Psygho (Emil)
Forum veteraan
Dan zal het verbruik, enkel nog maar toenemen! Wat kortere rijtijden zal inhouden....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Moeten we dan alles S.P.E.L.L.E.N.?? Het enige wat ik wilde zeggen is dat je geen 35 minuten met 60 km/u op een 3600 mA-accu kan rijden. Zo ja, dan moet je even je melden bij de minister van mileu aangezien het actieradius-probleem met de 1:1 elektrische auto is opgelost.
groet,
Eric
33000 RPM.
wiel auto is 60mm ofzo??
33000 / 60 = 550 RPS
60 x pi = 189mm = 0,19m per omwenteling.
60km per uur = 16,67m/s
16,67 / 0,19 = 87,74 RPM.
550 / 87,75 = 1 / 6,27 zou jou vertraging zijn als je geen verliezen hebt.
Verliezen trek ik nog eens 40% vanaf *rendement motor max 85% en dan nog wrijving en lucht weerstand.
550 * 0,6 = 330 RPM
330 / 87,74 = 3,76.
De auto die met die vertraging nog weg komt moet ik nog vinden....
@eric op een indoor gladde baan. En dan betwijfel ik of dat een tt-01 is?
en ik heb het over de algehele vertraging dus ook de diffs meegerekend. velen rekenen met de motortandwiel en hoofdtandwiel.
met een vertraging van 3,76 draaien je wielen bijna 9000 toeren...
de beste man moet eerst maar eens posten welke auto hij heeft, welke tandwielen, omtrek wielen, en het gewicht van de auto als hij rijklaar is.
tot die tijd lijken zijn snelheid en rijtijd niet realistisch.
even voor de aanvulling. Op GRIP banden tamiya4life rijdt ik ook slecht 15 minuten ongeveer. Op DRIFT banden kan ik inderdaad dik drie kwartier rijden omdat je hele systeem dan gewoon veel minder stroom vreet omdat het geen enkele moeite kost om de wielen dan te laten draaien. en als allerlaatste ben ik de zoveelste persoon die absoluut niks ervan gelooft dat je wagen 60 km per uur rijdt met een 17 turns motor voor een half uur lang![]()
ik rij geen wedstrijden en rij altijd op straat ( lekker lang recht stuk ).
Ik ken ook iemand die dacht dat zijn auto 60km/h haalde terwijl die amper 40 haalde...
@Tamiya4life: meet je snelheid eens met een gps, auto of door afstand/tijd te meten. 60km/u op een 17t motortje klinkt echt belachelijk...
ik heb een poging gedaan met een TL-01 met de betreffende 12x3 motor 42.000 RPM.
deze is uiteindelijk door de lasergun van de politie op 63 km per uur geklokt. Met de zwaarst mogelijke vertanding en de nodige verbouwingen. Maar mijn accu was met 12 minuten toch echt leeg. Gp-3300.