Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
@ loet:
alle lijnbestuurde modellen weer opgeknapt voor zondag hier in winterswijk?
en de tantalus al in de commandant gezet? hij moet wel minstens glimmen he
gr niels
maar zaterdag is loet nog niet in winterswijk
en zondag wel.
we moeten maar gewoon duimen dat er per ongeluk hier geen regen valt zodat het toch een leuke dag wordt.
Dat is niet zo zeer het verschil tussen een Blaster en een Tantalus maar het verschil tussen een schalen vleugel en een schuim vleugel. De schalen vleugel fungeert als klankkast en versterkt het geluid. Haal bij een geluidsbox de bekasting er maar eens omweg dan hoor je ook bijna niets meer.bij het gooien is hij gewoon helemaal stil (bij de blaster kon je precies horen wanneer hij op het hoogste punt was doordat hij zo overdreven hard floot)
niels
Dat is niet zo zeer het verschil tussen een Blaster en een Tantalus maar het verschil tussen een schalen vleugel en een schuim vleugel. De schalen vleugel fungeert als klankkast en versterkt het geluid. Haal bij een geluidsbox de bekasting er maar eens omweg dan hoor je ook bijna niets meer.
Mijn mallen Twister maakt ook veel meer geluid als de schuimversie. Toch gooit hij nog iets hoger en glijdt iets beter.
Alex
Glijdt een mallenvleugel beter dan een schuimvleugel? Waar ligt dat aan??
Loet
Beter profielnauwkeurigheid waarschijnlijk.
InderdaadIk geloof dat ik Alex verkeerd begrepen heb en hij zijn eigen profiel tussen zijn schuimvleugel en zijn mallenvleugel vergelijkt.
Het merkbare verschil is dat ik met deze kist duidelijk met minder ballast toe kan dan met de vorige. De vliegsnelheid ligt gemiddeld een beetje hoger zonder daar stilairtijd op in te leveren. Nu is niet alleen de vleugel maar ook de romp verandert dus zal die misschien ook iets meespelen. Moeilijk uit te drukken in percentages. Ik kan gemiddeld 20 tot 40 gram lichter vliegen.Toch vraag ik me af of er een merkbaar meetbaar verschil is tussen de 2 vleugels en in welke orde grootte je moet denken (1%, 5%, 10% ??). En ik ga er wel vanuit dat beide vleugels goed gemaakt zijn.
Loet
P.S. Mijn excuus mocht ik het verkeerd begrepen hebben.