Vraag over Pitts S2B, Jamara.

Eerste pootjes wegen het zwaarst.

Voorste struts zijn inmiddels geplaatst, was wel even opletten dat de bovenvleugel mooi in lijn staat met de onderste vleugel, als een zijde vlugger
lift genereert heb je vlug een kantel beweging.

Nu dit gedaan is komen de achterste aan de beurt, hiermede stel ik ook de instelhoek van de vleugel in, ze zijn verschuifbaar gemaakt.
Nadien nog een steuntje schuin tussen voorste en achterste en je hebt een stevig geheel.
Dat ik dit op het toestel zelf bouw ipv. eerst op het plan heeft er gewoon mee te maken dat ik geen 1/1 plan ervan heb.
Kan het wel afprinten op 1/1 via de bijgeleverde cd, maar heb niet zulks een dure printer en weet niet hoeveel afwijking deze heeft.

Johan.

Ziet er goed stevig uit! De tekening heb je nu ook niet meer nodig, het is inderdaad vooral belangrijk dat de vleugels in 1 lijn staan. Pas wel op met de houten steunen tussen de vleugels, deze kunnen nogal krap en klein uitpakken. Koste bij mij nogal wat moeite om alles goed passend te krijgen!

Hoi Johan, hoe gaat het met de pitts? Vliegt hij al? :D

Ik heb de moed verzameld om de vleugen van de stuka te glassen (nog nooit gedaan). Wat een werk zeg om het mooi zonder rimpels e.d. te krijgen! Vooral met al die knikken. Gelukkig zijn beide kanten bedekt, en ben ik begonnen met wat meer detail onderdelen aan te brengen + nu kan ik beginnen aan de ailerons +flaps! De flaps zijn niet werkend vanuit de kit, dus daar moet ik nog wat op verzinnen ;)
20121025215957.jpg

Hopenlijk binnenkort weer wat foto's van de mooie pitts :D

Back