Daar moet nog een t achter, dan wordt het: je bouwdt.hoe je ook bouwd

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Daar moet nog een t achter, dan wordt het: je bouwdt.hoe je ook bouwd
Ga je reclame maken voor aluminium hardsolderen?
Het onder geschoven kind wat betreft (de Nederlandsebekendheid met) hardsolderen.
Heb jij dat daar ook gedaan dan? Hoe beviel het is het gelukt?
Nee hoor, het is je bouwt met enkele T zonder D. Maakt niets uit iedereen weet wat er bedoeld met D wordt met DT. Overigens heb ik vroeger ook aluminium gesoldeerd en daarbij gebruikt ik wel een vloeimiddel in poedervorm. Brander te hoog, weg vloeimiddel! Ik gebruikte middelen van Castolin, of dat nog bestaat dat weet ik niet (2 houten ballen en een gummi tiet)Daar moet nog een t achter, dan wordt het: je bouwdt.
![]()
.wordt hierbij ook vloeimiddel gebruikt
2 jaar geleden in Dortmund stond er een man op de beurs met aluminium soldeer. Dat vloeide bij ca 400°C. Je hoefde bij dat materiaal niet de oxide laag weg te krassen. Helaas ben ik mijn notitie kwijt. Heeft iemand een idee?
Ik heb Castolin 190 gebruikt voor de flens&uitlaatbocht van mijn 8cm³ helimotor, maar dat is inmiddels al dertig jaar gelee. Ik heb de heli hier op tafel staan nu.Brander te hoog, weg vloeimiddel! Ik gebruikte middelen van Castolin, of dat nog bestaat dat weet ik niet ...
Die opmerking gaat zoefffff over mijn hoofd. Ik neem aan dat je niet op je seks-leven doelt?... 2 houten ballen en een gummi tiet ...
Dank je...Nee hoor, het is je bouwt met enkele T zonder D. Maakt niets uit iedereen weet wat er bedoeld met D wordt met DT. Overigens heb ik vroeger ook aluminium gesoldeerd en daarbij gebruikt ik wel een vloeimiddel in poedervorm. Brander te hoog, weg vloeimiddel! Ik gebruikte middelen van Castolin, of dat nog bestaat dat weet ik niet (2 houten ballen en een gummi tiet)
Deze mijnheer stond ook in het voorjaar in Loon op Zand. Misschien kunt u daar de deelnemerslijst opvragen.
Ik heb even staan kijken. Tijdens het neersmelten krast hij IN het vloeibare bed, om de oxide laag te breken.
Naar mijn idee, voor grote werkstukken goed toepasbaar, maar hoe wil je dit doen als je een doos/servo houder wilt maken van Al, dik 2 mm. Zie ook mijn antwoord op het topic
Bouwverslag Alsberg jet boot -schaal 1:5-
Willem, is Castolin 190 dus alleen het vloeimiddel, niet persé in combinatie met staaf/draad? Ik kocht toen een klein setje: vloeimiddel & draad.... Castolin 190 nhr is goed te gebruiken met bijvoorbeeld gewone TIG-lasdraad ALSI 12. ...
Willem, is Castolin 190 dus alleen het vloeimiddel, niet persé in combinatie met staaf/draad? Ik kocht toen een klein setje: vloeimiddel & draad.