Volvo FH 12 8x4

hallo Wil
we willen het nog steeds niet begrijpen,ook deze uitleg niet,
we willen het in het echt zien op een meeting:rolling::D:D:Dhahaha
mvg markioo

Hallo Opa Wil, en oom Piet, leuk dat jullie daar op reageren. Het is inderdaad een sport om zo goedkoop mogelijk in te kopen. Maar toen ik de prijs zag van Opa Wil deed ik even schrikken, maar daar zat natuurlijk dat tapsetje van +/- 27 euro bij. O ja oom Piet, U adres ga ik zeker ook bekijken. Maar ik denk niet dat ik die korting kan bedingen die U krijgt. Ben namelijk geen groot gebruiker dus vandaar. Het is toch de bedoeling om elkaar op die manier te helpen, dit zie ik toch niet verkeerd of wel soms hooggeachte Heren. Groetjes uit Meerssen Peter.8O:cool:

Hallo Peter,

Nee. Peter, jij ziet het niet verkeerd, dit forum is er ook voor om elkaar te helpen en te adviseren.
Tips en trucs zijn altijd welkom !!

Hallo Wil,

Nou,dat heb je opnieuw mooi uitgelegd. het aan en afkoppelen van het zwanenhals.

Er zit inderdaad niet verschil tussen het aan en af koppelen van het zwanenhals van het diepbed van de div. merken diepladers.
Het werkt allemaal op het zelfde principe !!

Achterdek

Hoi

Denk nu niet dat ik de afgelopen tijd alleen maar met tappen ben bezig geweest.Dat werd zo saai dat ik tussendoor begonnen ben met het achterdek.

Foto-BLDP7OEM-D.jpg

Met een ruwfrees de 10 uitsparingen gefreesd.
Ik moest voor deze plaat 22.50 euro betalen dus wil ik hem zo goed mogelijk gaan gebruiken.De tien stukken die op deze manier er uit gekomen zijn kan ik mooi voor andere onderdelen gebruiken.

Foto-JSYSFY4V-D.jpg

Maar als je dan al een achterdek hebt kun je de hulpstukken (hout en FT) ook weer gaan veranderen of verwijderen.
Hier zien jullie dat het hout verwijderd is en van het FT heb ik een chassis gemaakt dat al heel veel op het echte gaat lijken.

Foto-D77XUZVM-D.jpg

En dan is het wielen eronder en foto's maken.
Zo nu kan het echte meten gaan beginnen.

Mvg Opa Wil

Ziet goed uit dat blok alu.
Ben zeer benieuwd naar de volgende update. Ook wel hoe al die wielen erop/onder komen met die servo's en alles. Lijkt me knap lastig eigelijk.

@Neonic

Om de volgende serie foto's te maken heb ik de rechter "poot" van de hals gedemonteerd.

Foto-6DDBNLVT-D.jpg

Harstikke bedankt voor de foto's en uitleg. :thumbsup:
En ... voor 't 'slopen' van de dieplader zodat het binnenwerk zichtbaar is.
Eerst snapte ik dat 'blok' nog niet zo maar heb het nou helemaal door, dmv de foto's en wat geklooi met wat latjes enzo. :)

Nog effe een klein vraagje ...
- Heb de foto's bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat het schanierpunt hetzelfde is als de 'as' waar de dieplader zelf of rust, klopt toch ?
- En tot slot laatste vraag/opmerking ... dus de cilinders die er in het echt er op zitten is bij uw creatie dat spindelsysteem geworden, klopt toch ?

Hallo Neonic

Op allebei de vragen zeg ik ja.
De dikke as is scharnierpunt voor het blok en draagt de trailer.
Mijn spindelsysteem zit in plaats van hydrailische cylinders erop.
Dat er heel veel kracht op dit blok komt te staan kun je wel zien op de foto van de nooteboom trailer.Twee dikke hydraulische cylinders.
Ook op het blok van mijn model,vandaar dat ik het blok gedeeltelijk van staal heb gemaakt.Ook het blok met de haken is van staal.

Mvg Opa Wil

hallo wil,

wat mij nog niet helemaal duidelijk is bij uw model, is of de nek ook aan het bed blijft "hangen" wanneer de dolly/trekker er onder vandaan is gereden. dus wanneer de dieplader is afgekoppeld.

op de foto van de nooteboom zie je een soort v-vormige opening aan het bed, en een blokje in het midden van de nek. dit blokje valt onder de v-vormige opening en laat de hals "staan" wanneer er is afgekoppeld

een dergelijke constructie heb ik bij uw dieplader nog niet kunnen ontdekken.

komt dit er niet op?? of word hier nog aan gewerkt?

verder kan ik niet anders zeggen; moie combinatie! en zeer knap bouwwerk!

u schreef:

"Met mijn gezondheid gaat het gelukkig wat beter.De rust die ik nu heb heeft wel een goede uitwerking op mijn gestel."

goed dat te horen! rust is een goed medicijn!

Toeval

Hoi allemaal

Jullie kennen het volgende wel.Even met mijn vriendin naar Praxis om een boodschap te doen.
Maar naast P.zitten ook andere zaken zoals Trendhopper en Leen Bakker.Jullie raden het al.Niet alleen een bezoek aan P.dus.
Kom joh even kijken.Naar binnen bij L.B. en waar loop ik toevallig tegenaan??? Gordijn roede Rvs 20 m/m rond dunwandig.
Direct ging er bij mij een lampje branden dus voor 14 euries de roede meegenomen.

Foto-4KBYHFEH-D.jpg

Mooi glimmend.
Vandaag naar de werkplaats gegaan en wezen zagen,boren,schuren en polijsten.

Foto-QHJXUFNQ-D.jpg

En nu heb ik een mooie bescherming voor mijn uilaat.

Foto-AOTHSMOJ-D.jpg

Hier even bij de uitlaat gezet.

Morgen de andere ook maar even doen en dan heb ik weer twee mooie uitlaten voor maar 14 euries.

Mvg Opa Wil

dit is weer een super staaltje van gewoon even rondkijken bij diverse bedrijven en gewoon je uit je ogen kijken
en dan kom je vanzelf wel wat tegen
dit is weer een staaltje van de bovenste plank
ik zou zo zeggen ga zo door
richard

hallo Wil
nu u tijd hebt gaat u zeker elke dag met uw vriendin shoppen??!!:D:D:D
is wel leuk idee zo de uitlaatbescherming,
mvg markioo

Laatst bewerkt:
Zwanenhals

Hallo manne

Vandaag binnen gekregen.

Foto-I3UT6FOE-D.jpg

Een thor4 snelheidsregelaar.Eenvoudig regelaartje voor de motor van mijn zwanenhals.Daarbij ook een driestandenschkelaar voor op de zender.

Foto-8HXQYWSW-D.jpg

Ook binnen gekregen 2 batterijhouders.Normaal zitten er witte stekkers op voor aansluiting in de f-14 maar bij eentje heb ik de stekker veranderd om aan te kunnen sluiten op mijn motor.
De andere gebruik ik gewoon in mijn zender.Ik heb zoveel oplaadbare batterijen dat ik ze voor mijn zender ga gebruiken.Nu weet ik wel dat er misschien een kans is dat er storing optreed maar het is een truck en geen vliegtuig.In het ergste geval stopt de boel,maar er stort niets naar beneden.
Ja,en als je het dan allemaal hebt dan wil je ook weten of het werkt.Dus alles aangesloten en geprobeerd.
In het volgende filmpje kunnen jullie de hele koppeling zien,gestuurd vanaf de zender.
Let vooral op het inzakken van de dolly zodra de vloer van de grond gaat komen.

[URL="
- Proef met klem 3[/URL]

@markioo

Je ziet je hoeft niet te wachten tot een meeting.
Je krijgt het thuis bezorgd.

@neonic

Nu echt helemaal duidelijk???

Mvg Opa Wil

Laatst bewerkt door een moderator:
leuk gedaan om een filmpje te maken :D ik heb er wel een vraag over: ik hoor precies een hele tijd de motor draaien maar ik zie niets bewegen?

edit: excuses, bij de tweede keer bekijken zie ik het wel bewegen ;)

over die regelaar: wat voor motor kan je daar mee aansturen? een zware truck motor of een gewoon standaard motortje?

Laatst bewerkt:
hallo Wil
dank u wel,en ik hoef er geeneens voor te tekenen,
wel heel erg gaaf om te zien hoor,
als het nu niet duidelijk is hoe het werkt,
het werkt in ieder geval wel zoals het hoort,
en das het belangrijkste,
groeten markioo

De andere gebruik ik gewoon in mijn zender.Ik heb zoveel oplaadbare batterijen dat ik ze voor mijn zender ga gebruiken.Nu weet ik wel dat er misschien een kans is dat er storing optreed maar het is een truck en geen vliegtuig.In het ergste geval stopt de boel,maar er stort niets naar beneden.
Daar zou ik toch nog eens over nadenken.
Met deze batterijhouders is het niet de vraag of je storing krijgt, maar wanneer.
Nu ben je zo'n precieze modelbouwer Wil, maar dan ga je aan de gang met deze troep, anders kan ik het niet noemen.
Natuurlijk valt hij niet uit de lucht bij storing, maar het ergste geval kunnen de motoren juist blijven draaien bij uitval van de zender, met alle gevolgen van dien. Of is je F-14 omgebouwd naar 2,4Ghz?
Als jij met een volledige combinatie rijdt en de aandrijfmotor gaat volgas door storing, dan zou ik niet de collega modelbouwer willen zijn die er toevallig dwars voor komt te staan.
Ik zou voor die paar euro geen risico nemen een een fatsoenlijke zenderaccu kopen

lwat voor motor kan je daar mee aansturen? een zware truck motor of een gewoon standaard motortje?
10 cellen - 4A staat er op

@Adam

Maak je geen zorgen.Ik heb hier natuurlijk twee goede accu's voor mijn zender.Die gebruik ik als ik ga rijden op een baan,maar voor het huis tuin en keukenwerk gebruik ik deze batterijen om mijn accu's te sparen.

@Seeyah

Zoals Adam al schreef,het is een regelaartje dat 4A kan verdragen en dus niet geschikt voor truck motoren.

Mvg Opa Wil

Ik gebruik ook een batterijhouder met oplaadbare batterijen in mijn zender en heb nog nooit last gehad van storing, dus wat mij betreft weer een makkelijke en goedkope oplossing ;).

iedereen met batterijhouders spreken we over 2 jaar wel zodra de contacten gaan oxideren ;). of de veertjes lam worden. Of het kunsstof uithard.

Tevens spaar je je accus het meest door ze met regelmaat te gebruiken.
Anders worden ze lui.

iedereen met batterijhouders spreken we over 2 jaar wel zodra de contacten gaan oxideren ;). of de veertjes lam worden. Of het kunsstof uithard.

Hoi,

Er zijn ook mensen die voorzichtig met hun spullen omgaan hóór....2 jaar>20jaar nog steeds goed......

Wil,Mooie en heel duidelijke filmpje...echt prachtig.

M.vr.gr.

Jan

Back