Volvo FH 12 8x4

Assen

Hoi mannen

@Markioo

Na een weekend van bezinnen,puzzelen,rekenen,tekenen en zoeken op het internet ben ik eruit.
Ik ga jouw voorstel uitvoeren.Ik ga mijn remtrommels 5 m/m afdraaien en van mijn fusees ga ik 1 m/m af frezen.Zo win ik 6 m/m per kant.Dat is genoeg om het draaipunt beter op zijn plaats te krijgen.Ik moet dan wel 5 nieuwe assen frezen maar dat vind ik het minst erge.

Mvg Opa Wil

hallo Wil
ik ben blij dat u er uit bent,
maar daar zijn we toch voor om de medeforummer te helpen??!!:D:D:D
als u nog ergens mee zit meld het dan maar hoor :yes::yes::yes:
mvg markioo

Assen

Hoi iedereen

Vanmiddag de daad bij het woord gevoegd en de remtrommels 5 m/m afgedraaid.
Helaas staat de freesbank ingesteld voor een ander klusje anders had ik de fusee ook nog wel afgefreesd.

Foto-PZBRSPHB-D.jpg

Hier zien jullie de eerste en de tweede generatie naast elkaar.Ik hoef niet uit te gaan leggen welke van de twee het beste stuurt.

Foto-CWHDEXPH-D.jpg

Na al het rekenwerk zien jullie dat er nog genoeg ruimte in de velg is om ook de fuseearm een stukje erin te laten vallen.

Mvg Opa Wil

Zie ik nu goed dat het LEGO banden zijn? :)

Ik vind het echt super wat jij allemaal kan maken, spijtig dat ik geen draai- en frees bank heb.
Super werk !!

lego banden zijn perfecte banden lekker zacht en veel grip.
het profiel is realistisch alleen de zijkant niet ;) maar 1 kant is als het goed is zonder lego reclame en dus blank.

ps wat je niet hebt kan je voor sparen ;)

lego banden zijn perfecte banden lekker zacht en veel grip.
het profiel is realistisch alleen de zijkant niet ;) maar 1 kant is als het goed is zonder lego reclame en dus blank.

ps wat je niet hebt kan je voor sparen ;)

Héhé, is het juist, ik heb ook nog hoop lego liggen (men hobby voor dat ik de prachtige rc trucks tegenkwam xD)

en ja idd, ik kan van op mijn vorige school afgeschreven draai-en freesbanken kopen, maar dat is voor als ik eens weg ga bij mij ouders en als ik plaats heb :)
momenteel kan ik me behelpen met interne bronnen van op mijn school ^^

Assen

Hoi allemaal

Even een kleine update tussendoor.
Het is vervelend als je er achter komt dat je een fout gemaakt hebt.Dan is het uithuilen en(gedeeltelijk) opnieuw beginnen.Dat betekend wel dat je alles moet losschroeven om de remtrommels af te kunnen draaien.
Ik heb alles gedemonteerd en keurig netjes bij elkaar gelegd.En dat geeft dan ook weer een leuk plaatje.

Foto-JUZBGJCY-D.jpg

Boven zien jullie de vijf assen in een exploded vieuw.Daar onder een as voor mijn leerling als aandenken en daar onder weer het materiaal voor de vijf nieuwe assen.Ik heb nog een plaat alcoa in voorraad en daar heeft mijn leerling vijf assen uit gefreesd.
De trommels zijn al afgedraaid,de freesbank is weer vrij dus gaan we vandaag nog beginnen met de fusees af te frezen en de nieuwe assen maken.Volgende week is al het leed dan weer geleden.

Mvg Opa Wil

Laatst bewerkt:
hallo Wil
heeft u al gepast of het werkt??!!
voordat u alle 5 maakt eerst 1 proberen,
het is al erg genoeg om 1 keer uit te moeten huilen,
laat staan een 2e keer :D:D:D
mvg markioo

Hallo Marker

Ja,dit filmpje heb ik ook op mijn computer staan.
Natuurlijk is hier geen sprake van het ackerman principe maar je zult verbaasd zijn hoe dicht deze man bij de oplossing is.Ik heb reeds enkele tekeningen in mijn bezit en ik moet zeggen veel van wat je in het filmpje ziet komt terug in mijn model.
Daarover later meer.Eerst mijn bezoek aan de trailerfabrikant.

Mvg Opa Wil

die assen op dat filmpje gaan die niet wringen als hij gaat rijden want als ik het zo bekijk sturen deze allemaal even ver uit
en ik dacht dat dit niet mocht omdat je assen allemaal rond hetzelfde draaipunt moeten draaien
klopt het wat ik hier zeg of sla ik hier de bal mis?

Hallo Volvo Freak

Nee je slaat de bal niet mis.Zoals deze man zijn assen aanstuurt gaat de trailer in een krabbengang.Je hebt volkomen gelijk als je zegt dat alle assen om hetzelfde draaipunt moeten draaien.Hij had dat probleem op kunnen lossen door de armen(die hij op de assen heeft gemonteerd) verschillend van lengte te maken dan had iedere as een andere stuuruitslag gehad.

Mvg Opa Wil

Hallo Jhon.

Nee ik ben nog niet naar de fabriek geweest.
Begin volgende week hebben we een afspraak en spreken we af wanneer ik kan komen.Dus nog even afwachten maar.

Mvg Opa Wil

Laatst bewerkt:
Assen

Hoi allemaal

Zo het leed is weer geleden.
De remtrommels afgedraaid en de fusees afgefreesd

Foto-F8XM4D4K-D.jpg

Hier nog met de korte as maar de langere assen zijn deze week klaar.
Aanstaande woensdag ga ik naar Broshuis in Kampen.
Ik heb zojuist kontakt gehad en we hebben een afspraak gemaakt.
Ja, het is de firma Broshuis waar ik medewerking van krijg om mijn trailer goed bestuurbaar te maken.
Ik kijk er echt naar uit mag ik wel zeggen.

Mvg Opa Wil

hallo Wil
nou ik hoop dat de wielen nu beter sturen,
broshuis ben ik ook geweest,heel aardige mensen toen ontmoed
heel veel folder info mee gekregen,
flinke rondleiding door fabriek gehad toen,
ik zou zeggen veel plezier
mvg markioo

Hallo Opa Wil,

Veel plezier Woensdag ik hoop dat U een leuke dag hebt daar.
En er veel vamn opsteekt daar hebben wij ook weer wat aan.

Succes Woensdag.

Hoi allemaal

Zo het leed is weer geleden.
De remtrommels afgedraaid en de fusees afgefreesd
Hier nog met de korte as maar de langere assen zijn deze week klaar.
Aanstaande woensdag ga ik naar Broshuis in Kampen.
Ik heb zojuist kontakt gehad en we hebben een afspraak gemaakt.
Ja, het is de firma Broshuis waar ik medewerking van krijg om mijn trailer goed bestuurbaar te maken.
Ik kijk er echt naar uit mag ik wel zeggen.

Mvg Opa Wil

Hallo Wil,

Veel plezier, genieten van deze mooie dag en veel nieuwe ideeën opdoen.
Het zijn bijzonder aardige mensen bij Broshuis.
Doe Piet de groeten.

Hallo mannen

Ja,genieten zal ik daar wel.Maar ik heb ook heel veel vragen.Een poosje geleden heb ik al een paar tekeningen gekregen.Aan de hand daarvan heb ik een mooi vragenlijstje opgemaakt.Het is te hopen dat ik op deze vragen een antwoord krijg.
Er is mij gevraagd of ik een as en mijn zwanenhals wil meenemen.
De man waarmee ik kontakt heb is zelf ook modelbouwer.Vandaar.

@Piet

Ik zal de andere Piet zeker de groeten van jou doen.

@John

Dat wijzer worden is voor mij nog een probleem.Ik moet daar morgen nog overleg over hebben.Wat ik tot nu toe heb gekregen is vertrouwelijk.Morgen ga ik foto's maken maar ik weet nog niet wat ik hier op het forum mag plaatsen.Dus dat is nog even afwachten.

Mvg Opa Wil

Back