ron van sommeren
Forum veteraan
Dank je, maar dan gaan mijn vijf buren klagen. Appartement. Bovendien, ik doe erg weinig meer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Welke soldeer zou je dan nog gebruiken de griffon resist 2 of griffon resist 3 , ben zelfs een resist 5 tegengekomen op het internet.
Volgens griffon kan ik best de s65 gebruiken. Ik ga de flux toch moeten kopen, dus s39 of s65.
Bedankt voor de uitleg Willum en Harm.
Mvg Luc
Waarmee maakt u de soldeerdraad en het werkstuk schoon?
Bedankt voor de info!
Is het voor de soldeerdraad niet nodig om deze ook met remmenreiniger schoon te maken?
Ik wil beginnen met TIG lassen, is de manier om het toevoegdraad schoon te maken hetzelfde als voor soldeerdraad of is dit anders?
Ik zal nog niet direct kunnen lassen, ik moet nog een drukregelaar hebben en uitzoeken wel lasdraad ik nodig heb voor staal, RVS en aluminium, maar ik moest er ineens aan denken.
Heeft u ook ervaring met TIG lassen?
Ik weet niet of het wordt gebruikt/gebruikt mag worden, maar aluminium niet met TRI reinigen.aluminium
Ik weet niet of het wordt gebruikt/gebruikt mag worden, maar aluminium niet met TRI reinigen.
Ooit een hele lasrobot en lasmachine en draadkoffer en draad en slangenpakket en gas nagekeken en vervangen.
Lasrobot laste alu dekseltje op een alu pijp met een pulslasmachine.
Wanneer dat goed laste klonk de machine als muziek en het golfde een beetje. bzzzzzzzsszzzzzsszzzsszzzsszzz
Ik moest naar de klant ergens in Groningen vanuit Alblasserdam omdat de robot een grijs zwarte sliert vogelpoep op de pijp scheet. rakketakketak tik takketak riktiktak
Uren bezig geweest en volgens mij zelfs pas de andere dag een oud stukje metaal achter een werkbank gevonden.
In de mal gelegd en start gedrukt: fantastisch bzzzzzzzsszzzzsszzz muziek en een glanzend blank aluminium oppervlak.................
Wat bleek: de toeleverancier had de producten na het zagen met tri ontvet ipv gewassen in de dubro citroen.
Ik had heel wat uit te leggen toen de mannen terugkwamen van de pauze.
Alu is poreus (?) en de tri die er was ingetrokken kwam er tijdens het lassen weer uit, vrat het schermgas (?) op en zo kreeg je een puinhoop.
2 dagen werk en vele kilometers en heel erg veel stress bij ons en bij de klant.
Metaal aan elkaar smelten is een vak.
Wil je iets weten over draad keuze.
Je hebt wel een TIG-lasapparaat, DC of AC/DC?
Als u mij in de goede richting zou willen duwen zou dat zeker fijn zijn!
Ik heb een Kemppi Mastertig MLS 2300, dus AC/DC omdat aluminium lassen mij onder ander handig leek voor de hobby en misschien voor onze oude Land Rover.
Ik zal voor nu vooral lassen voor de hobby en voor kennissen dus heel veel soorten lasdraad is niet direct nodig/gewenst.
Ik denk dat het voor het oefenen goed is om te beginnen met staal in plaats van RVS of aluminium?
@ Baggeraar : Ik ken het product niet, maar als ik het zo lees op Google denk ik niet dat ik het thuis heb/gebruik.
Ontvetten hoeft denk ik alleen als ik daadwerkelijk ga lassen niet als het materiaal gewoon in de werkplaats ligt?
En dat ontvetten kan dus gewoon met afwasmiddel?