Vstabi in mijn MP/e

Ik doelde eigenlijk op de post van Danny :),
Wilde een aantal harde tegenargumenten/feiten voor hem opsommen(als ze tegen hem lopen te zeuren), nieuwe ontwikkelingen maken de hobby juist zo leuk.
Voor mij dan tenminste :)

Eric

Laatst bewerkt:
IMHO is de V-stabi nu wat de HH-piezo was zo'n 5 jaar geleden; Duur, maar zeer nuttig. Tuurlijk kan het ook (En bijna net zo goed) met paddles, maar je moet eens kijken hoeveel energie je Bell/Hiller stuurinrichting opvreet tijdens het vliegen... Over 5 jaar is het "Huh? Heb jij nog een paddlestang op dat ouwe lijk?!?" Maar goed, eerst maar eens goedkoper maken...
Overigens heb ik al eens experimenten gedaan met een flybar-loze kop op een Hornet, en ik moet zeggen dat dat al aardig vloog. Uiteraard zonder V-stabi, dus met bijkomende faseverschuiving in het sturen en de pitch-up effecten bij fff, maar toch...

Hi,

Hier mijn MP-e setup:
Motor: Tango 45-07
Regelaar: Jazz 55-10-32
Servo's : Volz Micro maxx X
Hekrotor Servo: Volz Mirco maxx XP digi
Ontvanger: Graupner SMC-19 DS 35
Controller: Helitron
Ontvanger akku: 2000 mAh kokam 2s
Vlieg akku: 4000mAh Kokam H5 10s
Rotorblatter: NHP 600mm
Vstabi: 4.0 ALU / serielle VERSIE

02062009255.jpg

02062009256.jpg

02062009257.jpg

02062009258.jpg

Het heeft even geduurd, na de 2-assen versie en ombouw / testen etc heb ik nu een goed werkend systeem voor de kleine Henseleit gevonden. Zelf ik heb een "doosje" gemaakt voor de Vstabi gyro en processor eenheid dit werkt PERFECT.

Mijn setup is te downloaden via VStabi Homepage

Groeten
Roel

Hoi,

Danke je,,, het heeft wel even wat tijd gekost de MP goed om te bouwen, maar ik ben nu echt tevreden! Door die box die ik gemaakt heb zit de sensor goed...

groeten
Roel

Hoi,

Vanaf heden ga ik ook nieuwe "goedkope" akkus eens testen in mijn MP/e. Ik heb altijd de 10s Kokam H5 gevlogen (2 packs) maar wilde graag wat extra akku's. Dus heb ik deze besteld:
Turnigy 4000mAh 5S 30C Lipo's 4Stuks :-)

Groeten
Roel

Hallo roel, ben zelf ook in het bezit van een mpe.Nu zie ik dat jij hem hebt omgebouwd naar flybarless. Zijn de servo`s die je er in hebt daar geschikt voor? Heb namelijk zelf ook de volts servo`s. Gelijke motor alleen regelaar jive. Vlieg nu met sls 10s 3700mA ongeveer 10 min. Dan 2800mA verbruikt, dus ongeveer 280mA mer min. Hoe schat jij het verbruik in als deze omgebouwd is naar flybarrless?
M.v.g Ralph

Hoi,

De VOLZ servo's worden door vele niet aanbevolen omdat we die met Flybarrless enorm belast worden, maar het werkt WEL mits jij ze voet met 5,8 Volt.

Het verbruik zal met dezelfde vlucht met 10% tot 20% toenemenen. Je krijgt echt duidelijk meer vermogen en daardoor zul je het extra vermogen vebruiken en dus bijna dezelfde vliegtijd houden. Ik vlieg altijd 9 minuten met 60% regelaar open en dan verbruik ik 3 Amp van de 4Amp. Zet ik de regelaar MAXIMAAL open dus 100% dan is mijn verbruik 3,6 Amp ongeveer op 8 Minuten vliegen.

Je kunt dus met flybarrless een stuk langer vliegen als dat je streven is, dan mag je dus niet je Max pitch veranderen!! ;-)

Back