vonk vermijden bij aansluiten accu's met hoge spanning

Laden gaat waarschijnlijk met verschillende laders moeten gebeuren. Het pakket dat eraan moet is een 14s3p, nu laden we met de infinity 3, maar de top-balancer gaat maar tot 12cellen. Daarom gaan we waarschijnlijk opsplitsen naar 2x 7s3p. Een bouwdraadje van deze ombouw zal zeker nog volgen.

and now back on-topic.

Groeten, Bart.

Nog een ideetje, werkt zowel met een simpele weerstand als met stukje elektronica:
Mannis Antiblitz

(Uit Blitz vermeiden - Seite 8 - RC-Network )

schema.jpg
img_3630comp.jpg

Laatst bewerkt:
Is toch hetzelfde concept, alleen gebruikt hij nu een busje op het vrouwtje welke als eerste contact maakt?

Ach ok, ik heb wel krimpkous liggen, maar geen zo'n doorzichtig dikke ...
Ik dacht dat het iets anders was, want iemand in de indoor had iets silicone achtiges om over zijn plug te schuiven wanneer deze niet gebruikt word... En dat vond ik wel handig :p
Zal eens op zoek gaan naar zo'n krimpkous ...

Bedankt !

niels

Dat stukje silicone was waarschijnlijk brandstofslang, ik zou het niet om mijn 4mm connector heen doen omdat het die veertjes te hard induwt en omdat je elke keer hard moet duwen en trekken aan je pakket. Maar het word wel veel gebruikt.

Ik zag laatst bij bert van der vecht een stukje kabelspiraal
33742.png
dat ga ik ook doen, lijkt me een betere oplossing.

Dat heeft mijn YGE ook ongeveer, alleen komt er een extra kabeltje rechtstreeks uit de regelaar..
Photo-0047-full;init:.jpg

Dat er een 2e snoer aanzit is m.i. toch niet erg? stroom kiest toch altijd de makkelijkste weg?
Werkt wel perfect trouwens, helemaal geen vonk meer..

Back