Gisteren optijd naar martin gegaan en het was een super dag. Gezellig en met veel suc6

Eerste even bijgepraat en daarna met de sprite aan de slag gegaan. Nadat de ecu en pomp van stekkers waren voorzien en alles aangesloten was geprobeerd de sprite te starten. Mijn blower bleek niet sterk genoeg. Hij kwam net niet door het kritische punt en de blower gaf niet genoeg lucht. Daarna met een andere blower geprobeerd en dat ging direct goed, 50% meer lucht ongeveer. De motor start dan mooi snel op al duurt het wat lang voordat de ecu de pomp op gang heeft, daar gaan we nog naar kijken. Als de pomp eenmaal loopt gaat het vrij snel en loopt hij heel mooi. Ik ga nog een auto start ecu proberen zodat de gloeiplug en brandstof klep ook aangestuurd wordt door de ecu, lijkt me makkelijk. Welilcht is daarmee het starten ook nog iets te verbeteren.
Wat direct opvalt is dat de motor heeeeel zuiver draait. Je hoort 0,0 bijgeluid, puur lucht verplaatsing. Heel anders dan de meeste motoren waar je lucht wervelingen hoort en verschillende bronnen. De sprite klinkt gewoon heel goed en heel zuiver, van idle tot volgas. Het enige verschil is het volume, dat gaat liniear omhoog met toeren. volgas is het een enorm geweld voor zo'n kleine motor, zeker als je binnen staat

Ik ben heel benieuwd hoe hij straks in de lucht klinkt, heeeeel erg mooi denk ik. Dit komt ook omdat je de motor echt niet voelt draaien, super zuiver gebalanceerd met dat mooie miklos spul, erg indrukwekkend.
Helaas nog geen toestel binnen

Servo's zijn er wel. Inbouw moet nog even wachten maar ik verwacht het toestel morgen zeker. Zoniet gaan we bellen waar hij blijft
Later nog met de jj junior gespeeld en die start toch vlot, voordat je doorhebt wat er gebeurd loopt hij idle

Ook die loopt heel erg mooi, ook super in balans dankzij de miklos methode. Je hoort wel een fluitje door de compressor maar verder klinkt die ook erg netjes. Het meest bijzondere is nog wel hoe fel hij is, gigantisch direct. Lijkt wel electro

Niet gek voor zo'n klein chinees motortje waar 1.75kg uitkomt! Zeker een leuk alternatief voor de kolibri's.