* maiden trip *
Vandaag de maiden trip gemaakt. Het weer viel goed mee, bewolkt maar droog, en een vrij zacht windje, af en toe iets sterker.
Stainless was er ook bij met z'n BW-760 (
bw-760-a) dat is dus de andere boot op de 2° helft van de foto's.
In totaal zo'n 2,5 uur gevaren, en ik moet zeggen dat het allemaal enorm goed ging. Links en rechts moet er nog een kleine afstelling aan de zeilen gebeuren, maar al bij al voor de maiden liep ze echt goed.
Duidelijk was ook dat ze zich het best in haar element voelt met iets meer wind, bij weinig wind was de BW-760 van Stainless sneller. Maar zodra er even een extra briesje kwam schoot de Ericsson vooruit en liet haar ware aard zien!
Ook met de kantelkiel heb ik geen problemen vastgesteld. Het werkt gewoon. Bij weinig wind moet ik deze totaal niet gebruiken, de boot is echt zeer stabiel van nature uit. Van zodra er wat extra wind kwam en de Ericsson goed scheef ging, was het enkel zaak om de kantelkiel te kantelen om haar mooi rechtop te krijgen.
Na ongeveer een uurtje zeilen toch even een check gedaan of er geen water binnenin komt..... luikje opengemaakt... spannend nu.... poederdroog binnenin! er komt geen lekje in, niet via de dek openingen en niet via de kantelkiel!
Ook het stuurgedrag was hartstikke goed, de reactie op het roer was geweldig, en de boot houd haar koers zonder problemen. Eens een koers gezet en de zeilen getrimt kon ik de zender gewoon naast me neer leggen om rustig wat foto's te schieten, ze gaat gewoon door tot ik weer eens de zender vastneem.
En dan nu... de foto's!! Een beetje kleiner dan jullie van mij gewend zijn misschien, maar het zijn er meer en voor wie de grote, originele foto's wil zien -->
klikken maar !!! (originele foto's zijn 3000x2000 pixel en gemiddeld 350 Kb groot)
De BW 760 van Stainless:
En de Ericsson en BW 760 samen:
Als het weer een beetje meewil, ga ik dit weekend opnieuw een tochtje maken. Dan probeer ik de camera van de vriendin mee te nemen, hier zit video-funtie op en kan ik mss een filmpje maken
Groetjes,
Dennis