Inmiddels heb ik na het starten van dit topic - via tal van verschillende zoektermen - geprobeerd meer over deze boiler te weten te komen.
Een lang verhaal kort: Dat leverde tot op heden weinig of niets op, of misschien toch eigenlijk wel, nl. het volgende:
Er zijn slechts enkele afbeeldingen van de boiler en het schip waarin deze stond te vinden.
Voor een belangrijk deel zal dat te maken hebben met de oudheid ervan en dat er - mede omdat het hier een oorlogsschip betreft - veel info niet altijd openbaar is gemaakt of gewoon door de jaren heen verloren is gegaan.
Onderstaande afbeelding zou vermoedelijk en naar ik aan mag nemen redelijk met het origineel moeten kloppen.
Als ik daar goed naar kijk, zie ik toch een iets andere ketelvorm dan op de afbeelding aan het begin van dit topic.
Namelijk een horizontale ketel met een dom.
Op de volgende afbeelding zie je de (creatieve) vertaling in beeld die de designer van de firma Shipways er aan gegeven heeft.
Op deze foto is de "Dom" al een stukje groter.
Bij de onderstaande foto (zelfde als waar het topic mee begonnen is
sorry er is er maar één van te vinden) krijg ik sterk de indruk dat de bouwer gewoon het voorbeeld van het Shipways model gekopieerd heeft en misschien de "Dom" of hoe je deze noemen wilt nog iets groter gemaakt heeft.
Neemt niet weg dat zijn werk er nog steeds netjes uitziet maar inmiddels toch wel enigszins afwijkt van het origineel en daardoor aanvankelijk wat moeilijk te plaatsen was

.
Het is en blijft een aparte project en ik hoop dat de bouwer van deze boiler in de toekomst toch nog wat meer van zijn vorderingen via internet prijs wilt geven en ben benieuwd naar de te halen resultaten van (uit)werking.
Het oogt in elk geval allemaal best en behoorlijk serieus

.