Geluid
Hoi Piet(en de anderen ook natuurlijk)
Gisteren en vandaag toch weer met het geluid bezig geweest.
Op de smx heb ik de keuze uit een v6,een zes cilinder lijnmotor en een v8.
Daarnaast kun je ook de schakel geluiden,de luchthoorn,de achteruitrijpieper en de turbo instellen.Ik heb voor de 6 cil. lijn motor gekozen.
Ik heb voor mijn filmpje de geluiden wat harder gezet om alles goed te kunnen laten horen.Nu werkt de servonaut op een aparte manier dus even een beschrijving hiervan om het filmpje beter te kunnen begrijpen.
Hier mijn zender.Met de linkerstick naar boven is gasgeven.Naar beneden is remmen.Naar links en rechts schakel je de verlichting.
Met de rechterstick is links en rechts sturen,naar beneden de motor starten en stoppen,naar boven de luchthoorn.
Nu heb ik de m20+ zo ingesteld dat ik tussen het schakelen van vooruit naar achteruit een vrijstand heb .Dus kan ik dan gasgeven zonder dat het model gaat rijden.
Het schakelen gaat als volgt:je start de motor en kan dan gasgeven zonder dat het model gaat rijden.Dan trek je de linkerstick helemaal naar je toe en dan naar rechts.Hij staat nu in zijn vooruit. Dan ga je met je stick weer naar het midden.Ga je nu met de stick naar boven dan ga je gas geven en het model rijdt.Bij een bepaalde snelheid kun je de stick loslaten en het model blijft op die snelheid doorrijden.
Pas als je de stick verder naar boven beweegt gaat het model sneller.Laat je de stick dan in die stand los blijft het model op die snelheid doorrijden.
Een soort cruise control.
Pas als je de stick naar je toetrekt remt het model.Trek je de stick helemaal naar je toe stopt het model.Ga je dan gelijk met je stick naar links staat hij weer in zijn vrijstand.Nu kun je weer gasgeven en het model blijft staan.Dan is het weer de stick helemaal naar je toe trekken en weer naar links bewegen.Nu staat hi in zijn achteruit.Je hoort de pieper en de achteruitrijlampen gaan branden maar je model staat dan nog stil.Net als in het echt dus.Met je stick naar het midden en dan weer naar boven bewegen.Dus zowel met vooruit,als met achteruit rijden de stick naar boven bewegen om gas te geven en naar je toetrekken om te remmen.
Even vreemd maar ik wil al niet anders meer.
Bekijk het volgende filmpje en oordeel zelf.
[URL="
- 2e Poging geluid servonaut[/URL]
Mvg Opa Wil