Volvo F89 en aanhanger

Vanavond begonnen met chassis van de laadbak in elkaar aan het zetten, vind het niet erg stevig, denk dat ik aan de buitenkant extra stryleen balken er op ga maken.
En de laadvloer verstevig met een stryleen plaat en ook het kopschot.
Zal er later wel wat foto,s van maken, is niet voor herhaling vatbaar en zonde van het geld lijkt mooi spul maar is erg buigzaam.
 
Denk toch dat ik er een andere cabine ( Man ) op zet, dit omdat ik achter de Volvo F89 cabine 5,5 cm tussen ruimte heb, dus tussen cabine en laadbak.
En dat ik de kisten monteer op het chassis met de velgen, en ik de hele combinatie Man truck met aanhanger te koop zet. en de Volvo F89 cabine.
 
Èven paar foto,s de laadbak vloer is wel dikker.
399514004_2281950902007944_1501059723471172716_n.jpg
398787193_2281950828674618_2259764761739654159_n (1).jpg
398891101_2281950728674628_2049679558565947560_n.jpg
 
Raar dat er zoveel ruimte zit, doe eens een dry fit met de fh16 cabine, dan zou het moeten aansluiten. Anders de laadvloer naar voren brengen ( zomaar een idee....)
 
Raar dat er zoveel ruimte zit, doe eens een dry fit met de fh16 cabine, dan zou het moeten aansluiten. Anders de laadvloer naar voren brengen ( zomaar een idee....)

Laadvloer naar voren brengen is geen optie omdat je dan achteraan 5,5 cm over heb. Het verschil zit in de cabine de Volvo F89 cabine is korter, dan een Volvo FH16 - 750 deze is langer.
Zal beide eens naast elkaar zetten.
 
Schermafbeelding 2023-11-05 171228.png
Op de foto van de fabrikant van de laadvloer hebben ze vals gespeeld en achterspoilers op de cabine gemonteerd, vandaar dat ie zo netjes aansluit
 
Deze enige optie is cabine van beide Volvo,s omwisselen of de Man cabine gebruiken die ik nog heb liggen. De 2,2 cm is niet zo erg als tussen ruimte, de zijkasten sluiten mooi aan met de cabine van de Volvo fh16 750.

Heb ook nog cabine van Iveco en MB Arocs.

Dan heb je man combinatie met aanhanger.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou de MAN cabine met de achterspoilers de beste optie zijn...als je wilt dat het mooi aansluit...van de F89 kan je een heel mooie oldschool 4x2 maken
 
Je zou ook altijd nog het chassis kunnen inkorten, ik denk dat zon oude volvo cabine met laadbak er mooi uitziet op n baan je ziet ze niet tot weinig
 
Je zou ook altijd nog het chassis kunnen inkorten, ik denk dat zon oude volvo cabine met laadbak er mooi uitziet op n baan je ziet ze niet tot weinig
Chassis inkorten is niet 1 2 3 gedaan, doe zelf eens ervaring ermee op zou ik zeggen.
en nu weer on topic..
 
Chassis inkorten is niet 1 2 3 gedaan, doe zelf eens ervaring ermee op zou ik zeggen.
en nu weer on topic..

Chassis inkorten ga ik niet doen omdat dit chassis van de Volvo FH16 750 boomstammen transporter is en beide zijkisten midden en achter horen bij een Volvo FH16 750.
De cabine van de Volvo F89 op de trekker zetten is een optie, wel met andere achter lichten.

Ik ben geen rijder vind het leuk om trucks te bouwen. Komend weekend wel verder kijken en de kisten in elkaar zetten voor het totaal plaatje.
 
Leon, Marceline.
Ik ben ook een bouwer en niet een rijder. Maar sinds ik met m'n kleinzoon bij de Zeeuws Vlaanderen truckersgroep lid ben en 1x per maand rij, ben ik anders over gaan denken. Het idee van af en toe rondjes rijden is niet helemaal juist. Het is ook de gezelligheid (forumleden ontmoeten) en het delen van je hobby ideeën op doen. Maar ook kijken hoe je truck of ander voertuig op de baan rijd (dat is toch anders dan een rondje kamer)

Dus bij deze van harte uitgenodigd om ook eens in Sint Jansteen te komen rijden!
https://www.rczvtg.nl/

Hoi Marceline,
zo herkenbaar...bouwen is veel leuker dan rondjes rijden. Misschien af en toe maar het is geen doel
 
Laatst bewerkt:
Back
Top