Rompen worden met een ballon opgeblazen met een druk die 3 x hoger is als vacuum. daarmee word elke druppel overtollige hars er uit gedrukt dus lichter gaat dat niet.De Kappa is nu wel met ballastmogelijkheid te koop, ik had Pekarmodel ingelicht dat dat erin moest komen.
Ik heb destijds zelf met mijn model met wind gevlogen en ik vond hem als lichtgewicht nog redelijk goed steken.
Maar... dat was geen wedstrijd en ik had geen vergelijkings materiaal.
Om heel licht te bouwen zou je infusie moeten gebruiken, in een autoclaaf onder vacuum met speciale mallen.
Vraag me af of iemand dat kan of wil in Nederland.
Info over infusie, zij werken niet met een autoclaaf maar je krijgt met een autoclaaf een betere harding.
http://www.easycomposites.co.uk/#!/starter-kits/resin-infusion-starter-kit.html
GJ
Vleugels kun je zo niet bouwen want de rohacell (uitgaande van rohacell) zou zich helemaal vol zuigen met hars. Bovendien is deze vacuum infusie niet echt licht maar geeft vooral een mooi strak resultaat. De hars/materiaal verhouding licht hierbij duidelijk hoger als wat ik met gewoon inrollen kan realiseren.Bovendien is de kracht die nodig is om je peel ply er uit te krijgen groter als zo'n vleugel ooit aan kan.