Waar houdt electrisch op en begint brandstof?

Wees blij dat het voor jou bij "prikken" bleef.... Als je pech hebt verkramp je en kun je niet meer loslaten, en stopt je hele lijf er mee....

Dit was door een collega die zich niet aan de afspraken hield om na elke 4 accu's een verbinding open te laten.
Ik ging er met de bovenkant van mijn arm overheen en raakte de polen, dus mijn hand verkrampte wel alleen had ik niks vast.
Ik ben wel een keer out gegaan omdat dezelfde collega een systeem niet goed geinstalleerd had en ik de kast aanraakte waar 600V gelijkspanning op stond.
Gelukkig sloeg ik achterover maar ik werd wakker met een lelijke man die naast me zat en vreselijke hoofdpijn.

Een 18S lipo zou ik zelf niet aan durven sluiten zonder rubber handschoenen.
En mocht je per ongeluk sluiting maken dan brand echt alles weg en je ziet de hele dag een zon, ook al doe je je ogen dicht.(ook ervaring mee met 10S)

GJ
 
Ik weet dat het gevaarlijk is, nu heb ik nog losse 5.5mm bullets, dat gaat naar ieder pakket een XT90.
Hierdoor wordt het een stuk moelijker om twee polen aan te raken. Ik plak ik wat HV stickers in de kist :-)

Ik laat wel weten of the Futaba sensor heel blijft. heb geen zin meer om met vol gas zo'n handheld
RPM sensor achter de prop te houden. Als er dadelijk een 27x12 op zit met 6800 rpm is het voor nu
allemaal wat te veel en ben toch wel wat gewend.
 
@GJVO
Ik zou die collega toch een zacht edoch gevoelig tikje geven, gevolgd door een prachtig verwoorde samenvatting van de situatie.
iig zodanig dat hij voortaan gezellig zelf zijn installaties controleert..

daarnaast vind ik die vlammen bij aansluiten helemaal niets..
paar keer erbij gestaan (en zelf gedaan) dat er een 12 volt vrachtwagen accu door verkeerd gebruik ontplofte, of een pool verloor.
op het veld een keer een persoon met een verkeerd aangesloten 12S systeem gezien, waardoor hij ff een paar weken brandwonden over zijn hand had.

Geef mij maar brandstof.
dan maar een beetje poetsen. maar daar weet ik tenminste wanneer hij gevaarlijk is.

Maar dat is mijn gebrek :D
 
dit is de ergste tot nu toe, niet meer uit elkaar te krijgen.
42844668_1795906607188940_4808517012324089856_o.jpg
 
Dan mag je blij zijn met een tin-soldeer verbinding als soort van "smeltzekering"....
 
Haha... zoiets heb ik ook ooit eens gehad... Twee accu's achter elkaar laden, bij het wisselen de ene accu van de lader halen en in plaats van de tweede accu aan de lader te hangen, hing ik beide accu's aan elkaar.... Blij dat ik brildragend ben, had een druppel gesmolten koper in een brilleglas zitten....
 
Vorige week een Charter met een klein 4-takt motortje gehoord. Dat klonk best lekker.
Beter dan de meeste 2-takten, waarbij ik altijd aan een oude-, snerpende bromfiets moet denken.

Goed om te lezen dat het je beviel Wil. Voor de andere lezers: dat was mijn Charter met OS Max 40 FS Surpass. Daar kan geen elektro tegenop. Half uur vliegen op een klein tankje. Weinig geluid en start fantastisch, ook bij koud weer. Tik rechtsom tegen de compressie en het loopt. Tanken en weer gaan.

Groeten, Maarten
 
Goed om te lezen dat het je beviel Wil. Voor de andere lezers: dat was mijn Charter met OS Max 40 FS Surpass. Daar kan geen elektro tegenop. Half uur vliegen op een klein tankje. Weinig geluid en start fantastisch, ook bij koud weer. Tik rechtsom tegen de compressie en het loopt. Tanken en weer gaan.

Groeten, Maarten

Het was: tikken-lopen.
 
Back
Top