Sturen
Hallo Sjoerd
Mijn hartelijke dank voor jouw compliment.
Ja,een ieder bouwt zijn model naar zijn wensen en als die wens dan uitkomt dan ben je blij met je model ongeacht wat een ander er van denkt.
Mijn wens is om met dit achterlijk lange model toch op een iets te kleine baan rond te kunnen gaan. Dat de lengte erg veel verschilt van de andere modellen kun je wel op onderstaande foto zien:
Het model stuurde al goed maar toch heb ik nog een kleine aanpassing aan de elektronica gedaan om nog beter rond te gaan.
Zoals gezegd wil ik op deze baan rondgaan tussen de andere modellen met alleen maar het gebruik van de fietspaden als extra ruimte.
Tamiya Volvo FH12 Hauling a Wärtsilä engine - YouTube
Kijk nog eens naar het filmpje en zet het stil op 0.39 sec. Hier dreigt de truck buiten de door mij gewenste baan te komen. Dus een klein stukje terug en dan vooruit maar op het fietspad en de trailer? Ja,die komt er over het andere fietspad keurig achteraan.
Zet het filmpje weer stil op precies 2.12 en je ziet dat ik hier nog niet eens het volle fietspad gebruik en toch komt de trailer netjes de bocht door.
Vergelijk dit met de Scania die er direct achteraan komt en waarvan de trailer niet gestuurd is. Deze heeft een brede lading dus die moet de bocht anders nemen maar hij is veel korter. Toch komt deze trailer ook over het fietspad.Kijk en dit is nu wat mij zo bezig houdt. De besturing van buitengewone transporten. Heerlijk om de problemen die daarbij om de hoek komen kijken op te lossen.
De bouw van dit hele spul valt ook bij de clubleden op en afgelopen zaterdag was er een clublid, een fervente Scania rijder, die mij gesmeeeeeekt heeft om ook eens met de Volvo te mogen rijden. Tsja, eens gaan de ogen van de Scania rijders open. Hij zal dit achteraf ontkennen maar gelukkig heb ik de foto's nog:
Heerlijk hé, zo'n echte Volvo
Mvg Opa Wil