VOR: Nieuw bouwproject Ericsson VO70

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door Dazzler, 19 jun 2006.

  1. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Hoi Dennis ziet er erg strak uit :thumbsup: . Hoeveel gaat heel de boot zonder kiel wegen?
     
  2. Stainless

    Stainless

    Lid geworden:
    10 sep 2008
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Zoersel
    Hi Daz,
    chic, chic,!!!!!
    Echt fantastisch qua afwerking, maar ik verwacht eigenlijk niet anders van jou .
    :thumbsup:
    Sorry dat ik momenteel niets meer heb laten horen, maar ik zit momenteel voor't werk terug meer in't buitenland dan in België.
    groeten

    Raph/stainless
     
  3. Dazzler

    Dazzler

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    897
    Locatie:
    Kessel, België
    Er is nog steeds werk aan, maar afgelopen weekend toch maar eens alles in de tuin gezet en opgetuigd, mast erop, grootzeil (fok heb ik nog niet)

    [​IMG]

    Wat moet er nog gebeuren:
    1) dekluiken maken, waterdichte sluiting voorzien
    2) kiel schilderen
    3) fok + fokkeboom maken
    4) kleine afwerking details (stuurwielen, radars, winchen, reling...)


    PS Stainless, laat maar weten wanneer je terug wat "rust" hebt, misschien dat de Ericsson dan klaar is & kunnen we samen gaan testvaren (Ericsson tegen BW760 ;) )
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2009
  4. Robert H.

    Robert H.

    Lid geworden:
    23 jan 2004
    Berichten:
    481
    Locatie:
    Delft
    Hoi allemaal!

    Na lange afwezigheid van het forum checkte ik net bij toeval nog eens het modelbouwforum!
    De boot ziet er echt goed uit Dazzler! Ben benieuwd hoe hij er in het water uitziet! Ik ben ook wel benieuwd van het gewicht van de boot zonder kiel.

    Nu ben ik druk bezig met tentamens maar ik ga in de vakantie ook mijn bootje weer wat updates geven en meer gaan varen! Dus als er een MBF-zeildag komt houdt ik mij aanbevolen! Nogmaals goed werk Dazzler!

    Mvg Robert
     
  5. jan schuster

    jan schuster Guest

    Johan,
    Ik ben geintereseerd in jouw tekening van de Illbruck,stuur mij een pb.
    mijn dank,
    groetjes Jan Schuster
     
  6. mkabel

    mkabel

    Lid geworden:
    1 sep 2008
    Berichten:
    597
    Locatie:
    nieuwegein
    staat ook gewoon online op meerdere sites. verder vind k het niet zo netjes klinken dat ''stuur mij een pb''

    met een beetje google werk vind je de tekening binnen enkele minuten
     
  7. Pendelaar

    Pendelaar

    Lid geworden:
    3 feb 2005
    Berichten:
    815
    Locatie:
    Valkenswaard
    Pardon ?
    Het lijkt wel een opdracht.......
     
  8. Pjotr

    Pjotr

    Lid geworden:
    4 jun 2009
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Nieuwegein
    Heeft er iemand een idee over het aantal reeds gebouwde boten in bijvoorbeeld de BeNeLux? En welke kleurstelling c.q. boot is dan populair?

    Hoor het graag
    Pjotr
     
  9. Dazzler

    Dazzler

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    897
    Locatie:
    Kessel, België

    ****************
    * project voltooid *
    ****************


    Jullie lezen het goed. Mijn boot is voltooid. 3 jaar, 2 maand en 12 dagen nadat ik dit bouwverslag begon, kan ik zeggen dat m'n boot klaar is.
    (ter info: dat zijn 1168 dagen ;) )

    Er blijft mij nu nog maar 1 ding te doen: een proefvaart!

    Hierbij nog enkele foto's van de afgewerkte boot:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Ik hou jullie zeker op de hoogte van de proefvaart, indien mogelijk met bijhorende foto's!!
    Groetjes,
    Dennis
     
  10. rexonamen

    rexonamen

    Lid geworden:
    24 nov 2006
    Berichten:
    682
    Locatie:
    in een huis
    Perfecto ben erg benieuwd naar je maidentrip , en hoe het met de kantelkiel gaat , blijf je volgen !!!!!!
     
  11. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Bravo Dennis, wacht met spanning op foto's / video's maidentrip :thumbsup:
     
  12. mvhall

    mvhall Guest

    Hi Johan, ik lees dat de velarc site niet snel reageert. Zou jij ze willen sturen? Of via dit forum beschikbaar willen stellen?
    Alvast hartelijk dank. Maurice

    mfvhall@gmail.com
     
  13. mvhall

    mvhall Guest

    Correctie--> zondag (gisteren) aangevraagd en vanochtend heeft Francesco ze gestuurd. Super dus.
     
  14. johan k

    johan k

    Lid geworden:
    20 nov 2005
    Berichten:
    497
    Locatie:
    tuk
    hoi dennis

    dat ziet er prachtig uit, ik ben benieuwd naar je eerste proefvaart.

    groeten johan
     
  15. Dazzler

    Dazzler

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    897
    Locatie:
    Kessel, België

    *************
    * maiden trip *
    *************


    Vandaag de maiden trip gemaakt. Het weer viel goed mee, bewolkt maar droog, en een vrij zacht windje, af en toe iets sterker.

    Stainless was er ook bij met z'n BW-760 (bw-760-a) dat is dus de andere boot op de 2° helft van de foto's.

    In totaal zo'n 2,5 uur gevaren, en ik moet zeggen dat het allemaal enorm goed ging. Links en rechts moet er nog een kleine afstelling aan de zeilen gebeuren, maar al bij al voor de maiden liep ze echt goed.

    Duidelijk was ook dat ze zich het best in haar element voelt met iets meer wind, bij weinig wind was de BW-760 van Stainless sneller. Maar zodra er even een extra briesje kwam schoot de Ericsson vooruit en liet haar ware aard zien!

    Ook met de kantelkiel heb ik geen problemen vastgesteld. Het werkt gewoon. Bij weinig wind moet ik deze totaal niet gebruiken, de boot is echt zeer stabiel van nature uit. Van zodra er wat extra wind kwam en de Ericsson goed scheef ging, was het enkel zaak om de kantelkiel te kantelen om haar mooi rechtop te krijgen.

    Na ongeveer een uurtje zeilen toch even een check gedaan of er geen water binnenin komt..... luikje opengemaakt... spannend nu.... poederdroog binnenin! er komt geen lekje in, niet via de dek openingen en niet via de kantelkiel!

    Ook het stuurgedrag was hartstikke goed, de reactie op het roer was geweldig, en de boot houd haar koers zonder problemen. Eens een koers gezet en de zeilen getrimt kon ik de zender gewoon naast me neer leggen om rustig wat foto's te schieten, ze gaat gewoon door tot ik weer eens de zender vastneem.

    En dan nu... de foto's!! Een beetje kleiner dan jullie van mij gewend zijn misschien, maar het zijn er meer en voor wie de grote, originele foto's wil zien --> klikken maar !!! (originele foto's zijn 3000x2000 pixel en gemiddeld 350 Kb groot)

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG]


    De BW 760 van Stainless:
    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG]


    En de Ericsson en BW 760 samen:
    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG] [​IMG]

    [​IMG]

    Als het weer een beetje meewil, ga ik dit weekend opnieuw een tochtje maken. Dan probeer ik de camera van de vriendin mee te nemen, hier zit video-funtie op en kan ik mss een filmpje maken

    Groetjes,
    Dennis
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  16. JF Wedema

    JF Wedema

    Lid geworden:
    20 okt 2006
    Berichten:
    70
    Locatie:
    Almere
    Proficiat, je inspanningen zijn dus niet voor niets geweest ;). ziet er onwijs strak uit op het water!
     
  17. koentjuh1990

    koentjuh1990

    Lid geworden:
    11 jun 2008
    Berichten:
    998
    Locatie:
    Petten
    Ziet er goed uit!
    Proficiat:p:)
     
  18. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Ziet er machtig uit Dennis wil wel eens komen kijken, waar is die plas ergens?
     
  19. Nick007

    Nick007

    Lid geworden:
    30 sep 2007
    Berichten:
    115
    Locatie:
    Enschede OV
    hey dennis ziet er goed uit:D
     
  20. pedro99

    pedro99 Guest

    Echt een hele mooie toffe boot!!! mooi project hoor je zal er wel heel trots op zijn:D
     

Deel Deze Pagina