Ben ik weer
Gisteren nog het één en ander kunnen doen aan de trailer en s'middags nog even gebruik gemaakt van het zonnetje om foto's te maken.
Een uitsparing in het onderdek gemaakt voor de tandwielen.Misschien begrijpen jullie nu de keuze van mijn motor. Deze past precies tussen de assen in.
Een foto van bovenaf genomen. Hier zien jullie goed dat de blokjes in een uitsparing zitten zodat ze niet kunnen verschuiven.In de blokjes komen nog een kogellager en een druklager.
En dan hier een foto in de rijstand.Door de sleuf in het bovengedeelte zien jullie de druklagers van de wormassen.
@Helicor en Piet
Heerlijk,eindelijk weer eens een discussie van de drie ouwe knarren.
Piet, aan een schuinverstelling van de trailer heb ik totaal niet gedacht.Ik heb mij helemaal gericht op drie andere zaken.De hoogteverstelling,de plaats van de hoogteverstelling en eventuele voorspanning.
De hoogteverstelling heb je nu gezien die is zo die is,alleen maar een hoogteverstelling en meer niet.Een oplossing om dat anders te maken heb ik nu nog niet voor de hand maar wie weet hoe ik er in de toekomst over denk.
De plaatsing van de hoogte verstelling is bij de tweede en de vierde as.Daardoor komt de druk van de laadvloer altijd in het midden van de vijf assen zodat het gewicht beter verdeeld wordt en het achterdek niet meteen naar voren toe over helt.
Dan de voorspanning. De vloer en het achterdek worden tegen elkaar getrokken met twee m5 bouten.Het vlak aan de achterzijde van de vloer en het vlak aan de voorzijde van het achterdek staan dan haaks op het wegdek. De laadvloer en het achterdek liggen dan mooi horizontaal.Mocht bij het proefrijden nu toch blijken dat het achterdek voorover gaat hellen dan kan ik het vlak aan de voorzijde van het achterdek een klein beetje schuinfrezen zodat ik een beetje voorspanning krijg en de achterzijde van het dek wat meer belast dan de voorzijde.
Zo,ik hoop dat de zaken nu een beetje duidelijker zijn voor jullie beiden.
@Helicor
Oke, ik mag de plank nu een klein beetje hebben misgeslagen doordat ik geen schuinte verstelling op mijn trailer heb maar jouw opmerking dat er op de baan geen greppels zijn snijdt natuurlijk geen hout.
Een ECHTE modelbouwer probeert zijn model zo natuurlijk mogelijk te bouwen en daar hoort dit item natuurlijk ook bij.Hierin heb ik dus een beetje gefaald maar ik kan er mee leven.En héél misschien word ik in de toekomst wel een echte.
Zo dit was een heel verhaal.
Verder wens ik eenieder Prettige Feestdagen en een voorspoedig maar vooral een gezond 2016 toe.
Mvg.Opa Wil[/USER]