stabi's zijn binnen! maar die Jan H. is nog steeds de verkeerde zakjes aan het vullen...c:
Wat let je om hem even te bellen? zijn Engels is prima

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
stabi's zijn binnen! maar die Jan H. is nog steeds de verkeerde zakjes aan het vullen...c:
Zo, net even een eerste vlucht gedaan met de 4.0 update.
Het viel meteen op dat hij wel erg sponzig en vooral fel op de nick reageerde, een poosje gehooverd en het leek wat rustiger te worden dus omhoog ermee.
Staart voelt rustiger aan dan voorheen en geeft geen krimp bij pitchen zoals dat voorheen ook zo was, die staat dus goed.
Even een looping, ging netjes maar bij het uitkomen stuurde ik iets waardoor de heli meteen achterover klapteeven schrikken dus !
Daarna maar wat rustig rongevlogen en wederom leek de heli steeds rustiger te worden.
Kan het zijn dat het "optimize" (wat aanstaat ) dit nog verder verbeterd ?
Trimvlucht heb ik niet gedaan, want dat lijkt niet nodig.
Nog een ander probleem....
Ik heb 0 graden op mid-stick, 12 graden op high en 16 graden op low...
Hoe is dit mogelijk indien de collective pitch lineair zou zijn?
Ron
pitch stel je bij met de pitch curve in de zender. Hoewel 12 en 16 wel een aardig verschil is.
Ok, daar schiet ik dus niets mee op he...
Pitch curve is immers lineair zoals ook wordt aangegeven in de handleiding.
De effectieve pitch is echter niet lineair en hetgeen daartussen zit is de v-stabi.
In de zender calibratie staat alls netjes op 0 mbv de subtrim (op midstick) en ik heb -100/100 waardes op hoog en laag dmv de ATV voor alles. Dat suggereerd wel dat de v-stabi lineair zou moeten zijn.
Wow, ik was al enthousiast over de Ultra modus, maar dit gaat nog veel verder !! nu lijkt het alsof je aan het simmen bent klinkt misschien vreemd, maar het is net alsof je met een vleugelmodel staat te vliegen ! alles gaat gewoon goed inclusief een langzame roll.
Nogmaals, als de pitch curve lineair is... dan kun je dus niet uitkomen om -16 +12 als 0 graden in het midden zit! Helaas is het dus niet lineair bij mij om de 1 of andere reden.
MrMel is weer aan het experimenteren en het lijkt erop dat de staart toch weer strakker is met torque comp. uit.
Jurrien, heb jij dit nog niet geprobeerd? Of is het bijna onmogelijk om de staart zonder veel getweak strakker te krijgen met de 'standaard' setup?