voordelen brushless

• Topicstarter Topicstarter tamiya4life
  • Startdatum Startdatum
Moeten we dan alles S.P.E.L.L.E.N.?? Het enige wat ik wilde zeggen is dat je geen 35 minuten met 60 km/u op een 3600 mA-accu kan rijden. Zo ja, dan moet je even je melden bij de minister van mileu aangezien het actieradius-probleem met de 1:1 elektrische auto is opgelost.

groet,

Eric

dan geloof je met niet, jij je zin. Maar ik kan lekker lang rijden op mijn 3600mah accu. Ik ga morgen wel effe naar die minister van milieu:mrgreen: en ga dan metten ook effe langs bij balkenende:confused:

33000 RPM.

wiel auto is 60mm ofzo??

33000 / 60 = 550 RPS
60 x pi = 189mm = 0,19m per omwenteling.

60km per uur = 16,67m/s
16,67 / 0,19 = 87,74 RPM.

550 / 87,75 = 1 / 6,27 zou jou vertraging zijn als je geen verliezen hebt.

Verliezen trek ik nog eens 40% vanaf *rendement motor max 85% en dan nog wrijving en lucht weerstand.

550 * 0,6 = 330 RPM
330 / 87,74 = 3,76.

De auto die met die vertraging nog weg komt moet ik nog vinden....

33000 RPM.

wiel auto is 60mm ofzo??

33000 / 60 = 550 RPS
60 x pi = 189mm = 0,19m per omwenteling.

60km per uur = 16,67m/s
16,67 / 0,19 = 87,74 RPM.

550 / 87,75 = 1 / 6,27 zou jou vertraging zijn als je geen verliezen hebt.

Verliezen trek ik nog eens 40% vanaf *rendement motor max 85% en dan nog wrijving en lucht weerstand.

550 * 0,6 = 330 RPM
330 / 87,74 = 3,76.

De auto die met die vertraging nog weg komt moet ik nog vinden....

Ehm....dat is een redelijk normale verplaatsing. Dit reden we op de MACH (buiten) met een 19T Element ook, ik reed deze verplaatsing met een 17.5T BL ook op de baan in Apeldoorn.

Maargoed, daar ging het niet over. Het ging erom dat er ruim een half uur met 60 km/u gereden word door Tamiya4life.

groet,

Eric

Laatst bewerkt:
dat haal je niet.
Ik rijd 13 minuten in mol met een 10,5 lrp x11 op top 5000 lipo's maar dan geeft de lipo cut of aan dat de lipo leeg is.
Met de nieuwe software heb ik nog niet gekeken wat de rij tijd is. Maar heb wel gemerkt dat het van mijn vertanding af hangt of ik de 13 minuten haal. 60 halen wij niet met een 10,5 binnen dus een half uur op een 3600 haal je zeker nooit.

Run time met een brushless is wel langer dan een brushed motor maar dat is niet dat je veel langer kunt rijden. het zijn slechts enkelle minuten.

Maar waar woon je?
Als je in Eindhoven woont kom je maar eens een keer langs bij ERCE.
Komende woensdag avond zijn er een aantal man 1:18 indoor aan het rijden.

@eric op een indoor gladde baan. En dan betwijfel ik of dat een tt-01 is?

en ik heb het over de algehele vertraging dus ook de diffs meegerekend. velen rekenen met de motortandwiel en hoofdtandwiel.

met een vertraging van 3,76 draaien je wielen bijna 9000 toeren...

@eric op een indoor gladde baan. En dan betwijfel ik of dat een tt-01 is?

en ik heb het over de algehele vertraging dus ook de diffs meegerekend. velen rekenen met de motortandwiel en hoofdtandwiel.

met een vertraging van 3,76 draaien je wielen bijna 9000 toeren...

Daar heb je gelijk in; mijn verplaatsing was buiten met een Photon, een TT01 (of zoiets) kan je sowieso niet zwaarder verplaatsen dan 5,11. (Spur 55 : pinion 28 x interne overbrenging 2.6). Het voorbeeld van 30 minuten rijden op een 5000 mA lipo was wel met een TT01 en een silvercan op een tapijtbaan. We reden hiermee 58/22(6.85) en konden daarmee maximaal 30 km/u bereiken.

Kortom, de dubbele snelheid, driekwart van de capaciteit en dan ook nog langer rijden lijkt me erg knap;-)

groet,

Eric

ps. @Tamiya4life: Welke tandwielen heb je in je auto zitten?

Laatst bewerkt:
ik haalde 21 minuten met een 4000mAh LiPo. Ik reed dan met een RC10T4 en een Mamba 7700Kv motor! De snelheid was rond de 69 km/h, dus met een lichte auto en een grotere capaciteit accu en een motor die minder amperes trekt moet je toch zeker langer kunnen rijden! Lijkt mij tenminste!

de beste man moet eerst maar eens posten welke auto hij heeft, welke tandwielen, omtrek wielen, en het gewicht van de auto als hij rijklaar is.

tot die tijd lijken zijn snelheid en rijtijd niet realistisch.

de beste man moet eerst maar eens posten welke auto hij heeft, welke tandwielen, omtrek wielen, en het gewicht van de auto als hij rijklaar is.

tot die tijd lijkt zijn snelheid en rijtijd niet realistisch.

tot die tijd lijken zijn snelheid en rijtijd niet realistisch.

TT01 met een maximale verplaatsing van 5,11 (55t/28t) en mijn TT01 weegt zeker 1400 gram+. Wielen zijn gemiddeld 57-60mm doorsnede.

You do the math!!

groet,

Eric

even voor de aanvulling. Op GRIP banden tamiya4life rijdt ik ook slecht 15 minuten ongeveer. Op DRIFT banden kan ik inderdaad dik drie kwartier rijden omdat je hele systeem dan gewoon veel minder stroom vreet omdat het geen enkele moeite kost om de wielen dan te laten draaien. en als allerlaatste ben ik de zoveelste persoon die absoluut niks ervan gelooft dat je wagen 60 km per uur rijdt met een 17 turns motor voor een half uur lang;)

even voor de aanvulling. Op GRIP banden tamiya4life rijdt ik ook slecht 15 minuten ongeveer. Op DRIFT banden kan ik inderdaad dik drie kwartier rijden omdat je hele systeem dan gewoon veel minder stroom vreet omdat het geen enkele moeite kost om de wielen dan te laten draaien. en als allerlaatste ben ik de zoveelste persoon die absoluut niks ervan gelooft dat je wagen 60 km per uur rijdt met een 17 turns motor voor een half uur lang;)

Haha.....het is wel erg leuk dat er zo serieus (mijzelf meegerekend) op Tamiya4life's beweringen wordt ingegaan. Sowieso gaat het natuurlijk nergens over; ik zou zeggen, kom eens op een circuit rijden dan zie je hoe hard je gaat ten opzichte van anderen en of je dan nog steeds een half uur rijdt met 3600 mA;-)

groet,

Eric

Tsjonge jonge jonge zeg. Kan het wellicht een beetje rustiger? Als jullie goed gelezen hadden dan hadden jullie allang begrepen hoe hij aan die lange rijtijden komt:

ik rij geen wedstrijden en rij altijd op straat ( lekker lang recht stuk ).

Stroomverbuik bij constante snelheid (zelfs op topsnelheid) is laag. Voeg daarbij dat een hobby rijder echt geen half uur continu aan het jakkeren is zoals wij wedstrijdrijders doen, en ook niet iedere 13 seconden tussen de 10 en 15 keer afremt en (maximaal) accelereerd door al die vervelende bochtjes in een baan dan is zo'n lange rijtijd echt niet zo verassend hoor.

Laatst bewerkt:
geloof me zelfs een straat rijder haalt dat niet met die snelheden..

simpelweg niet mogelijk. of je moet 1x een piek trekken naar 60km per uur en dan maar 34 minuten naar je autotje zitten kijken.....

ik heb een poging gedaan met een TL-01 met de betreffende 12x3 motor 42.000 RPM.

deze is uiteindelijk door de lasergun van de politie op 63 km per uur geklokt. Met de zwaarst mogelijke vertanding en de nodige verbouwingen. Maar mijn accu was met 12 minuten toch echt leeg. Gp-3300.

60 km per uur is zeer snel.. Ik zou haast zeggen dat ik er met mijn echte 1/1 auto achter zijn auto zou gaan rijden met de cruisecontrol op 60km per uur @ gps snelheid.

Zien hoelang die ervoor kan blijven rijden. haalt die de 60 niet is het jammer auto plat ;). denk dat er heel veel autos plat zullen gaan waarvan beweert wordt dat ze 60km per uur halen.

Ik ken ook iemand die dacht dat zijn auto 60km/h haalde terwijl die amper 40 haalde...
@Tamiya4life: meet je snelheid eens met een gps, auto of door afstand/tijd te meten. 60km/u op een 17t motortje klinkt echt belachelijk...

Ik ken ook iemand die dacht dat zijn auto 60km/h haalde terwijl die amper 40 haalde...
@Tamiya4life: meet je snelheid eens met een gps, auto of door afstand/tijd te meten. 60km/u op een 17t motortje klinkt echt belachelijk...

Lukt wel hoor. werd ook gedaan met een 19T.
maar dan haal je niet een half uur in een race.
Maar wat Tony zecht klopt wel. rijd hij constant. als hij af en toe op en neer rijd haal je wel een half uur.
en wat je zecht, de meeste rijden veel langsamer op straat.
kopen ze een motor en horen ze dat ie dan 60 kan. Dat kan wel maar dan moet je hem wel juist vertanden en de motor onderhouden.
Plus hoeveel power hebben de accu's na verloop van tijd nog.

ik heb een poging gedaan met een TL-01 met de betreffende 12x3 motor 42.000 RPM.

deze is uiteindelijk door de lasergun van de politie op 63 km per uur geklokt. Met de zwaarst mogelijke vertanding en de nodige verbouwingen. Maar mijn accu was met 12 minuten toch echt leeg. Gp-3300.

Dan doe je iets fout. Zelfs op een circuit zie ik geen enkel probleem om die snelheden met een 12 turns te halen en het 15 minuten vol te houden. Je zult dan alleen je rijstijl aan moeten passen. Ik rijdt nou al bijna 30 jaar met electroauto's, waarvan 23 jaar als wedstrijdrijder en ik zie geen enkel probleem om de rijtijden te halen waar hier over gesproken wordt als we het over "hobby" rijstijl hebben. Tjeemig, met een 3.5 turns houdt ik het makkelijk een kwartier vol, en dat is in racetrim. Oftwel een afstelling waarmee je na 5m leeg bent op een wedstrijdcircuit waarbij de topsnelheid op een recht stuk van 50m op 95 km/u ligt en de gemiddelde snelheid over de 5 min richting de 60 km/u gaat.

Of deze specifieke auto inderdaad een top van 60 km/u heeft kun je je inderdaad afvragen. Maar de stelling dat het onmogelijk is om zolang te rijden in een "hobby" scenario is onjuist.

Ja, het ligt ook eraan de oppervlakte die is ook de boosdoender voor je wagen. Als ik ook op een lekker stofje gaat rijden dan rijd het super. En, als iets groffer is dan rijd het net weer anders.

Ook even rustig aankijken met gas geven.

Ik moest ook even wennen met een hoge snelheid van me Buggy.

Die is wel 10 jaartjes oud maar, doet het super!

Ik hoop erop dat snel de lente eraan komt voor lekker off-road rijden in Nesselande.

Daar heb je een hele goede strand-achtig stuk waar je lekker uit kan leven.

Veel succes met jullie RC's wagens en, laat wat zien op Youtube.com.

Ik zal de komende tijd ook even op Youtube wat uploaden van mij off-roading.

Groet, Ricardo.

Back