Volvo FH 12 8x4

hallo Wil
u zou het ook kunnen laten poedercoaten,
bij mn vorige werkgever deden ze het ook,maar die van die afdeling was eikel 1e klas dus ik kreeg niks voor elkaar,
maar zelf had ie zn hele auto en huisdeuren en trap en hekwerk gespoten,
ik wil daar ook niet meer heen,als het wel allemaal had gemogen had ik dat van u ook wel laten doen,
maar zoals gezegd spuiten is latere zorg,
mvg markioo

Hallo Wil,

Je had toch al wat spuitwerk gedaan ??

En dat zag er toch best goed uit ??

Bovendien heb je al een spuitcabine gemaakt, dus moet het spuiten zeker lukken.

Achterdek

Ben ik weer

De afgelopen dagen mijzelf bezig gehouden met het achterdek.Nu niet met het aluminium maar met kunststof en hout.
Het mag misschien chaotisch lijken maar dat is het niet.Ik ben weer wat dagen bij mijn vriendin geweest maar stilzitten kan ik niet,dus doe ik deze dingen bij haar thuis.

Foto-QPIXIOZP-D.jpg

Het achterdek gelijmd met in de midden traanplaat.Ook de houten vloeren gelijmd op plaat van 0.5 m/m.

Foto-36AOE8HN-D.jpg

De houten vloeren passen mooi in het achterdek maar liggen nu nog los.Dit in verband met het spuiten.(hoef ik niets af te plakken).

Foto-DA4ZTWKV-D.jpg

En dan maar weer kijken hoe het staat.

Foto-MB6Q8J8P-D.jpg

En dan hier het geheel.
Dit is gelijk een mooi moment om eens naar de kosten te gaan kijken.

Banden,velgen,lagers 88.50
Aluminium achterdek 22.50
Motor zwanenhals,koppeling,regelaar,lagers 75.00
Bouwplaat,profilen,hout 60.00

Samen: 246.00 Euro

Dit is niet veel voor zoveel trailer.
Komt nog bij dat al het aluminium dat ik nog nodig heb voor de verdere bouw al klaar ligt.En dat heeft mij niets gekost.

Mvg Opa Wil

hallo Wil
dus 2 werkplaatsen???!!!:D:D:D
en een low-budget dieplader net als piet ook gebouwd heeft,

zag op t net nieuws een speciaal transport is van de weg gehaald ivm van geen ontheffingen/vergunning van de zwaarste sloopkraan van europa 110 ton enkel kraan en een 2e wagen voor hulpstukken,
heeft later met speciaal snel aangevraagde ontheffing wel zn weg mogen vervolgen,dus Wil pas op en zorg dat u wel de juiste papieren mee hebt:D
maar nu weer :ontopic:
mvg markioo

Opa Wil ramt die lexus gewoon van de baan hoor Alwin :p met zijn oersterke volvo :p

Wil, het ziet er al prachtig uit :D de vloer voor het achterdek is knap gedaan met dat hout en die traanplaat :D ga je op het einde die vloer ook vastmaken aan de trailer? of blijft deze er los op liggen?

@ Alwin: Heb jij mijn pb gelezen ivm met FrSky?

Hallo Wil,

Nou, dat ziet er weer goed uit zeg, het begint al aardig op een "echte" smalbed dieplader te lijken !!!

Hmmmm, aluminium voor niks ??

Kan je voor mij niet even wat messing voor niks regelen ???? hahahaha !! :cool: ;)

daar hebben we de Scania R730 en de Man TGX 10x4/6 680pk nog als reserve voor staan ;).

*en het lijkt wel een bots auto die lexus... op de club heeft die ook al de nodige treffers gehad...

seeyah heb ik net gelezen maar heb er nog geen tijd voor gehad veelste veel projecten liggen die ik nu eerst af wil hebben...

Antwoorden

Hallo allemaal

@Markioo
Dat heb je helemaal verkeerd gezien joh.Ik heb geen 2 werkplaatsen maar 2 hobbyplaatsen.

@Seeyah
De gehele vloer wordt vastgezet met 6 verzonken inbusboutjes.Maar dan wel onder de houten vloeren.Deze laat ik nl.los liggen.Dat heb ik ook met de vloer van de zwanenhals gedaan.Dus moet ik later nog ergens bij zien te komen dan is het vloeren optillen boutjes los en dek verwijderen.

@Alwin
Als er opeens een auto voor mij komt en die laat het bord STOP branden dan ros ik er zo overheen. (hahaha dag lexus)
Welke malloot dwingt een combinatie van dik 100 ton tot stoppen?
Nee ik reageer alleen als er een bord Politie Volgen gaat branden.

@Piet
Ja gratis aluminium.Dat is ook de reden dat ik aan de trailer begonnen ben dit jaar.
In Januari werd er op de zaak een flinke plaat aluminium afgekeurd omdat er een aantal gaten op de verkeerde plek zaten.Deze plaat ging dus de afvalbak in.Maar tussen de gaten zaten grote stukken die ik nog kon gebruiken.Dus na overleg met de baas mocht ik deze stukken wel hebben.
Maar omdat het zulke grote stukken waren heb ik ze eerst nog op de freesbank voorgefreesd en toen mee naar huis genomen.
De plaat voor het achterdek was echter voorraad en deze kon ik kopen voor 22.50 euro.
Het materiaal voor de vloer en de zwanenhals komen ook uit afgekeurde werkstukken.

Foto-4BNK37Q4-D.jpg

Hier zie je de voorraad.Rechts het blok wat de aansluiting van vloer naar achterdek gaat worden.Boven de vijf assen.
Midden onder materiaal voor de fusee's.
Onder een stuk voor het chassis,hiervan heb ik er twee.
Messing heb ik wel maar in beperkte mate.Dat werd niet zoveel gebruikt bij ons dus moet ik je teleurstellen.

Mvg Opa Wil

Laatst bewerkt:
Hallo opa Wil, wederom mooi werk. Helaas geldt voor u het zelfde verhaal wat ik oom Piet ook al schreef. Als straks alles in de lak zit, ziet niemand meer wat van u geworstel met de machines om tot zulk een eind-resultaat tekomen. Behalve dan weer de intimi. Veel succes en vooral bouwplezier met het vervolg. Greets uit, vandaag weer een zonnig Meerssen, Peter.:cool::cool:

hallo Wil
dus 2 werkplaatsen???!!!:D:D:D
en een low-budget dieplader net als piet ook gebouwd heeft,

zag op t net nieuws een speciaal transport is van de weg gehaald ivm van geen ontheffingen/vergunning van de zwaarste sloopkraan van europa 110 ton enkel kraan en een 2e wagen voor hulpstukken,
heeft later met speciaal snel aangevraagde ontheffing wel zn weg mogen vervolgen,dus Wil pas op en zorg dat u wel de juiste papieren mee hebt:D
maar nu weer :ontopic:
mvg markioo

ja klopt, stond net geen week lang op de parkeerplaats van de benzinepomp bij aflag helmond.
De naam van de kraan was port of kokkola en er stond een 5 assige zwaartransporttrekker onder (merk: MAN)

groetjes

Achterdek

Hoi weer

@Piet
Ik begreep wel dat het een grapje was van jou maar ik wilde het spelletje even meespelen.

Het is niet echt zomerweer dus verder gegaan aan het achterdek.Aangezien ik geen zin had om naar mijn werkplaatsje te gaan het kunststof maar weer ter hand genomen.

Foto-WVDZ8LJQ-D.jpg

Ook heb ik de vloer van de zwanenhals en de vloeren van het achterdek maar in de beits gezet.

Foto-KGDXORHI-D.jpg

Zijn we toch weer een stapje verder gekomen.

Mvg Opa Wil

Even een jaar er tussen uitgeweest.
Wat ben je een eind opgeschoten zeg.
De dieplader is echt een kunstwerk aan het worden.

Zomaar

Hoi allemaal

Zomaar even tussendoor op een regenachtige dag.

[URL="
- Volvo FH 12 heavy transport (under construction)[/URL]

Er komt (bijna) geen eind aan.

Mvg Opa Wil

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Wil,

Ik blijf het een pracht van een Vrachtauto vinden hoor :)
En ook zooooo netjes en doordacht !

Wat is eigenlijk de afmeting van de complete combi ?

Groeten uit een door zon overgoten friesland :)

Hallo Robbert

Ik hou de schaal 1:13 aan omdat dit het dichtste bij de werkelijkheid komt.
Hier zijn de maten:
Breedte truck over de spatborden is 190 m/m x 13 = 2.47 meter
Ook de zwanenhals is 190 m/m breed.
Het achterdek is 210 m/m x13 = 2.73 meter
De lengte is 1960 m/m x 13 = 25.48 meter
Hoogte bij de uitlaten 285 m/m x 13 = 3.70 meter
Hoogte bij de breker 295 m/m x13 = 3.83 meter
Je ziet met deze schaal zit ik er dicht bij.

Mvg Opa Wil

Hallo Robbert

Ik hou de schaal 1:13 aan omdat dit het dichtste bij de werkelijkheid komt.
Hier zijn de maten:
Breedte truck over de spatborden is 190 m/m x 13 = 2.47 meter
Ook de zwanenhals is 190 m/m breed.
Het achterdek is 210 m/m x13 = 2.73 meter
De lengte is 1960 m/m x 13 = 25.48 meter
Hoogte bij de uitlaten 285 m/m x 13 = 3.70 meter
Hoogte bij de breker 295 m/m x13 = 3.83 meter
Je ziet met deze schaal zit ik er dicht bij.

Mvg Opa Wil

Inderdaad Wil, de bewerking naar de juiste schaal is altijd mooi !
En zo te zien lukt het je aardig om dat aan te houden :) Knap hoor :)

Ik reageer niet zoveel op het forum, maar o.a. jou topic lees ik altijd aandachtig want ik vind het werkelijk geweldig wat jij preseteert.

ben zeg maar meer een "stille" modelbouwer :cool:

Succes Opa Wil en mischien komen we elkaar nog eens tegen op een meeting :)

Back