Volvo FH 12 8x4

Gelukkig weer terug

Dag Meneer Wil,

Ik ben blij dat U weer terug bent ik lees de verhalen en de stand van zaken iedere dag.
Dit geld ook voor die van Meneer Piet.
Het is heel leerzaam wat jullie maken.

Jhon

Volgende update

Hier ben ik weer

Om jullie helemaal op de hoogte te brengen hoever ik nu ben deze update.

Foto-J6LUSQLP-D.jpg

Hier zien jullie hoe de diepladervloer nu aan het achterdek hangt.

Foto-T3SERK6X-D.jpg

Tussen het aansluitblok en het aluminium gedeelte van het achterdek een ruimte gehouden van 2 m/m.

Foto-SXVZJW77-D.jpg

Het gat in het achterdek veranderd in een gleuf.

Foto-HTY4QHAH-D.jpg

Nu kan ik het kunststof gedeelte weer terugplaatsen.Het blijft dus afneembaar.

Foto-3MYEHYWR-D.jpg

En hier de achterkant.Jullie zien dat ik mijn FT weer gebruik om de boel haaks te zetten.Met de kleine klemmetjes zorg ik dat het te lijmen onderdeel op zijn plaats blijft.
Zo nu zijn jullie weer helemaal bij.

Mvg Opa Wil

Beste opa Wil:

Ik heb me de laatste tijd bewust zeer stil en afzijdig gehouden, maar was net zoals vele zeer geschokt dat we jou mooie bouwverslag niet meer konden volgen.
Je hebt mij en andere dan ook zeer blij gemaakt door weer verder te gaan met het plaatsen van update's.
Bij deze wil ik je dan ook zeggen: Welkom thuis opa Wil.

En wanneer er weer commentaar zou komen op je mooie bouwverslag moet je maar denken:
Smaken verschillen, twisten bestaan ik doe wat ik wil en gelle kunt op ulle kop gaan staan.
Gelukkig heeft niet iedereen dezelfe smaak, anders zou de wereld er maar 1tonig uitzien denk ik.

Die rekhouders heb je slim bedacht.
Nu had ik nog een vraagje: wanneer je gaat laden en het kopstuk van je dieplader is los, komen je achterwielen dan niet van de grond door het gewicht van het middenbed?

Met Vriendelijke groeten,

stille bewonderaar Volvo_freak

hallo Wil
ik ben blij om weer de bouw van u te kunnen volgen,
dat met de plankdragers is wel leuk bedacht van u,
succes met de verders bouw,
mvg markioo

Hoi opa Wil,

Blij te zien dat je weer updates plaatst.
Ik zit ook altijd mee te lezen hoe jij aan het bouwen ben, en stiekem ook een beetje afkijken.

Ik heb twee weken geleden de bouwers gesproken van de volgende combinatie:

Minitruckers-dieplader.jpg

Deze hebben voor de vering een mooie oplossing bedacht.

Omdat je wil dat alle assen blijven dragen hebben ze kleine enkelwerkende hydrauliekcilinders gemaakt en deze met elkaar doorverbonden. Dit geeft hetzelfde effect als luchtvering, het is alleen sterker en beter in model te maken.

Wanneer er een cilinder ingedrukt wordt, zal deze ergens anders compenseren.

Wellicht ook een mooie oplossing voor jouw dieplader.

Voor de vering kan je het principe van een accumulator gebruiken, maar dan met een veer in plaats van gasdruk.

In ieder geval veel succes met de afbouw en laat ons weer lekker meegenieten.

Hallo Wil

Blij dat je hier terug aanwezig bent!

Je maakt weer grote vorderingen met de dieplader. En het ziet er weer prachtig uit.

Heb je al een idee voor de afwerking? De kleur enzo?

Kleurstelling

Hallo Seeyah

Ik weet niet tot hoever jij mijn topic hebt terug gelezen dan had je het antwoord op jouw vraag al geweten.Maar het is alweer zolang geleden dat ik(met plezier)even een herhaling geef.Mijn truck gaat gebruikt worden als trekker van de dieplader maar ook als trekker voor een aanhanger.Vandaar de vangmuilkoppeling en de registerkoppeling voorop de zware bumper.
De kleurstelling wordt die van de Fa.Cadzow maar ik richt mijn eigen bedrijf op.WEKATRANS.

Foto-LMT3V3BG-D.jpg

Hier zie je de kleurstelling.

Foto-KSGTUHJH-D.jpg

Hier de zware bumper met registerkoppeling en ballastbak in de grondverf.

Foto-7CS7MDLQ-D.jpg

Hier de ballastbak alvast gespoten in de kleur die de trailer ook gaat worden.

Foto-TQJHG7KM-D.jpg

En hier alle stickers die er straks op gaan komen.
Zo nu weten we weer hoe alles er uit gaat zien.

Mvg Opa Wil

Hallo Wil

Inderdaad deze foto's herinner ik mij :D stom dat ik het vergeten was :p maar nu heeft iedereen een opfrissing gekregen haha :D

hallo wil
super dat je weer na alle tegenslagen weer lekker bezig bent met je hobby
en blijf vooral zo doorgaan met de bouw verslagen
leuk om naar te kijken en vooral van te leren
richard

Achterkant

Hoi allemaal

Zolang ik aan het achterdek bezig ben was de achterkant nog steeds een open einde.Deze week dus hieraan gewerkt.

Foto-HZ4RPXSZ-D.jpg

De achterkant gemaakt met twee compartimenten voor de achterverlichting.Ook het kleine driehoekje tussen achterkant en bodem.

Foto-IGAVXKCG-D.jpg

Tussen de verticale schotjes komen nog stukjes rond gelijmd om de lading vast te kunnen zetten.
Maar voor zover het nu is vind ik het al een net achterdek worden.

Mvg Opa Wil

hallo Wil
dat ziet er zo als u zelf al zegt netjes uit hoor,
daar wil je niet een onder de bagger zittende cat bulldozer op hebben,
gisteren zag ik dat er in de buurt een cat dozer opgehaald uit t land dat ding zat onder de bagger zeg en die werd zo op een week oude dieplader gereden die was gelijk ingewijd,
dat moet met uw dieplader maar worden voorkomen,
mvg markioo

Achterkant

Hoi allemaal

Toch weer bezig geweest met de achterkant.

Foto-KUQO8CVL-D.jpg

In het middenstuk 7 afstandsplaatjes gemaakt.Allemaal precies 8 m/m.

Foto-MGAMJ6N6-D.jpg

Daarna een plaat gemaakt die er precies tussenpast.Een beetje klemmend zeg maar.Deze plaat blijft demontabel Zodat ik achter deze plaat de elektronika voor de zwaailampen plus alle bedrading kwijtkan.
Ook twee kastjes voor de zwaailampen en een uitsparing voor de nummerplaat met verlichting gemaakt.

Mvg Opa Wil

Hoi allemaal

Toch weer bezig geweest met de achterkant.

Foto-KUQO8CVL-D.jpg

In het middenstuk 7 afstandsplaatjes gemaakt.Allemaal precies 8 m/m.

Foto-MGAMJ6N6-D.jpg

Daarna een plaat gemaakt die er precies tussenpast.Een beetje klemmend zeg maar.Deze plaat blijft demontabel Zodat ik achter deze plaat de elektronika voor de zwaailampen plus alle bedrading kwijtkan.
Ook twee kastjes voor de zwaailampen en een uitsparing voor de nummerplaat met verlichting gemaakt.

Mvg Opa Wil

Valt dat er toch niet gewoon uit als je rijd? ook al klemt het een beetje?
Je zou hele kleine magneetjes kunnen gebruiken. om die plaat op zijn plek te houden.

Hoi Marko

Aan de binnenzijde komt tegen het al. dek nog een hoekprofiel ook weer van alu.
Hiertegen wordt dan deze plaat geschroefd met daartussen ook weer twee afstandsbusjes.Mijn rijstijl kennende moet er achter nog wel versteviging komen.

Mvg Opa Wil

hallo Wil
ik wilde al zeggen die lampen liggen er het eerste af bij een boem is hoo,
en het kunstof zou u vast kunnen zetten met van dat klittenband wat je kunt plakken,al is het tijdelijk,of een scharniertje aan maken aan bovenzijde,
mvg markioo

Botsingen moet je niet vanuit gaan denk?
Als die 25 kilo machine van Piet op je afkomt :p
Dan zit hij tot de voor as in de kreukels :lol:

Back