Volvo FH 12 8x4

Ede

Hoi allemaal.

De kogel is door de kerk.Ik ben lid van de mbvp en ga,met mijn truck,naar Ede.Dus de twee volvo's zijn 19 maart naast elkaar te zien.
@Boi.
Inderdaad.Dit wordt een dag dat je jezelf een dag in het paradijs waant.
Niet alleen de Rc-truckers maar een ieder die van kranen,shovels of zwaar transport houdt heeft daar een fantastische dag.
Modellen van hout,lego,messing,kunststof noem maar op je komt het allemaal tegen.
Ik kijk er al naar uit.

Mvg Opa Wil

Laatst bewerkt:
ben benieuwt met wat voor beesten we te zien krijgen daar in ede
is de hal waar de gevaarten in rondrijden wel groot genoeg of moet er nog een aparte hal voor gebouwd worden om dit geweld los te laten????????????? ??????hahahahahaha
richard

Ede

Hallo allen.

@Piet

Ja het zal voor ons alletwee weer een dag worden van ouweh....en,pochen,rijden,naar andere modellen kijken en onze trucks showen.
Ik denk dat er wel een paar belangstellenden zijn.

@ Richard

Ik denk dat er wel voldoende ruimte is om met mijn model te kunnen rijden in de veilinghal.Zo niet dan is er altijd nog de RAI zoals ik al eerder aan Piet voorgesteld heb(hahahahaha).

Mvg Opa Wil

hallo opa wil

dat is leuk te horen.
ik kom zeker even bewonderen.
ik kom zelf ook met een volvo f12 kieper.
en met de amerikaan [met de nieuwe dieplader hoop ik]
gr

helaas kom ik 19 maart niet rijden met de club.
ik ben uiteraard wel aanwezig en zal ook is even kijken naar je volvo als ik tijd heb,
want ik sta deze keer zelf met 2 meter kraamhuur om mijn verbouwde modellen te verkopen.
ook neem ik de rode volvo f12 van wedico mee om te verkopen.

gr

Laatst bewerkt:
Hier een post van een stille lezer. Ziet er echt Top uit! Heel gaaf! Ben nu al op pagina 86 dus heb nog even te gaan met lezen.

Ik wil ook beginnen met modeltrucks maar voorlopig nog eerst eea leren hierover. Ik zal nog een start posten om me voor te stellen.

groetjes, Wim

Hoi Wim

Ik vind het hartstikke tof dat jij,voordat je begintmet bouwen,dit topic aan het doorspitten bent.Ik heb dit topic gemaakt zoals het tot nu toe is.Helemaal rauw.
Dat wil zeggen,zoals het tot nu toe mij is overkomen.Dit is ook mijn eerste rc-truck.
Alle vorderingen,tegenslagen,successen en veranderingen heb ik in dit topic tot nu toe beschreven.Niet alleen voor mijzelf maar ook voor de andere,beginnende,truckers.
Ik hoop hiermee een beeld te geven wat je als modelbouwer tijdens de bouw tegen kunt komen.En ik hoop dat anderen hier hun voordeel mee kunnen doen.
Ik zal zelf ook nog het nodige moeten leren.Ook dit zal weer in dit topic beschreven worden.Het is een mooie hobby maar het kost af en toe bloed zweet en tranen.Maar als je gewoon door blijft zetten komt alles goed.
De basis heb je zelf al gelegd.Lezen op dit forum.En dan niet alleen mijn topic maar ook die van andere bouwers.
Als je besluit om ondanks de tegenslagen toch een truck te gaan bouwen wens ik je veel succes.Kom je dan problemen tegen zijn er hier op het forum genoeg mensen die je kunnen en willen helpen.

Mvg Opa Wil

Tank

Hier ben ik weer.

Afgelopen weken met andere dingen bezig geweest.Maar natuurlijk tussendoor ook aan de truck gewerkt,en dan voornamelijk hoe ik een tank om de luidspreker heen kan bouwen.

Foto-XV3H8R7O-D.jpg

Eerst een stuk uit de pijp gefreesd en weer dicht gemaakt met 2 m/m plaat.Het vlakke gedeelte is nu de bovenkant van de tank.

Foto-LEHXXVFU-D.jpg

De voor en achterkant worden uit twee stukken gemaakt zoals op de schets te zien is.Deze stukken worden tegen de pijp aan gebout.
Jullie hebben in mijn filmpjes kunnen horen dat het geluid vrij goed is maar het kan volgens mij beter.Zoals de geluidsgolven naar buiten komen,zo gaan ze ook naar binnen in de pijp en knallen daar tegen elkaar en tegen de wand van de pijp.
Om nu vooral de lage tonen beter te krijgen heb ik de pijp losjes gevuld met watten.

Foto-MGQC7G6G-D.jpg

Hoe dat gaat klinken merk ik volgende week wel.

Mvg Opa Wil

Toren

Hoi allemaal

De toren even verbouwen om de luidsprekerpijp in te bouwen.Nou vergeet het maar.Omdat de pijp goed klem moest komen te zitten tussen de linker en de rechter speaker toch nog het nodige moeten veranderen.Vooral de manier waarop de onderdelen aan elkaar worden gemonteerd.
Maar het is (na veel puzzelen) gelukt.

Foto-EFL3FERG-D.jpg

Zo is de toren nu.De uitsparing onder in de traanplaat is voor het stangetje naar de schotel.

Foto-K3L3N7FS-D.jpg

Hier de voorkant.De draad die je ziet is naar de luidsprekers maar die is weggewerkt in de toren.Nu nog de voor,en achterkant van de tank maken en de toren schiet ook al aardig op.De hele toren wordt met twee boutjes m3 op het chassis vast gezet.

Mvg Opa Wil

Ede

Hoi allemaal

Langzaam maar zeker ben ik bezig om mijn truck rijklaar te maken voor de demo in Ede.

Foto-UENNXRIC-D.jpg

In mijn vorige bericht heb ik al laten zien dat de toren bijna kompleet is.
Hier zien jullie de toren achterover gekanteld op de truck liggen.De ontvanger er in geschoven net als de schakelaar enz.

Foto-BGFZXIP8-D.jpg

De toren teruggeklapt en de afdekplaat en het reservewiel gemonteerd.

Foto-SNV74ZJH-D.jpg

De ballastbak met de rommel erin op het chassis geplaatst.
Zo hij er nu bij staat durf ik hem in Ede wel zijn eerste rondjes op een echte baan te laten rijden.

Mvg Opa Wil

Ede

Hallo allemaal

Jullie weten dat ik bezig ben mijn truck rijklaar te maken voor Ede.Nu he bik al wat filmpjes laten zien van de truck met trailer en dolly maar nog niet van de truk alleen dus bij deze.

[URL="
- Tamiya Volvo Fh 12 Twinsteer tractor[/URL]

Alvast een voorproefje voor Ede

Mvg Opa Wil

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Wil,
Weer een rede om naar Ede te komen. Ik volg de bouw al een tijdje en wil het "beest" wel van dichtbij horen/zien!!

groeten Björn

Hoi Piet

Ja het is een echt "beest" aan het worden.Hoewel ik nog enkele dingen wil veranderen.Maar dat komt na Ede wel.
Het geluid van de smx kun je in verschillende stappen afstellen.Ik heb het fluiten van de turbo in de hoogste stand gezet,zodat je het echt goed hoort.
En ja die filmpjes voegen ook weer wat aan de modelbouw toe.
Er zijn mensen uit Taiwan,Japan,Australie en nog meer uit Europa die zich op mij geabonneerd hebben.En dat is dan ook weer leuk.
Het is nog maar een paar weken tot Ede en ja ik kijk er wel naar uit.Even een dag onder mensen die dezelfde passie hebben.Zwaartransport.

Mvg Opa Wil

Hallo Opa Wil
Hier een stille meelezer ook een Opa ,enkel een beetje ouder als u
zou u mij het bestelnu ,van deze lichtbalk kunnen geven ,ik zoek me turelurs en kan het
niet vinden
mvg van opa Kees

Hallo Opa Kees

Het bestelnummer van de lichtbalk is 42616.
Het nr.is te vinden bij bruder.de Zoeken bij ersatzteile en dan onder nutzfahrzeuge.
De kosten 1.80 euro zonder verzendkosten.

Mvg Opa Wil

Hoi Opa Wil
Bedankt voor de inlichting ,en ook bedankt voor dit Topic ,heb er veel van geleerd en ook
veel kennis mee opgedaan ,
Nogmaals veel dank
mvg Opa Kees

Ede

Hoi allemaal

@ Opa Kees.
Helemaal geen dank hoor.Wij zijn hier op het forum om elkaar te helpen,op wat voor manier dan ook.

Ja,en dan is het nog maar 2 weken voor Ede.De truck en de dolly heb ik rijklaar gemaakt en kunnen zo de baan op.

Foto-66QHEI4K-D.jpg

En de trailer? Ja,die komt natuurlijk ook mee.

Foto-F63JMOAS-D.jpg

Hier staat hij (op zijn eigen steun) te wachten.

Foto-KIL3ZAJW-D.jpg

Zonder de bekleding zodat een ieder die daar in geinteresseerd is kan zien hoe ik alles opgelost heb.

Foto-4XGFWJGH-D.jpg

De achterassen nog niet bestuurbaar en gefixeerd met mijn F.T. maar toch!
De komende weken ga ik nog verder met de trailer.Kijken hoever ik kom voor Ede.

Mvg Opa Wil

Back