Vreemde storingen

• Topicstarter Topicstarter Duccan
  • Startdatum Startdatum
Ferriet is er niet van gekomen!
Ben naar de electronica winkel en modelbouw winkel geweest, bijde hadden het niet.
De elektronica winkel wist niet eens waar ik het over had........

Nou goed nieuws voor de mensen met storing.. ik ben vandaag wezen vliegen en had ook last van storigen. Tot 2 keer toe gecrashed, gelukkig niet hard. In mijn geval uitte het zich in gewoon z'n eigen gang gaan en niet meer luisteren, beetje schokkerig en blijven hangen in de bocht waar hij in zat.

Dat is geen goed nieuws, maar het goede nieuws is dat het bij mij relatief eenvoudig opgelost was. Ik had nl. de bevestiging van de regelaar veranderd, zodat deze dichter bij de ontvanger kwam te liggen.

Nadat ik de regelaar weer op het lipo pack gelegd had, geen storingen meer gehad.

Het was wel wat mensen hier omschrijven; gewoon op de grond stond hij stil en dan ineens hoor je alle servotjes pruttelen, voor een seconde ofzo en dan is alles weer stil.

Een ferrietkerntje kun je waarsch. wel bij een computerwinkel ophalen, de meeste lege cases zitten onnodige ferrietkernen om de draden van ledjes etc. Totaal overbodig dus die worden er meestal uitgehaald.

Een electronica winkel MOET weten wat een ferrietkern is, anders mag het zich wat mij betreft geen electronicawinkel noemen..

Dat vond ik ook al , dat het geen elektronica winkel was........
Maar ja, zoiets zeg je niet he? :lol:
verder ?fijn? dat je ook storing hebt!
Ik heb er in de lucht nou niet zo veel problemen meer mee, hij vliegt nu strak mits niet te ver weg word gegaan, maar op de grond.................

Nou, na het verplaatsen van de regelaar stoorde hij dus niet meer.. de laatste vlucht van de avond ging alles eindelijk zoals het hoort, geen storingen, geen piloot die als een gek aan de sticks staat te hengelen... :P

hezik zei:
Nou, na het verplaatsen van de regelaar stoorde hij dus niet meer.. de laatste vlucht van de avond ging alles eindelijk zoals het hoort, geen storingen, geen piloot die als een gek aan de sticks staat te hengelen... :P

Beste Hezik,

Zou jij eens een foto willen plaatsen, hoe jij nu je electronica er in hebt liggen......ik ben namenlijk wel erg benieuwd......want ik word inmiddels ook zwaar geïrriteerd door storingen met mijn minimag :cry:

Mm vandaag sinds lange tijd weer storing gehad, ik kwam van links binnen om te landen en ineens begint ie te shaken, op ca 20 m afstand, 2 meter boven de grond :?

Nou heb ik er maar een nieuwe moter en propsaver op gedaan :lol:
Kijken of dat helpt :wink: (was ik toch al van plan, want de oude moter is versleten , en ja het is een brushles........ :| )

Hij was al stuk toen ik hem kreeg :wink:
en versleten:
het asje was meerdere malen krom gegaan en viel niet goed recht meer te krijgen, de lagers waren van begins af aan al niks, en hij liep aan :wink:

Al met al noem ik dat versleten :D eerder mishandelt maar ja.

Hmmm, als ik dat zo lees dan denk ik dat met die nieuwe motor jou storing voorbij is.

Wat doe je nu met die kapotte motor? in plaats van in de kliko te dumpen kun je die ook eens naar mij opsturen, dan wil ik wel eens kijken of die weer opgeknapt kan worden.

In de kliko gaat hij niet :wink:
Ik houd hem eerst als reserve moter, en als er een toestelletje komt dat nog een moter nodig heeft.......

En de storing is denk ik niet over, want zelfs met moter niet aangesloten ( alleen servo en accu ) is er storing

ff :offtopic: ...maar Wartexx, wat voor een motor zet je er nu in......welke fietsbel :?:

En je weet dat je bij die fietsbellen.....het asje kan vervangen hé :wink:

Off topic, ja er zit (en zat) een fietsbel in :lol:

Maar die er op zat was een oude versie zonder moer voorop, de as kon er dus niet uit :wink:

Nu zit er een nieuwe versie met propsaver op. Zondag maar eens testen hoe dat wil.

Wartexx zei:
Off topic, ja er zit (en zat) een fietsbel in :lol:

Maar die er op zat was een oude versie zonder moer voorop, de as kon er dus niet uit :wink:

Nu zit er een nieuwe versie met propsaver op. Zondag maar eens testen hoe dat wil.

Nee...ik bedoel welke fietsbel....een 1450KV... 1570KV of 1750KV... :?:

Ik heb net ook even 2 accu's leeggevlogen. Ik had geen storingen. Heb nu een nieuwe fietsbel erop.
Namelijk deze
Deze heeft flink meer power, met vol gas trekt hij gelijk een looping. Nu zit er flink wat lood op om de zwaartepunt goed te krijgen.

Mijn minimag vloog vandaag wel vreemd. Op lage snelheid was hij nogal onstabiel en hij trok heel snel een looping.
Mijn lipo's zaten wel te branden hoor, in die brandende zon werden ze flink heet.

Ik vlieg nu met een hitec 7 kanaals PCM en heb geen storingen meer. Ik heb wel dat koelgat bij de motor vergroot zodat de regelaar/BEC meer koeling krijgt.

Ik heb de 1450 fietsbel, de eerste soort die er was :wink: omdat ik graag een zo klein mogelijke prop had zodat ie niet tegen de grond klapt

Duccan zei:
Ik heb net ook even 2 accu's leeggevlogen. Ik had geen storingen. Heb nu een nieuwe fietsbel erop.
Namelijk deze
Deze heeft flink meer power, met vol gas trekt hij gelijk een looping. Nu zit er flink wat lood op om de zwaartepunt goed te krijgen.

Mijn minimag vloog vandaag wel vreemd. Op lage snelheid was hij nogal onstabiel en hij trok heel snel een looping.
Mijn lipo's zaten wel te branden hoor, in die brandende zon werden ze flink heet.

Ik vlieg nu met een hitec 7 kanaals PCM en heb geen storingen meer. Ik heb wel dat koelgat bij de motor vergroot zodat de regelaar/BEC meer koeling krijgt.

Nou Duccan, dat is heel mooi om te horen, want ik heb precies dezelfde motor als jou gekocht.
Ook die 1570KV, en dan lekker vliegen met een 8x4 prop.
Hoeveel is flink wat lood bij jou :?:

En Wartex....hoe hoger de KV hoe kleiner de prop.....dus dan moet je voor een kleine prop, volgens mij toch aan een 1750KV motor denken.

Verbeter mij als ik het fout heb :wink:

Ik heb nu 63 gram lood voor in mn vliegtuig zitten. Dat vind ik best veel. Er zitten 9 segmenten plaklood van 7 gram per stuk.
Als je een hogere KV hebt dan draaid de prop sneller en zal daarom meer amps trekken, als je een hele hoge kv heb dan zal de motor teveel amps trekken met een te grote prop dus daarom moet je een kleinere prop nemen.

Maar als je een hele hoge KV heb kan je hem ook vetragen en dan kan je nog steeds een grote prop nemen met een motor met een hoge KV

ach hij doet t nou goed :lol: ga er niks aan veranderen.....
Ik zoek alleen nog wel een spinner die op fietsbellen past, iemand ideen?

Dit is trouwens wel heeeeel off topic

Uhm...ja, dit is idd errgg off topic...misschien moeten we verder gaan in het ''algemene minimag'' topic, want dit is het ''storingen'' topic.

Een spinner hè....bij rctechnics hebben ze spinners. Je moet daar maar eens kijken.

Back