VOR: Nieuw bouwproject Ericsson VO70

Discussie in 'Zeilschepen' gestart door Dazzler, 19 jun 2006.

  1. isidoor3

    isidoor3

    Lid geworden:
    3 jan 2013
    Berichten:
    36
    Locatie:
    nederland
    materiaal

    zou ik kunnen vragen van welk materiaal u de boot heeft gemaakt want het lijkt op carbon.
    als dat zo is waar haalt u dat dan?

    want het ziet er echt netjes uit ook de binnen kant bijv met het kantel systeem van de kiel

    groetjes isidoor
     
  2. skiff

    skiff

    Lid geworden:
    16 okt 2003
    Berichten:
    1.397
    Locatie:
    Banned user
  3. isidoor3

    isidoor3

    Lid geworden:
    3 jan 2013
    Berichten:
    36
    Locatie:
    nederland
    materiaal

    dankjewel,
    nu kan ik ook een mooie boot gaan maken :D
    alleen nu nog ff bedenken hoe ik het ingarichten om het zwaart te laten kantelen en de zeilen te kunnen bewegen.

    iemand idee?

    P.S> nog niet veel ervaring met zeilboot on radiocrafie alleen maar op schaal modelen. maar nu wil ik er 1 met radiocrafie drm al deze vragen:p
     
  4. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.892
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Als je het bouwverslag van Dazzler leest heb je toch een mooi voorbeeld :).
    Dit is niet het gemakkelijkste schip om met RC te starten wens je in ieder geval succes.
    Open wel een eigen bouwverslag :wink:
     
  5. Kris Panis

    Kris Panis

    Lid geworden:
    19 mei 2006
    Berichten:
    79
    Locatie:
    Antwerpen
    Dazzler,

    Heel knap afgewerkt model en niet eenvoudig met kantelkiel mechanisme !
    Mooi vaarbeeld op de foto's in je verslag.

    Veel zeilplezier met je boot !

    K
     
  6. isidoor3

    isidoor3

    Lid geworden:
    3 jan 2013
    Berichten:
    36
    Locatie:
    nederland
    intersee maar vragen

    Goede avond allemaal,

    Ik heb het hele verslag door gelezen van Dazzler en ben erg onder de indruk. Zelf zou ik graag zo'n boot willen gaan make. En daar heb ik een paar vragen over.
    - De plannen om een deze boot te bouwen waar kan ik die vinden ik heb die itelaanse site al gevraagt en bestel maar ik heb daar nog niks van gehoord iemand bekend met de tijd die ervoor nodig is voor dat ze de plannen leveren?
    - Ik zouy graag ook aan wedstrijden mee willen kunnen doen zijrn daar dan ook regels voor op het gebied van verhoudingen aan je boot?
    Bijv. waar kan ik de verhouding vinden tussen romplengte en mastlengte, en de romp lengte en kiellengte?`
    -ik heb gelezen dat u balsa hout gebruikt. Nu is mijn vraag waar is dat te koop?
    - Het kantel mechanise is echt goed over nagedacht, alleen de staaf die u gebruikt is dat alu. of roest vrij staal en waar kan ik zo'n staaf kopen? net zoals een inox staaf die u gebruikt in het roer waar ik ik dat kopen?
    - ik heb ook gelezen dat u om te voorkomen dat de polyester blijft plaken aan de plug loswax gebruikt en gelcoat waar is dat te koop?
    - en nog een vraag over de plannen heeft iemand de plannen nog voor mij? digitaal is denk ik het beste maar mag ook op papier. (ik weet ook niet hoe ik ze krijg van die site waar ik ze heb bestelt).
    - heeft er iemand ook een idee hoe je de zeilen kan bedienen op rc het systeem wat u gebruikt ziet er echt geweldig uit heeft u daar miss een schets van of echt duidelijke foto's waar op te zien is hoe het werkt?

    ik hoop dat me vragen beantwoord kunnen worden zodat ik ook een evenaardig project kan starten.
    het lijkt mij echt gewldig om zo'n boot op radiocrafie te kunnen bedienen.

    alvast hartelijk bedankt
     
  7. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.683
    Locatie:
    Sneek
    Hallo Isidoor,

    Zonder je enthousiasme te willen temperen, lijkt het me een goed idee als je eerst eens een Basic Jolle gaat bouwen, om een aantal basisvaardigheden onder de knie te krijgen. Het bouwen van een VO70 gaat je vaardigheden nog even te boven, zo'n project kun je beter nog een poosje uitstellen...

    Geloof me, het zeilen met een eenvoudige model is nét zo spannend, zeker als je de boot zelf gebouwd hebt, als met een complexe VO70.

    Groeten, Jan.
     
  8. isidoor3

    isidoor3

    Lid geworden:
    3 jan 2013
    Berichten:
    36
    Locatie:
    nederland
    ik heb al ervaring met zeilboten op klein schaal te maken het enige is ik hoefde me spullen niet los te kopen maar in dozen snapje?
    ik heb al grote boten en hele kleintjes gemaakt en ook al boten op rc dus de basis heb ik eht wel drm wou ik nu eens iets groters doen en dus wou ik een vo70 boot
     
    Laatst bewerkt: 4 jan 2013
  9. Dazzler

    Dazzler

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    897
    Locatie:
    Kessel, België
    Isidoor,

    ik heb jou een mail gestuurd met de plannen. Veel succes met de bouw en start zeker je eigen bouwverslag met foto's!!

    PS Ter info: Isidoor is er zich wel degelijk van bewust dat dit project een grote uitdaging is, maar bouwt deze boot samen met zijn vader. Ze zijn er zich van bewust dat dergelijke boten veel tijd en geld kosten om te maken, en zijn in het bezit van voldoende gereedschap (zelf een draaibank!)
    Dus laten we er nu gewoon even van uitgaan dat er wel potentieel in dit project zit!
     
  10. pompebled

    pompebled Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    9.683
    Locatie:
    Sneek
    Goed zo!

    Met hulp van pa is het prima te doen, ik wacht het bouwverslag af.

    Groeten, Jan.
     
  11. isidoor3

    isidoor3

    Lid geworden:
    3 jan 2013
    Berichten:
    36
    Locatie:
    nederland
    he dazzler het schiet al redelijk goed op ik ben nu zeg maar een beetje aan het kijken naar hoe ik de binnen kant in elkaar kan gaan zetten om er rekening mee te kunnen houden voor het dek zou jij misschien die foto's waar je de tuigage aan de binnenkant van de boot ziet mij kunnen toe sturen met pijltjes erbij hoe de touwtjes lopen of hoe het precies in elkaar zit???

    alvast bedankt
    gr Isidoor
     
  12. Dazzler

    Dazzler

    Lid geworden:
    19 jun 2006
    Berichten:
    897
    Locatie:
    Kessel, België
    Isidoor,

    zoxat alle foto's die ik heb van die bouwproject staan al in dieze topic, dus even kijken of er wat bruikbaars tussenzit. Andere foto's heb ik toch niet....
     

Deel Deze Pagina