Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Valt reuze mee hoor:Eerlijk gezegd vind ik het geknetter van die kleine benzinemotortjes niet interessant.
Op electro..
Is sterker qua aandrijving, in de basis. Constructie van het toestel kan lichter. Minder poetsen. Minder afstellen of op mankerende onderdelen letten.
In huis heb ik het niet over, als je in huis last hebt van brandstof, ga je er op het veld niet goed mee om.
, weinig poetsen, moet je electro pakken.
Zelf verzinnen.. jouw mening is hier wat de doorslag geeft.
Ik persoonlijk zet op alles wat groot genoeg is, een brandstofmotor.
Maar dat is mijn overtuiging![]()
Hier een filmpje van mijn ghost.
Het geluid valt best mee hoor !
Valt reuze mee hoor:
Is ook benzine....
Vliegtuig is zo duur als je het zelf maakt natuurlijk, maar de gehele aandrijving (motor, ontsteking, tank etc) zat ruim onder de 250 Euro, en gewoon in Europa gekocht, géén Chinese webshop met dumpprijzen of zo.
Zit wél wat "eigen werk" aan...
Klinkt een 4-takt voller dan een 2-takt?
Dat weinige poetsen doe me aan het grootste voordeel van brandstof denken:
Je poetst je model elke vliegdag.
Electro modellen zijn vaak smeriger van gras, een beetje aarde hier en daar omdat de meeste mensen ze niet poetsen (ik overigens ook niet).
Bijkomend voordeel van schoonmaken is dat je het vliegtuig ook gelijk van alle kanten bekijkt en inspecteert dus ben je problemen vaker voor.
Tuurlijk zijn er mensen die dit ook met electro kisten doen maar je ziet het niet heel veel tenzij het of grotere modellen of mooi schaalmodellen zijn.
Bij mij niet. Een 2-takt benzinemotor is vergelijkbaar met een kettingzaag die op benzine draait (zelfde soort motortjes, zelfde soort tankinstallatie). En die nemen ook genoeg mensen gewoon in de auto mee, en als je die binnen bewaart stinkt ook je hele huis er niet naar. En een brommer of scooter kun je ook prima in de gang stallen zonder dat je hele huis naar de benzine stinkt, is hetzelfde verhaal.Ruikt je auto, na korte tijd, naar benzine? (bij normaal gebruik natuurlijk) Lekt er altijd wel wat?