Vraag over walkera HM004 aangestuurd door MX-12

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door Lars, 20 nov 2007.

  1. dancooper

    dancooper

    Lid geworden:
    17 mei 2007
    Berichten:
    215
    Locatie:
    Brugge
    Met een Ep-100 beginnen zou ik zeker niet aanraden, want dat zal je verschillende crashes opleveren (met schade).
    Wanneer je idd met de honneybee FP (of de CP) wil beginnen, kun je gewoon je MX-12 gebruiken, je hoeft em zelfs niet in heli-mode te programmeren (althans wat FP betreft) want alle mixing gebeurt dan in de 4in1 van de heli.
    Met de Walkera kan je je MX-12 niet gebruiken, tenzij je alle ingebouwde electro er uit sloopt en ander spul in stopt, dus, nutteloze onkosten.
    Verder ben ik het ermee eens dat een grotere (CP) heli stabieler is, maar dan wel weer wat schade-gevoeliger is bij een crash.
    Waar ik het dan weer minder eens ben is de keuze van de King V2, let op, daarmee bedoel ik niet dat het een slechte heli zou zijn, ik bedoel alleen maar dat ik het ding toch net iets te groot vind om in de gemiddelde huiskamer mee te gaan vliegen, en dan toch ook weer net iets te klein om er mee naar het park te gaan.
    In je huiskamer zul je met een honneybee overigens ook niet echt "vliegen", maar wel hoveren, en daar hoef je dus geen duurdere CP voor te kopen.
     
  2. blupmans

    blupmans Guest

    ik weet nog iets beters.

    koop een Walkera 4#3. Dat is een hm004 op picooz formaat.
    crash kosten zullen niet hoog worden, en je leert er uitstekend kleine heli's mee vliegen! uitermate geschikt voor de ep-100 denk ik!
     
  3. lawrence

    lawrence Guest

    kan iemand mij uitleggen dmv een foto of gwn zo hoe je met de mx-12 je heli langzaam laat aanlopen met mijn vorige zender kon ik dit regelen dmv een draaiknopje maar bij de mx-12 heb ik dit niet enkel schakelaars,gaat deze dan meteen van O naar max toerental? Het gaat om een esky honey bee king 2 voor de duidelijkheid.

    Alvast bedankt
     
  4. pa5ca

    pa5ca

    Lid geworden:
    13 mei 2007
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Warnsveld
    Je zou deze instellingen kunnen proberen.. die heb ik in grote lijnen in mijn MX12 staan.
    Kijk even niet niet naar de reverse instellingen van mijn zender die kunnen anders zijn als die van jou.
    Het gaat om de throtle instellingen!!

    Groeten,

    Frans

    [THRO]
    NOR 0 85%

    [THROTTLE HOLD]
    POS 0 OFF
    SW LEFT

    [THRO CUT]
    -104

    [120 CCPM] REV
    AILE 50% R
    ELEV 50% R
    PIT -60% N

    [TRAVEL ADJ]
    ELEV RUDD
    D100% L100%
    U100% R100%

    [SUB TRIM]
    TH 0 AI 0
    EL 0 RU 0
    GE 0 PI 0

    [REVERSING SW]
    THR: N AIL: R
    ELE: R RUD: N
    GEA: N PIT: N


    [D/R & EXP]
    RUD POS 0
    EXP LIN
    D/R 100%

    [MX2] THR --> THR
    ON
    OFFSET 0
    0% 0%
    SW ALWAYS ON

    [REVO MX]
    NORMAL
    UP 0%
    DN 0%

    [PITCH]
    NORM P-LOW 14
    0-100% P-1 40
    P-MID 60
    P-3 90
    P-HIGH 100

    [THRO]
    NORM P-LOW 0
    P-1 30
    P-MID 55
    P-3 85
    P-HIGH 85
     
  5. Lars

    Lars

    Lid geworden:
    7 dec 2006
    Berichten:
    276
    Locatie:
    Hoogerheide
    Daarom heb ik nu dus toch de stap gemaakt om de King v2 te bestellen.
    Ik hoop dat ik hem snel binnen heb, zodra hij binnen is laat ik het direct weten!!
     

Deel Deze Pagina