprinte spijlen.
 
Was vooral om aan te geven dat het rekwerk om het vat draad is
Bekijk bijlage 567054
Die uit het voorbeeld van @Leon1965 lijkt wel kippengaas. Is dat niet iets om dat raamwerk mee te maken? Qua 1:1 maat klopt het wellicht niet helemaal, maar oogt denk beter dan die plat geprinte spijlen.

Vind die dunne spijlen ook niet mooi staan, die platte ogen beter maar dat is mijn mening. Ik kan ze niet printen kijk wel of iemand ze wil printen en die melkbussen.
 
Hier ligt het modelbouwen ook op zijn gat maar dat zullen jullie wel gemerkt hebben, heb momenteel weinig tijd ivm werk bij KLM Cargo op Schiphol wisseldiensten.
 
Ik ben opzoek naar sterkere scharnieren voor de jxmodel aanhanger, de huidige zijn erg kwetsbaar breken af.

Welke scharnieren kan ik het beste gebruiken?
 
De vraag in de Zweeuws Vlaamse Truckers groep gesteld, wat blijkt dat meerdere modelbouwers met het zelfde probleem zitten.

Nu bestaat er een set van thicon zijn wel prijzig voor 10 scharniertjes 49,95 deze lijken steviger te zijn.
eb08c5cb85edf31f787030f85ef437e3 (1).jpg
f44070471673abfdab2d5b7d53f0a790.jpg
9fa569d83d4398fdcb426017830be57a.jpg
 
Mits je het fijn vind om een poot uitgedraaid te worden... deze scharnieren staan gewoon op alie voor 15 euro voor de 10. Net zoals 50% wat Thicon levert.

Mvg Mitchell
 
Back
Top