VSB Scania met haakarm systeem

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Marko, 21 nov 2007.

  1. Saxxon

    Saxxon

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    224
    Locatie:
    Zoetermeer, Nederland
    Ik kocht ook een spuitcabine voor 70 euro en nog geen proberen. Maar ziet mijn spuitcabine wel goed uit. Ik zal morgen een foto maken
     
  2. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    Hebben jullie een link?
     
  3. Saxxon

    Saxxon

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    224
    Locatie:
    Zoetermeer, Nederland
    Zoals ik mijn afspraak gemaakt had dus hier een aantal foto van mijn spuitcabine
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik denk dat ik morgen begin een met airbrush op mijn truck spuiten ga maar wel eerst op proef plaat spuiten want ik had nog nooit eerder gehad
     
    Koos82 vindt dit leuk.
  4. Saxxon

    Saxxon

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    224
    Locatie:
    Zoetermeer, Nederland
    Cor vindt dit leuk.
  5. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Cor en Saxxon vinden dit leuk.
  6. Saxxon

    Saxxon

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    224
    Locatie:
    Zoetermeer, Nederland
    Top zeg ik geef alleen wat willen onze leden over info of bij wie
     
    adrie van gerwen vindt dit leuk.
  7. Cor

    Cor In Memoriam

    Lid geworden:
    30 apr 2009
    Berichten:
    4.164
    Locatie:
    Heemskerk
    Bedankt voor de Link Eric. Heb die spuitcabine daar ook besteld :)
     
    Saxxon vindt dit leuk.
  8. Marko

    Marko

    Lid geworden:
    21 nov 2007
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Maassluis
    Ik vindt het best goed fan is erg sterk en had hem nu even in de open kamer laten blazen normaal kan ik er een slang aan doen en die naar een emmer geleiden met een natte handdoek er over. Dat gaat ook prima.
     
  9. Saxxon

    Saxxon

    Lid geworden:
    31 okt 2011
    Berichten:
    224
    Locatie:
    Zoetermeer, Nederland
    Hebt je al hem ontvangen? Bevalt je het hem?
    Voor mij bevalt helemaal goed! Heb geen spijt van..
     
  10. Marko

    Marko

    Lid geworden:
    21 nov 2007
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Maassluis
    Na iets meer als 5 jaar ga ik weer wat doen met modelbouw de andere hobby nemen nu even niet zoveel tijd meer in beslag.

    Ik heb de draad weer opgepakt om dit jaar de VSB truck af te maken zoals ik het ooit als eens wilde en daarna gaan we kijken voor een aanhanger. ( heb dit jaar ook als een RC graafmachine kocht en deze moet toch vervoerd worden :)

    De huidige stand van zaken. Buitenkant is zo goed als af ik was druk bezig met de Electra toen ik er mee stopte.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Heb helaas wel met testen een belangrijke motor in de haak arm door gebrand. Daar is nu een nieuwe voor besteld alleen is de prijs ongeveer x10 gegaan in de afgelopen jaren.
    Die motor is nu binnen gekomen en ga ik in het weekend weer inbouwen.
    De oude motor
    [​IMG]

    Waar ik nu alleen nog mee zit ik heb 4 jaar geleden zelf een printje gemaakt dat staat nog op de vorige pagina. Dat was een printje die 4 ledjes liet knipperen in een bepaald patroon.
    Dat ding leek gewoon prima te werken op een 7.4 volt accu.
    Nu ben ik hem aan het inbouwen in de auto en heb er een CTI PS4a voor gezet zodat ik licht kan schakelen. Zodra ik hem schakel gebeuren er vreemde dingen soms doet hij het 30sec goed dan veranderd het patroon van het knipperen of hij stopt met 1 lampje dat vol brand of alles wat super zwakbrand.
    Ik heb mijn multimeter er opgezet en hij krijgt gewoon 7.4 volt Haal ik de CTI er tussen uit dan werkt het wel goed.
    CTI is toch gewoon een schakelaar niets meer dan dat?

    [​IMG]

    Dit is het zelf gemaakte printje
    [​IMG]


    Tevens nog een 3D printer en bij gekocht echt wel super handig om snel kleine dingen te maken. En ligt mij ook erg goed met mijn nieuwe baan als trainer in 3D tekensoftware en opleider voor CAM software.
    Voor de graafmachine een quick relaise gemaakt en de slag iets aangepast zodat hij meer gekromd staat en het zand er niet uitvalt. en een kastje en tank gemaakt om de lelijk eindschakelaar van de arm in te stoppen.


    [​IMG]
    [​IMG]


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2021
    ozy, trialrolf, raoul00123 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.644
    Locatie:
    Drenthe
    Wat die CTI "schakelaar" betreft: het is wel iets meer dan een schakelaar, kennelijk beïnvloed die CTI de spanning of stroom naar jouw flitser.
    Ik zou even proberen, om die CTI een 6 volt relais te laten aansturen, en dan heb je een zuivere schakelaar die jouw flitser bedient. Het is een beetje houtje-touwtje, maar hiermee elimineer je dat de CTI electronica je flitser kan beïnvloeden, juist omdat je duidelijk stelt, dat dat ding goed werkt als hij rechtstreeks door de batterij gevoed wordt.
    Cor
     
    Marko vindt dit leuk.
  12. Langedijker truckertje

    Langedijker truckertje

    Lid geworden:
    23 sep 2018
    Berichten:
    698
    Locatie:
    Langedijk
    Marko, leuk dat je er ook weer bent. Zelf ben ook ook heel lang inactief geweest in deze hobby. Ik heb toen der tijd jouw topic met veel plezier gevolgd. Vroeg mij vorige week toevallig af hoe het met jouw Scania is gegaan.
     
  13. Marko

    Marko

    Lid geworden:
    21 nov 2007
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Maassluis
    Het is gelukt denk dat de CTI iets van een puls geeft waar de Tiny chip niet tegen kan. Ik heb nu een https://www.otronic.nl/a-61814584/s...van-12v-24v-naar-5v-3a-4r7-output-instelbaar/ Buck convertor gekocht die op 5 volt vast gezet en ergens meer last van.
     
  14. Marko

    Marko

    Lid geworden:
    21 nov 2007
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Maassluis
    Modelbouw is 1 van mijn hobbys maar niet de nummer 1 dus soms word hij naar achter geschoven. En de laatste 5 jaar heel veel met autos bezig geweest en dan heb je ergens meer tijd of geld voor :) Maar we gaan weer in ieder geval weer veder.
     

Deel Deze Pagina