@ Pascal
Doellanden vind ik er wel bij horen om de eenvoudige reden dat je geacht wordt "thuis" te komen nadat je je tijd volgemaakt hebt. Die 10 minuten vol maken op een kilometer afstand is niet de bedoeling en het doellanden is, gelukkig maar, niet zo kritisch als bij F3J waar het nagenoeg de beslissende factor geworden is.
@jan
Het is mij wel duidelijk dat doellanden niet iets is voor F3K vliegersHet veld/landingsgebied is daar weliswaar 50 x 100 meter maar er zijn in F3K al heel wat nulletjes gescoord door dat doel niet meer te halen en één meter of zo buiten te landen.
In F5J is het een leuke, goede en uitdagende oefening die er simpelweg bij hoort, maar ik zeg ook, het is gelukkig niet de beslissende factor.
Arno,
Doellanden is een leuk spelletje, maar naar mijn mening niet van belang bij een klasse die volgens de FAI
"CLASS F5J - THERMAL DURATION GLIDERS WITH ELECTRIC MOTOR AND ALTIMETER/MOTOR RUN TIMER (AMRT)" heet.
Natuurlijk moet je landen en vandaar mijn suggestie om dat in een strook van 20m breed haaks op de wind te doen.
Citeerde jij overigens niet zelf hier op het forum, en met volle instemming, Joe Wurts, die op RCG had geschreven: "At present, F5J is the closest event in RC Soaring for measuring pure soaring talent". Je maakte het zelfs vet en in italic om het belang van zijn uitspraak te benadrukken.
Dat "pure soaring talent" moet je dus niet vertroebelen met (gebrek aan) landing talent, logisch toch.....
Groeten,
Jan