Vstabi in mijn MP/e

Hoi,

Reeds enige tijd heb ik een Vstabi (2 assen veriant) thuis liggen, en omdat ik op het RC-heli-treffen een flinke crahs had, heb ik hem nu maar eens ingebout.

Volgensmij is het al gelukt alles in te stellen, maar moet nog kleine dingen aanpassen / veranderen.

img7088py2.jpg


img7089ee0.jpg


img7090og7.jpg


img7091jn4.jpg


img7093yz8.jpg


img7094eu8.jpg


img7095cd3.jpg


Ik heb nog geen goede aansteuring stang van de tuimelschijf naar de blathouders, en de plastik meenemers zijn nog niet optimaal. Vliegen doet doe hopenlijk volgende week, dan kan ik eens gaan vergelijken

groeten
Roel
 
Snap je verhaal niet een V stabi moet je nog net zo goed sturen en zelfs terug sturen en die houd niet je heli recht
zoals een helicommand wil je een crach verkomen of beter gezegt de kans er op moet je dus een helicommand hebben
en geen V Stabi

Correct me if I am wrong
 
@jd1uth

Ik denk dat Roel het wel degelijk over de V-Stabi heeft hoor, als je kijkt naar de foto's zie je dat zijn heli "flybarless" is !! Dus daarvoor dient de V-Stabi.

Grtz,
Dirk
 
Ik denk dat Roel bedoelt dat zijn flybar nu toch stuk is, en dus net zo goed meteen zijn Vstabi erop kan schroeven.
 
Dflyer zei:
@jd1uth

Ik denk dat Roel het wel degelijk over de V-Stabi heeft hoor, als je kijkt naar de foto's zie je dat zijn heli "flybarless" is !! Dus daarvoor dient de V-Stabi.

Grtz,
Dirk

Inderdaad dat klopt helemaal correct Hij had allen even moeten schrijven dat hij zijn heli heeft omgebouwd Naar "flybarless" na zijn crash
nu komt het over dat de Vstabi dit kan verkomen (Voor digene met minder ervaring)
 
Hoi,

Ik wist niet dat Vstabi hier in Nederland zo onbekent is. Maar inderdaad ik heb een crash gehad (normale FMS kop) dus met paddels. En heb mijn heli nu omgebouwd op Vstabi. Het voordeel zou moeten zijn
- meer stabiliteit
- minder gewicht
- meer wendig
- langere vliegtijd op 1 accu

Maar dacht dat hier ook wel interrese / ervaringen waren met Vstabi (www.vstabi.de). Maar dat blijkt dus niet. Geeft niet.
Als mensen wat meer info willen, dan wil ik graag uitleggen wat ik aan de heli heb gedaan, en hoe het instellen tot nu toe te werk gaat.

Groeten
Roel
 
Ik heb het v-stabi systeem gezien op de acrobat van Francis. Ziet er goed uit!
Zeker het verhaal dat je meer vermogen hebt (geen wrijving van paddles meer) is interessant.

Het is alleen een duur grapje!
 
Ik heb inderdaat een V-Stabi op mijn Minicopter Joker 2 (de Acrobat 91 lijkt er wel veel op Philippe :wink: ) en ik kan je al wat ervaringen meedelen.

* Minder gewicht klopt inderdaad maar dat merk je niet: het verschil is te gering (net geen 100 gram).
* Meer stabiliteit: helaas, is niet het geval. Stabiliteit is ook erg subjectief, maar in mijn beleving is een paddelkop toch nog ietsje stabieler. Je kunt wel een hoop instellen en de stabiliteit kun je opvoeren, maar op een gegeven moment wordt ie niet meer stabieler maar alleen nog maar trager en dan ga je weer sneller overcorrigeren en raak je van de regen in de drup.
* meer wendigheid: ja, als je dat wil want dat kan je prachting instellen via de software. Die instelmogelijkheden is één van de grote voordelen van V-Stabi.
* meer vliegtijd op een accu: volmondig ja: ik verbruik in de zelfde vliegtijd met een zelfde vliegstijl 10 tot 15% minder stroom. Of ik vliegt 15% langer met hetzelfde stroomverbruik als voorheen.
* geweldige gyro zit in dit ding: ik vlieg op vrijwel al mijn andere heli's 611 of 601 maar dit is nog een stukje strakker (kan dat nog dan? :roll:, ja schijnbaar wel) Alhoewel ik begrepen had dat jij de twee-assige versie hebt gekocht. Dan heb je dit voordeel niet.
* Nadeel is inderdaad zoals Philippe al aangeeft: het ding is nogal prijzig.

Overigens Roel, is het van belang dat je de mechanische instelling goed voor elkaar hebt. Zo moet je ervoor zorgen dat je roll en nick uitslagen maximaal 10 graden bedragen (naar elke kant) iets weiniger is geen probleem (ik vlieg met 8 graden) maar te veel en hij is moelijk onder controlle te houden: het wordt dan al snel allemaal iets te wendig.

Mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel.
 
Hoi Francis,

Dat is een goeie samenvatting van jou.
Inderdaad ik heb de 2-assen veriant, dat heet dat deze geen gyro bezit. Mijn doel is nu eerst de MP/e te leren kennen met Vstabi, en als het echt zo goed werkt als iedereen zegt. Ja dan verkoop ik deze 2-assen variant en haal ik me "echte" Vstabi van Mikado. Maar voor een student is dat nog al prijzig.
WAAROM IS HET NIET VAKER KERST IN 1 JAAR? :P

Maar de hulp van jouw wil ik wel graag op terugvallen. Aanstaande zondag wil ik de eerste test vlucht gaan maken!!

Het probleem dat ik momenteel heb, is dat ik een aanstuurings-stang nodig heb. En wel 2,5mm dik, en zo'n 59mm lang. Ik heb daar al bij Henseleit naar geïnformeerd of die zo iets heeft. (deze stang moet aan de uiteinde zo'n 1cm lang gewinde hebben voor de quick-links

Verder heb ik mijn Tuimelschijf meenemer gemaakt van een onderdeel van de NT. Het zit er wel vast op, maar echt suprieur is het ook niet. Dus daar zoek ik eigenlijk iemand die iets uit Delrin goed kan fresen zodat dit zeker vast blijft zitten.

Maar ik hoop dat ik inderdaad de Vstabi snel kan testen
Groeten
Roel♦
 
r_heliman Geplaatst: Di September 25, 2007 10:19 am Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Francis,

Dat is een goeie samenvatting van jou.
Inderdaad ik heb de 2-assen veriant, dat heet dat deze geen gyro bezit. Mijn doel is nu eerst de MP/e te leren kennen met Vstabi, en als het echt zo goed werkt als iedereen zegt. Ja dan verkoop ik deze 2-assen variant en haal ik me "echte" Vstabi van Mikado. Maar voor een student is dat nog al prijzig.
WAAROM IS HET NIET VAKER KERST IN 1 JAAR?

De Vstabi is ontwinkkeld door Ulrich Roehr en is meende ik vorig jaar overgenomen door Mikado die heeft er een mooi doosje om gemaakt maar het gaat om de zelfde Vstabi Dus een ECHTE Vstabi Heb je nu ook alleen in het oude doosje
 
Hoi,

Inderdaad, natuurlijk is de "echte" Vstabi die momenteel uit is vrijwel identiek, maar dan wil ik ook straks het volledige pakket hebben. Maarja daar moet ik eerst voor sparen, en eerst even kijken of ik tevreden ben met deze Vstabi (2-assen versie)

Heeft iemand een 2,5 aanstuurstangetje met 1 cm schroefdraad aan elke kant? Voor de quicklinks?


Groeten
Roel
 
Hoi,

Afgelopen Zondag heeft mijn MP/e met Vstabi voor het eerst gevlogen. En tja tot nu toe heb ik nog geen kap er omheen, maar met lichte kunstvlucht kan ik vertellen.
- WOW wat een POWER zit er nu in. Op Pitch reageert die nu sneller, en stijgt met 1800 SNELLER dan voorheen op 2100 toeren
- Extreem stil is deze heli
- wendbaarheid, nog niet veel mee kunnen testen. Maar staat nu alles standaard ingesteld, dus dat moet ik nog testen.

Hier wat foto's

img7100no4.jpg


img7102qb4.jpg


img7103lw5.jpg


img7105lb9.jpg


Ik hoop straks wat meer te kunnen gaan testen, en met de instellingen van Vstabi te kunnen gaan spelen.

Groeten
Roel
 
Ziet er mooi uit ! :wink:

Heb je nou meer of minder last van wind als je geen paddles hebt ?

Rens
 
hoi,

Daar kan ik nog geen echt antwoord op geven. Dan moet ik twee keer dezelfde heli hebben en dan vliegen. Zelf vlieg ik bijna altijd (wind / geen wind) alleen als het regent vlieg ik niet. Maar goeie vraag is het..

Waarom is Vstabi in Nederland nog zo onbekend?

Groeten
Roel
 
Ik denk dat het voor het geld gewoon niet veel genoeg gezien is. Voor het geld wat dat kost doe ik voorlopig toch liever andere dingen.
 
'Waarschijnlijk omdat er slechts weinig zijn die ermee vliegen :roll:
Het systeem is wel bekend bij de doorgewinterde helivliegers in Nederland :wink:
Ik ben er ook in geinteresseerd, leuk winterprojectje ! :wink:
 
ik ben ook zeer gerinteresserd in een Flybarless systeem, echter heb er geen 700 euro voor.
er komen binnenkort wel een aantal nieuwe flybarless systemen uit (Probar , 3d gyrobot van lf-technick).

ook heeft csm een flybarless systeem (cyclock) deze is te krijgen voor ongeveer 500 euro.
er zijn al verschillende mensen op runryder en dergelijken die het csm systeem gebruiken en er zeer tevreden over zijn.
 
hoi,

Dat klopt er zijn meerdere systemen op de markt, maar het is wel een fijt dat Vstabi momenteel een van de betere is. Ik wil geen reclame maken, dat is mijn intensie hier niet.
CSM heeft inderdaad ook zo iets, maar dat werkt met 3 apparte gyro's.
en da LF-techniek (maker van de Roxxxter dacht ik), heb ik ook wat van gehoord.

inderdaad het systeem is ook eigenlijk belachelijk duur, maar uit bronnen heb ik gehoord dat het nog steeds niet aan te slepen moet zijn voor mikado, en dat bij deze prijs. Ik ga nu eerst deze versie eens goed testen en kijken of het echt bevalt (ZEKER WETEN), en dan besluit ik wat ik ga doen
- of ik verkoop de 2-assen versie en haal me de nieuwe daarna
- of ik bouw de 2-assen versie in de NT in ;-)

we zullen zien. Maar hoop dat ik hem binnenkort op een meeting eens kan laten zien.
Groeten
Roel
 
Een meerblads of een "ridgid" kop heeft naar mijn beleving de neiging om snel weg te zakken uit een bocht of schuine stand van de heli. Ik ben benieuwd of dit systeem die rot eigenschap eruit filterd !
 
Back
Top