Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo Wil,
Wist je overigens dat de achterkant van de oplegger tijdens het maken van een bocht gebonden is aan een zogenaamde bestreken baan?
Hallo Sjoerd,Een stuurtrailer is de bedoeling dat hij zoveel mogenlijk het spoor van de trekker volgt. Nou gaat een trailer altijd wel iets naar binne lopen maar ongeveer volgen de wielen wel.
Hier spreekt hij zich alleen weer tegen, en dat klopt niet, want de uitzwaai vind dus plaats binnen de draaicirkel die de trekker ook heeft gemaakt.En altijd opletten op de uitzwaai want dat doen die trailers behoorlijk.
Heb het filmpje ook kritisch bekeken, maar de trailer loopt keurig in het spoor van de trekker en dolly. Die uitzwaai is natuurlijk ook een beetje gezichtsbedrog, want het lijkt of hij naar buiten komt, maar dat is niet zo. Let maar eens goed op bij de laatste bocht naar links het terrein op. Hier zie je de achterassen van de trekker op ongeveer een meter van de streep, en de laatste as van de dieplader ook. Het eerste wiel van de dieplader loopt net langs de streep.
Uitstekende lading is natuurlijk een ander verhaal. Hier zijn regels voor en mag je niet zo maar een eind uitsteken. Ik durf zelfs te beweren dat wat je hier op het filmpje ziet of op de grens of er overheen zit.
Maar de giek demonteren kost veel extra tijd, en word dus vaak met een gok toch gereden.
Daar ben ik weer
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar op sommige momenten heb ik geen geduld.Dan wil ik weten of alles wat ik tot nu toe heb binnengekregen aan tekeningen en maten ook werkelijk gaat kloppen in het model.