Volvo FH 12 8x4

Hallo allemaal

@piet

1.
Allereerst mijn onuitsprekelijke dank voor de enorme hoeveelheid foto's die je mij hebt toegestuurd. Het zal nog uren duren voor dat ik ze allemaal heb bestudeerd.

2.
Gelukkig heb ik geen enkel commentaar gekregen. Iedereen vond het geweldig hoe ik hun product heb na gebouwd. Daar ben ik echt trots op mag ik wel zeggen.

3.
Het viel mij wel op hoe de werknemers van Broshuis begaan zijn met hun werk. Hier zie je nog een soort liefde voor het bedrijf en zijn producten. Hulde.

Mvg Opa wil

Hallo Wil,

1.
Graag gedaan.

2.
Er was ook geen enkele reden voor (negatief) commentaar, want die is er gewoonweg niet !!

3.
Broshuis is nog een echt familiebedrijf waar degelijke producten worden gebouwd.
Alle medewerkers hebben echt passie voor hun bedrijf en werk.
Broshuis is een goede werkgever.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
mooie fotoos dank
gelukkig was er ook een kraan om uw lading te lossen laden
anders had u toch een probleem gehad om te lossen laden :D:D:D

Erg gaaf Wil!

Had al van Richard begrepen dat je aan animo niets te klagen had.
Ben ook reuze benieuwd naar hoe het geheel zal uitkomen in de kleuren.
Werd toch in de style van een Engels groen zwaartransport firma?

Keep up the goodjob, hoop snel met me Actros ernaast te kunnen staan
(Hoewel die natuurlijk in het niet zal vallen bij jouw schitterende model :thumbsup:)

Broshuis

Hoi mannen

@Mark

Zoals Richard je al verteld heeft hebben we over belangstelling niet te klagen gehad. De hele dag was het werkelijk een komen en gaan van grote en kleine mensen. Allebei hebben we vele complimenten gekregen voor de modellen die we gemaakt hebben.
Hieronder twee foto's (met dank aan Piet) om een beetje te laten zien hoe het er aan toe ging.

Foto-8C4CLB3W-D.jpg

Foto-FIETRXRD-D.jpg

Je ziet, genoeg belangstelling. Het leuke vond ik dat bij mijn model de meeste aandacht uit ging naar de trailer. Maar ja, alles wat op het terrein en in de loodsen opgesteld stond had sturende assen en dat zagen ze ook in het model terug.

Laten ze in Schotland maar niet horen dat jij hun Engelsen noemt. Heb je toch een probleem hoor!!!!
Het plan is nog steeds het model in de kleuren van de fa. Cadzow uit Schotland te spuiten. Deze combinatie vind ik nog steeds het mooist.

Foto-LR8ABE3A-D.jpg

Ik heb al een paar keer een e-mail naar hun gestuurd voor de kleurcodes maar nooit een antwoord gekregen.
Maar, alweer heeft de firma Broshuis mij uit de brand geholpen.
Zij hebben trailers voor Cadzow gebouwd en hadden de kleurcodes wel voor mij. Dus hij komt in de kleuren die ik zo mooi vind maar met mijn eigen firmanaam erop.
Voor de decals heb ik in Word al een ontwerp gemaakt.

Foto-CURNGZYZ-D.jpg

Je ziet, de upgrade naar 520 pk zit hier al bij.

Mvg Opa Wil

Laatst bewerkt:
Had inderdaad gehoord dat er aan belangstelling geen tekort was :cool:

Cadzow was het ja, dankje.
Erg mooie kleuren idd, jammer dat ze niet hebben gereageerd op je mails.
(Stuurde je de mail wel via de linkerkant van het scherm? Als je dit via rechts doet bots deze op het engelse internetverkeer :rolleyes:)

Ik ben erg benieuwd!
Toevallig voor Modelshow al wat in kleuren staan of draaf ik door?

Broshuis open dag

Hallo Wil,

Kijk even op de site van Broshuis en bekijk de foto's even, ook hier staat jou combi op de foto.

Erg leuk hoor, deze site wordt wereldwijd bekeken, goede reclame voor jou bouwkunsten.

Open dag 2014

Opa Wil bedankt...
Na 3dagen intensief lezen van dit topic
(met ruzie van vrouwlief tot gevolg ivm gebrek aan aandacht hehe)
Heb ik besloten om door te sparen net zolang ik een deftige Draai/Frees-bank
kan betalen en dat gaat helaas veel te lang duren *zucht*
Eerst was ik van plan met een hobby machine met budget tot 250 te gaan
na al jouw werk te zien heb ik dit bijgesteld naar 750-1000
dus gaat t 4x zolang duren voordat ik ooit aan de slag kan,
voorlopig maar met handwerk en lowbudget mn huidige projecten zou goed mogelijk proberen af te ronden,
dan kan ik altijd nog in de toekomst betere upgrades maken

Hartelijk bedankt nogmaals voor alle genomen moeite...

ik heb stiekem ook een beetje moeten lachen om de 3a 4 keer dat u er genoeg van dit forum had,
ik ken dat gevoel maar al te goed en na een paar keer te hebben meegemaakt moet ik bekennen er bijna immuun voor te zijn geworden ;)

Ben dankbaar dat u het niet definief heeft opgeven en heeft beslote verder met ons te delen CHAPEAU!

Clubdag

Hoi allen

Volgende week,als ik meer tijd heb, kom ik wel met een reactie op de bovenstaande berichten.
Tijdens onze clubdag heeft Marcel (Ruitje) een paar filmpjes van mijn model gemaakt. Deze heb ik achter elkaar gezet en op YouTube geplaatst.

Heavy haulage CAT D10T - YouTube

Mvg Opa Wil

Hallo Wil,

Mooi filmpje van Marcel,

Wat loopt de dieplader toch geweldig mooi achter de Volvo FH 16
Op de rechte stukken loopt de dieplader mooi recht achter de Volvo, maar ook in de bochten stuurt de dieplader mooi in, Super hoor !

Poehee prachtig toch wordt ik beetje verdrietig wetende dat mijn trucks nog geen 5-10% ooit zullen worden :) maargoed ik heb dan ook factor 10-20x minder hoger eisen ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ede

Hallo allemaal

Gisteren was het dan zover,de modelshow in Ede.

Foto's hiervan kun je hier zien: MBVP - Modelshow Europe Ede 2014 | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!

Aan mijn model heb ik de laatste weken niet veel gedaan maar speciaal voor deze dag heb ik de boel wat aangekleed om toch maar wat beter voor de dag te komen.
Ik heb een airco, pistenking zwaailampen, en de luchthoorns op het dak geplaatst.
Ook heb ik mijzelf nog bezig gehouden met het maken van de belettering.
Hieronder plaats ik twee foto's die gisteren gemaakt zijn.

Foto-L7IO3Z7T-D.jpg

Zo ziet de belettering eruit.

Foto-KPQAAJIK-D.jpg

En deze foto plaats ik om te laten zien hoe mooi strak de trailer achter de truck volgt. Let wel !!!! De trailer is iets breder dan de truck en dolly.
Verder wil ik de forumleden die mij gisteren bezochten hartelijk bedanken voor hun belangstelling.
Langs deze weg wil ik ook Piet een spoedig herstel toewensen. Helaas moest hij dit evenement missen.

Mvg Opa Wil

Opa wil

Ik hem zeker goed bekeken. En is echt een plaatje.
Hij was zeker in de belang stelling van de mensen die er rond liepen.

Groeten willem

Hallo Wil,

Hartelijk bedankt voor je medeleven.

Het gaat redelijk goed met mij, nog wel ontzettend moe en nog last van mijn rechtervoet, nog steeds een doof gevoel in de rechtervoet.
Veel rusten en geduld hebben om te herstellen.

Tja, helaas dat ik er niet bij kon zijn, want ik had mij er wel op verheugd.
Zo zie je maar weer, het kan zo gauw anders gaan !
Ik ga al heel lang naar de deze show, dit is de eerste keer dat ik verstek moest laten gaan, nou ja volgend jaar beter !

Wil, je had toch eerst een zwaailichtenbalk op het dak van de Volvo FH 16 520 staan ??
Voldeed deze niet, of vind je de ronde zwaailichten mooier staan.
Ik zelf vindpersoonlijk ronde losse zwaailichten mooier staan, ook op jou Volvo staat het stoer, vind ik !

Tja en over het strak sturen van de dieplader, dat had ik al gezien in Kampen, echt geweldig hoor !
(VOLVO) petje af voor jou bouwkunsten.

Ik ben benieuwd als de combinatie in kleur is gespoten hoe hij er dan uitziet ??
Nog stoerder denk ik.

Hoi Wil,

Ook leuk om je weer even gezien te hebben. Je was druk met sturen, maar ik heb wel wat foto's gemaakt. Deze heb je waarschijnlijk uit het MBVP album, maar die heb ik gemaakt. Als je deze en andere foto's van je combinatie wil hebben in hoge resolutie, stuur dan een PB met je email-adres, dan stuur ik ze naar je door.

Wat sturen betreft, jouw combinatie stuurt beter als vele andere kortere combinaties, dat heb je mooi voor elkaar.

Besturing

Hoi allen

@Piet

Ja,ik heb al twee verschillende lichtbalken op de Volvo gehad maar ik was niet echt tevreden. Een paar weken geleden de knoop doorgehakt en vier pistenking zwaailampen gekocht. Twee op de cabine en twee achter op de trailer. Een grote uitgave maar het geld dubbel en dwars waard.

@William

Tsja,dat sturen. Kijk eens hoe lang ik al bezig ben met dit model. De meeste tijd is in het leren gaan zitten. Leren hoe de hele besturing van voor naar achter precies werkt en hoe het afgesteld moet worden. Iedere bouwer heeft zijn prioriteiten de èèn vindt een hoop lichtjes belangrijk de ander wil weer een mooie beschildering ga zo maar door. Voor mij is dat de besturing.
Na heeeeeeeeel veel maken,bouwen,experimenteren en weer afbreken is het dan zover.Ik heb een lange combinatie die heel natuurgetrouw, en zoals je zelf gemerkt hebt,korter stuurt dan menig ander model. Nu ga ik eindelijk de vruchten plukken van de vele inspanningen.

Foto-EOTZ3V87-D.jpg

Hier begint het mee. Twee stuurassen die geheel volgens het ackermann principe
werken. Let op de verschillende hoeken die de twee voorwielen hebben.

Foto-47UDHGA4-D.jpg

En hier eindigt het mee. Vijf sturende achterassen.
Nu ben ik zover dat ik echt van mijn model kan genieten.
Ik heb je een PB gestuurd.

Mvg Opa Wil

Laatst bewerkt:
Leuk je weer gezien te hebben Wil!

Heb helaas je model niet zien rijden, was weer eens te druk met de kraan aan het spelen haha.

Tot snel weer.

P.S. Dat cadeau voor Opa was geen aanrader, normaliter komt er al geen zinnig woord uit maar nu was zelfs dat laatste zinnige woord spontaan verdwenen :rolling:

Hoi allen

@Piet

Ja,ik heb al twee verschillende lichtbalken op de Volvo gehad maar ik was niet echt tevreden. Een paar weken geleden de knoop doorgehakt en vier pistenking zwaailampen gekocht. Twee op de cabine en twee achter op de trailer. Een grote uitgave maar het geld dubbel en dwars waard.

Mvg Opa Wil

Hallo Wil,

Enige tijd geleden heb ik ook 4 van deze Pistenking gekocht, de waren mij aangeraden door mijnheer Ooms van de ..........winkel.

Ik ben er ook heel tevreden over, heel natuurgetrouw en geen rompslomp van aparte units, aansluiten en klaar, SUPER !

Nou en de prijs die ben ik al weer vergeten, dat komt als je ouder wordt hé ! :D ;)

Back