waar hebben we laatst nog gevlogen

Zo hehe eindelijk mooier weer (wel flinke wind en dan maar het bos in).
Nog wat snelheidsoefening nodig maar na een 9 dagen FPV stilte wel tevreden.

De RD230 mini H is wel geschikt voor het bos, vooral rond 1:15 :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Een perfecte FPV plek gevonden hier aan het Gardameer. Volgende week meetinkje houden? Ik wacht hier op jullie!

8ubyqeve.jpg

Misschien heb ik wel iets horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
Zal eens speuren, meen het ergens gelezen te hebben.

Edit:
Kan het niet meer terug inden.
Waarschijnlijk gaat het over (commerciele) Drones.
Misschien toch handig om na te vragen.

Misschien heb ik wel iets horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.
Zal eens speuren, meen het ergens gelezen te hebben.

Edit:
Kan het niet meer terug inden.
Waarschijnlijk gaat het over (commerciele) Drones.
Misschien toch handig om na te vragen.

Dat was Spanje geloof ik nadat iemand met een phantom in het centrum van Madrid had gevlogen.

Ik heb ook even snel wat onderzoek ernaar gedaan maar het is nog best lastig te vinden. Er is nieuwe wetgeving waarin wordt gesproken van certificering van materiaal e.d., maar het lijkt me sterk dat dat ook voor de hobbyisten geldt. Eind volgende week gaan we naar Toscane en ik wil daar wel een stukje vliegen eigenlijk.
De BO mini is natuurlijk wel een beauty, misschien dat dat helpt in geval van een confrontatie met de Carabinieri ;)

Ik heb ook even snel wat onderzoek ernaar gedaan maar het is nog best lastig te vinden. Er is nieuwe wetgeving waarin wordt gesproken van certificering van materiaal e.d., maar het lijkt me sterk dat dat ook voor de hobbyisten geldt. Eind volgende week gaan we naar Toscane en ik wil daar wel een stukje vliegen eigenlijk.
De BO mini is natuurlijk wel een beauty, misschien dat dat helpt in geval van een confrontatie met de Carabinieri ;)

was jij gisteren aan het vliegen toevallig nabij de A13?
Ik zag daar 2 gasten bezig op een open terrein.

Ik zag afgelopen zaterdag wel dat er bij de tol poorten aan de A13 in dat er gevlogen werd met een model turbine jet. Deed wat fraaie loopings.

Ik zag afgelopen zaterdag wel dat er bij de tol poorten aan de A13 in dat er gevlogen werd met een model turbine jet. Deed wat fraaie loopings.

Het enige veldje dat daar "geschikt" is ligt precies in het verlengde van de landingsbaan van Rotterdam airport. Echte jets komen daar lager dan 100m over tijdens de landing. Kan me niet voorstellen dat je het daar lang uithoudt zonder te worden opgepakt.......

Een perfecte FPV plek gevonden hier aan het Gardameer. Volgende week meetinkje houden? Ik wacht hier op jullie!
Tempting, maar toch nog 6 uur rijden vanaf hier.. Denk niet dat de familie dat ziet zitten ;-)

Het weer is hier prima overigens, ik zoek alleen nog mooie vliegplekken. Enige mooie plek die ik weet is helaas ook weer in zichtveld van een vliegveld :neutral:

Ik hoor lees en hoor tegenstrijdige berichten over multicopters in Frankrijk trouwens. Ik veronderstelde dat het mocht (hobbymatig), maar een plaatselijke shop eigenaar zei dat het alleen bij een vliegclub mocht en dat je les nodig hebt. Maar wellicht een taalbarriere die parten speelde.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back