Inmiddels, hetzij met andere dringende werkzaamheden, toch nog wat verder aan de Pitts gedaan.

Verf komt er ook aan te pas, gewoon waterverf van Warhammer op waterbasis, lost niet op met water na droog.

Eens een eerste indruk nemen van het landingsgestel, alu lat is nog te lang en moet nog ingekort worden, ook ben ik niet tevreden met de vorm, een Pitts heeft een landingsgestel wat een beetje een driehoekige vorm heeft.
Aanpassen dus.

Waar ik een beetje vrees voor had, was het folien van het neusje, maar het valt wel best mee vind ik persoonlijk.

Wat wel opvalt is dat de spinner een koe te groot is, beter maar een nieuwe meebrengen aan mijn volgend bezoek aan de hobbywinkel.
Nog een verslagje van een andere bouwer, zijn bevindingen wijken niet veel af van de mijne over deze bouwdoos.
http://www.rc-airplane-world.com/jamara-pitts-s2b.html
Hier heb ik wel begrip voor!, maar het verbaast mij dat Jamara dit produkt in zijn programma houd, maar van een Duitse firma opgericht door een Chinees kan je moeilijk anders verwachten.
The very first time I saw the Jamara Pitts S2B advertised I wanted one. My expectations of the kit were based on the glossy photo of the exquisitely finished plane, and these expectations turned out to be over-inflated. I have no problem with admitting that I
was disappointed and sometimes extremely frustrated with the quality of this kit; too much vital information was left out and the wood selection and laser cutting could definitely have been better.
Without prior building experience this kit would have been an absolute nightmare and I dare say would never have got finished! Would I recommend it? The jury is still out on that one... I absolutely wouldn't recommend it to a beginner just entering the building side of the hobby, there are much friendlier kits out there. As for recommending it as a nice plane to have and fly, I need to get the thing maidened before I can answer that!
Incidentally, since the build a member in my forum enlightened me to the fact that the Pitts kit is manufactured by German firm
Balsaworx, so it's unfair for me to blame Jamara for all the issues I had with the kit!
If you've got or are building the Jamara Pitts S2B, share the experience in the forum.
Related pages
First page of the Pitts S2B build.
The Pitts fuselage build.
The Pitts wings build.
Johan.